- System hamulcowy: ATE
- Otwór o śr[mm]: 38
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
- Parzyste numery artykułów: 8AC 355 382-671
- Techniczny numer informacyjny: AC8268
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 11.9387-7016.2 |
ATE | 11938770162 |
ATE | 220628 |
BENDIX | 694350B |
BOSCH | 0986474173 |
BRAKE ENG | CA2451R |
BREMBO | F24115 |
BUDWEG | 343397 |
BUDWEG | 344414 |
CARDONE | 384442 |
CEF | 6506129 |
DELCOREMY | DC73397 |
DRI | 4272100 |
ELSTOCK | 870712 |
FORD | 1223704 |
FORD | 1324304 |
FORD | 1365648 |
FORD | 2080513 |
FORD | 3M512M088AA |
FORD | 3M512M088AB |
FORD | 3M512M088BA |
FORD | 8603439 |
FORD | 8603941 |
FORD | BPYK2661XA |
FORD | RM3M512M088BA |
FRIESEN | QBS1702 |
FTE | RS381404A0 |
FTE | RX381404A0 |
HBJAKOPART | J3223042 |
HELLAPAGID | 355382681 |
HELLAPAGID | 355440481 |
KAWE | 343397 |
KAWE | 344415 |
MAPCO | 4777 |
MAZDA | 3M51-2M088-BA |
MAZDA | 3M512M088AA |
MAZDA | 3M512M088AB |
MAZDA | 3M512M088BA |
MAZDA | 8603439 |
MAZDA | 8603941 |
MAZDA | BPYK2661X |
MAZDA | BPYK2661XA |
MAZDA | BPYK2661XB |
MAZDA | BPYK61XA |
NK | 2125158 |
QH BENELUX | BC51477 |
QUINTON HA | QBS1702 |
RE-EX | TCA3092 |
SBS | 13012125158 |
SHAFTEC | BC8659R |
TEXTAR | 38005600 |
TEXTAR | 38041700 |
TRISCAN | 8170343397 |
TRW | BHN710 |
TRW | BHN710E |
UBD | 54927 |
VAICO | V258167 |
VOLVO | 36000903 |
VOLVO | 8602912 |
VOLVO | 8603439 |
VOLVO | 8603941 |
FORD
|
MAZDA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.