- Długość [mm]: 885
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 32
- Średnica przegubu po stronie koła [mm]: 99
- Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 31
- Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]: 87
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CEVAM | 074ST94 |
CEVAM | 076ST94 |
CEVAM | 121398 |
CEVAM | 122635 |
CEVAM | 22030 |
CEVAM | 23920 |
CEVAM | 23930 |
CEVAM | 301860 |
CEVAM | 3239200 |
CEVAM | 3239300 |
CEVAM | 434T |
CEVAM | 435T |
CEVAM | 712910 |
CEVAM | 922030 |
CEVAM | DS2353 |
CEVAM | FDS1652 |
CEVAM | GKND10193 |
CEVAM | HS5036/20148 |
CEVAM | R1406 |
CEVAM | R1407 |
CEVAM | R171 |
CEVAM | RE3041 |
CEVAM | RE3070 |
CEVAM | RT154 |
CEVAM | RT155 |
CEVAM | T249 |
CEVAM | T250 |
CEVAM | T49074 |
CEVAM | T49076 |
CEVAM | T5065 |
CEVAM | TR1406 |
CEVAM | TR1407 |
CEVAM | TR406 |
CEVAM | TR407 |
CEVAM | VKJC8454 |
RENAU | 5000387156 |
RENAU | 5000393910 |
RENAU | 7701462289 |
RENAU | 7701462795 |
RENAU | 7701499222 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
Cevam to marka, która powstała w 1986 roku. Niemniej ludzie stojący za jej założeniem działają w branży o co najmniej kilkanaście lat dłużej. Początkowo firma działała jedynie na lokalnym rynku francuskim. Z czasem jednak rozpoczęła ekspansję na inne rynki europejskie, zakładając nawet spółki zależne w niektórych krajach. Obecność części Cevam jest szczególnie widoczna w Hiszpanii i w Polsce. W Hiszpanii stworzono spółkę córkę Cevam, czyli Cevam Iberica z siedzibą w Barcelonie. Natomiast w Polsce mieści się fabryka auto części Cevam.
Profil działalności firmy jest bardzo ściśle określony. Przedsiębiorstwo zajmuje się regeneracją i sprzedażą alternatorów. Uzupełnienie oferty stanowią, również regenerowane, rozruszniki i półosie. Firma jest prawdziwym specjalistą w zakresie regeneracji podzespołów, doprowadzając je do stanu technicznego na poziomie stanu pierwotnego. Regenerowany alternator Cevam to szansa na wejście w posiadanie taniego, a przy tym niezawodnego urządzenia.
Cevam to firma będąca w swojej wąskiej specjalności jednym z liderów rynku europejskiego. Firma produkuje części w kilku fabrykach oraz jest właścicielem licznych mniejszych spółek. Natomiast części Cevam są znane w większości krajów na Starym Kontynencie.