- Otwór o śr[mm]: 60
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy stały
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
- System hamulcowy: ATE
- Parzyste numery artykułów: 8AC 355 392-921
- Techniczny numer informacyjny: AC9291
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALBER | 80704603 |
ATE | 13260180132 |
ATE | 210157 |
ATE | 230041 |
ATE | 24926080255 |
BENDIX | 691267B |
BENDIX | L669267 |
BOSCH | 0986473860 |
BRAKE ENG | CA288 |
BRAKE ENG | CA33 |
BUDWEG | 34714 |
DELCOREMY | DC80480 |
DELCOREMY | DC80714 |
ECP | 133220231 |
FTE | RS60103A0 |
FTE | RX60103A0 |
HELLAPAGID | 355392911 |
HELLAPAGID | 355442011 |
JAPCA | 186118 |
LPR | PF10309 |
MERCE | 0014213698 |
MERCE | 0014217798 |
MERCE | 0024211898 |
MERCE | 0024212398 |
MERCE | 1164200083 |
MERCE | A1164200083 |
NK | 213355 |
QH BENELUX | BC50281 |
QUINTON HA | QBS2637 |
QUINTON HA | QBS2647 |
SBS | 1301213355 |
TEXTAR | 38029600 |
TEXTAR | 38082400 |
TRW | 32933140 |
TRW | BHS144 |
UBD | 50714 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.