- Otwór o śr[mm]: 30
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z lewej strony
- Średnica tłoka [mm]: 30
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 726781 |
BLUEPRINT | ADM54544 |
BLUEPRINT | ADM54544C |
DELCOREMY | DC72830 |
DELPHI | LC7461 |
ELSTOCK | 86-1269 |
FTE | RX309832A0 |
HELLAPAGID | 8AC 355 380-331 |
LAUBER | 38147400 |
LAUBER | 75.3602 |
LAUBER | 8AC 355 380-331 |
LAUBER | LAU 75.3602 |
MAG | 600000074650 |
MAZDA | B01A 26 71XA |
MAZDA | B01A 26 71XB |
MAZDA | B0ZA 26 99Z |
MAZDA | B0ZA 26 99ZA |
MAZDA | B0ZA 26 99ZB |
NIPPARTS | J3213032 |
NK | 2132119 |
QUINTON HA | QBS2483 |
SBS | 13012132119 |
TEXTAR | 38147400 |
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Producent części samochodowych Lauber to przedsiębiorstwo obecne na rynku od ponad 25 lat. Powstanie firmy miało miejsce w 1994 roku. Od początku istnienia w fabrykach należących do producenta wykonywano regenerację części samochodowych. Polska firma Lauber od ponad ćwierć wieku sprowadza używane auto części renomowanych producentów, poddaje je regeneracji, a następnie wystawia na sprzedaż w pełni sprawne podzespoły. W ofercie znaleźć można rozmaite części samochodowe Lauber. Niemniej jednak wyraźnie dominują alternatory i rozruszniki. Tych części producent ma w swojej ofercie najwięcej. Ponadto części Lauber to również kompresory klimatyzacji, zaciski hamulcowe, a także różne części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Zdecydowaną większość asortymentu, niezmiennie od 25 lat, stanowią elementy regenerowane. Jednak produkty wyjeżdżające z fabryki Lauber to również nowe części samochodowe.
Początkowo firma Lauber, posiadająca siedzibę w Słupsku, działała głównie na rynku lokalnym. Z czasem ambicje osób zarządzających marką zaczęły rosnąć i w ten sposób rozpoczęła się ekspansja na rynki zagraniczne. Dzisiaj części Lauber są dystrybuowane do wielu krajów, głównie z Europy Środkowo-Wschodniej.