- Średnica [mm]: 29
- System hamulcowy: BENDIX-BOSCH
- Dla numeru OE: 7701203327
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24.2528-1702.3 |
BENDIX | 511117B |
BENDIX | 511525B |
BENDIX | 511526B |
BENDIX | 554287 |
BENDIX | 711006B |
BOSCH | 0 204 163 025 |
ERT | 300430 |
FRENKIT | 528005 |
MOPR | MRS125 |
RENAU | 6000 008 310 |
RENAU | 6001 024 043 |
RENAU | 7001 024 043 |
RENAU | 7700 770 689 |
RENAU | 7701203327 |
TRW | 1110118 |
TRW | PJN118 |
TRW | SP9917 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Autofren Seinsa to hiszpański producent części samochodowych. Firma jest wysoko wyspecjalizowanym przedsiębiorstwem, oferującym części gumowe oraz wykonane z innych tworzyw sztucznych. Najwięcej referencji w katalogu odnosi się do gumowych części układu hamulcowego. Niemniej jednak to nie wszystko, co ma do zaoferowania producent.
Części samochodowe Autofren Seinsa to także ogumienie i elementy z tworzyw sztucznych do amortyzatorów, przekładni, skrzyni biegów czy sprzęgieł. Ponadto, producent oferuje zestawy naprawcze do hamulców oraz innych podzespołów samochodowych. Coraz bardziej zauważalna jest również oferta części metalowych Autofren Seinsa. Firma produkuje metalowe akcesoria do bębnów i szczęk hamulcowych, ale również kompletne zaciski hamulcowe.
Autoczęści Autofren Seinsa są znane z wysokiej jakości. Każdy produkt przed trafieniem do sprzedaży zostaje poddany licznym testom sprawności i wytrzymałości. Ponadto, przedsiębiorstwo prowadzi pogoń za innowacyjnością, wykorzystując wiele nowoczesnych technologii w celu ulepszania produktów.
Firma Autofren Seinsa powstała w Hiszpanii, w roku 1972. Początkowo jedynym obszarem działalności przedsiębiorstwa była produkcja elementów gumowych do układów hamulcowych. Do dzisiaj są to flagowe produkty marki, jednak przez blisko 50 lat istnienia przedsiębiorstwo znacznie poszerzyło ofertę. Ponadto, od lat firma prowadzi ekspansje na rynki zagraniczne, docierając nawet do Indii, gdzie mieści się obecnie jeden z zakładów produkcyjnych Autofren Seinsa.