- Lokalizacja w aucie: Z lewej
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 47
- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
- Długość [mm]: 581
- Wymiar gwintu: M20X1.5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DAIHA | 43420-97202-000 |
DAIHA | 43420-97204-000 |
DAIHA | 43420-97205-000 |
DAIHA | 43420-97209-000 |
DAIHA | 43420-97211-000 |
DAIHA | 43420-97212-000 |
DAIHA | 43420-97214-000 |
DAIHA | 43420-97218-000 |
DAIHA | 43420-97219-000 |
DAIHA | 43420-97220-000 |
DAIHA | 43420-97221-000 |
DAIHA | 43420-97222-000 |
DAIHA | 43420-97225-000 |
DAIHA | 43420-97226-000 |
DAIHA | 43420-97227-000 |
DAIHA | 43420-97229-000 |
DAIHA | 43420-97230-000 |
URW | 21-05025 |
URW | 21-05026 |
URW | 21-05027 |
DAIHATSU
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
URW to japońska marka części samochodowych, znana na całym świecie. Marka powstała w 1987 roku, jednak należy do przedsiębiorstwa ze zdecydowanie dłuższą historią. Matsui Universal Joint Corporation to przedsiębiorstwo działające w Japonii od ponad 70 lat. Od kilkudziesięciu lat jest obecne również w Europie i Ameryce. Firma produkuje rozmaite części samochodowe, głównie przeznaczone do pierwszego montażu w autach japońskich. Podzespoły przeznaczone na aftermarket są sprzedawane pod marką URW. Części samochodowe URW to przede wszystkim elementy układu kierowniczego oraz napędowego. Wysoko cenione są przekładnie kierownicze i pompy wspomagania URW. Fachowcy doceniają również wykonanie przegubów napędowych URW.
Producent części samochodowych URW słynie ze stosowania innowacyjnych rozwiązań. Jak przystało na japońską firmę, przedsiębiorstwo zautomatyzowało niemal cały proces produkcji. Dzięki temu produkcja części URW przebiega szybko, bezbłędnie i tanio. Części tej marki to głównie podzespoły dedykowane samochodom azjatyckim. Niemniej jednak w asortymencie można również znaleźć liczne części do samochodów europejskich, i pojedyncze do pojazdów amerykańskich. Firma posiada swoja główną siedzibę w Japonii, natomiast europejski oddział znajduje się w Holandii.