- Otwór o śr[mm]: 60
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy stały
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
- System hamulcowy: BENDIX
- Parzyste numery artykułów: 8AC 355 392-901
- Techniczny numer informacyjny: AC9289
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 13260100052 |
ATE | 13260180192 |
ATE | 13260180292 |
ATE | 210161 |
ATE | 230043 |
ATE | 24926080295 |
BENDIX | 691269B |
BENDIX | L669269 |
BOSCH | 0204102220 |
BOSCH | 0204103220 |
BOSCH | 0986471708 |
BOSCH | 0986473708 |
BOSCH | 0986473977 |
BRAKE ENG | CA268 |
BRAKE ENG | CA32 |
BRAKE ENG | CA340 |
BUDWEG | 34478 |
BUDWEG | 34632 |
BUDWEG | 34656 |
BUDWEG | 34756 |
DELCOREMY | DC80478 |
DELCOREMY | DC80656 |
DELPHI | LC1292 |
DELPHI | LC2913 |
DELPHI | LC2930 |
ECP | 133220270 |
ELSTOCK | 820397 |
ELSTOCK | 820595 |
FTE | RS60102A0 |
FTE | RX60102A0 |
HELLAPAGID | 355392891 |
HELLAPAGID | 355441991 |
JAPCA | 186074 |
KAWE | 34478 |
KAWE | 34656 |
LPR | PF10441 |
MERCE | 0024210598 |
MERCE | 0024213098 |
MERCE | 0034210098 |
MERCE | 0034210698 |
MERCE | 1234200183 |
MERCE | A0034210098 |
NK | 213317 |
NK | 213319 |
NK | 213321 |
PAGID | 87245 |
QH BENELUX | BC50278 |
QUINTON HA | QBS2615 |
QUINTON HA | QBS2617 |
SBS | 1301213317 |
SBS | 1301213321 |
TEXTAR | 38029500 |
TEXTAR | 38082300 |
TRISCAN | 817034632 |
TRISCAN | 817034756 |
TRW | 67932812 |
TRW | 67933054 |
TRW | BHS154 |
TRW | BHS154E |
TRW | BHS200E |
UBD | 50478 |
UBD | 50632 |
UBD | 50756 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.