- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona lewa
- Ograniczenia producenta: Girling
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Średnica tłoka [mm]: 38
- Dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 10
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 521301 |
A.B.S. | 528841 |
ATE | 24.3384-1707.5 |
BOSCH | 0 986 473 846 |
BUDWEG | 342460 |
FORD | 1 001 960 |
TRISCAN | 8170 342460 |
TRW | BHN136 |
TRW | BHN136E |
TRW | BHN164 |
TRW | BHN164E |
TRW | BHN176 |
TRW | BHN188 |
TRW | BHN188E |
TRW | BHN190 |
TRW | BHN190E |
TRW | BHN200 |
TRW | BHN200E |
UBD | 54008 |
VAG | 1H0 615 423A |
VAG | 1H0 615 423B |
VAG | 6K0 615 423B |
VAG | 6N0 615 423 |
VAG | 7M0 615 423 |
FORD
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Era Benelux to belgijska firma motoryzacyjna. Producent jest obecny na rynku od 1991 roku. W pierwszych latach działalności firma skupiała się na działalności w krajach Beneluksu. Początkowo wcale nie planowano ekspansji, jednak sukces zaskoczył nawet włodarzy firmy. Rozszerzenie działań na koleje rynki było zatem oczywistością. W ten sposób części Era Benelux pojawiły się w zasadzie w całej Europie. Dzisiaj jest to już renomowany producent auto części z różnych kategorii. Wysoko cenione są alternatory i rozruszniki Era Benelux. Jednak na uznanie zasługują także elementy układu kierowniczego, w tym drążki i przekładnie kierownicze. Ponadto firma zajmuje się również produkcją części klimatyzacji, układu zapłonowego i hamulcowego. Oferta jest cały czas poszerzana o kolejne pozycje w katalogu.
Producent części samochodowych Era Benelux oferuje produkty wysokiej klasy, dostępne w relatywnie niskich cenach. Auto części tej marki nieustannie są poddawane rygorystycznym testom. Dzięki temu klienci mają pewność niezawodności podzespołów pochodzących z belgijskiej fabryki. Przedsiębiorstwo Era Benelux nadzoruje produkcję na wszystkich jej etapach. Co więcej, firma samodzielnie zajmuje się również dystrybucją części na terenie Europy.