- Długość [mm]: 103,00
- Wymiar gwintu: M11 x 1.50
- Kształt łba sruby / nakrętki: Zewnętrzny Torx
- Długość 1 [mm]: 185,00
- Długość 2 [mm]: 207,50
- Liczba śrub: 18
- Skok gwintu 1 [mm]: 1,50
- Długość 3 [mm]: 103,00
Dodaj opinię
(31.01.2015)
Opinia wystawiona dla Zestaw śrub głowicy cylindrów PAYEN HBS024
(22.01.2015)
Opinia wystawiona dla Zestaw śrub głowicy cylindrów PAYEN HBS377
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 81016300 |
CORTECO | 016218B |
FAI | B1020 |
GLASER | 9550456 |
GOETM | 22-51010B |
RENAU | 7700872848 |
RENAU | 7700872849 |
RENAU | 7700872850 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Głowica silnika stanowi zamknięcie komory spalania. Element ten odgrywa kluczową rolę w kwestii doprowadzania do jednostki napędowej oleju i płynu chłodniczego. Ponadto, głowica pełni funkcję korpusu układu rozrządu. Nie ma wątpliwości, że głowica jest niezwykle istotną częścią silnika, bez której nie byłby on w stanie poprawnie pracować. Dlatego tak ważny jest prawidłowy montaż tego elementu przy użyciu dobrej jakości śrub głowicy.
Montując głowicę silnika, producent używa śrub, które na pozór niczym się nie wyróżniają. W rzeczywistości jednak śruby wykorzystywane do montażu zamknięcia komory silnika powinny się cechować absolutnie maksymalną wytrzymałością. Niedopuszczalna jest tutaj wrażliwość na niewielkie obciążenia czy naciski. Śruby głowicy powinny ponadto dobrze znosić kontakt z groźnymi substancjami chemicznymi. Przede wszystkim muszą one być obojętne na działanie oleju silnikowego i płynu chłodniczego.
Nie ma mowy o zachowaniu odpowiednich właściwości przez śruby głowicy, jeżeli utracą one swoją elastyczność. Dlatego też, zarówno instalacja nowej głowicy, jak i ponowny montaż starej, wymagają użycia nieużywanych śrub. Zdemontowane śruby mogą się wydawać całkowicie zdatne do użytku, jednak z pewnością noszą one ślady zużycia w postaci utraty elastyczności.
Warto podkreślić, że poluzowanie śrub głowicy może mieć fatalne konsekwencje dla głowicy, silnika oraz wszelkich części znajdujących się pod maską. Rzecz w tym, iż wskutek poluzowania śrub dochodzi do nieszczelności, a tym samym również do wycieków. Nawet niewielki wyciek oleju czy płynu chłodniczego może doprowadzić do poważnych zniszczeń.
Payen to firma z bogatą historią, która pojawiła się na rynku już w 1908 roku. Przedsiębiorstwo jest jednym ze światowych liderów w produkcji uszczelnień samochodowych. Firma posiada w ofercie wszystkie istotne uszczelki wykorzystywane w samochodach osobowych, użytkowych i ciężarowych, a także w maszynach przemysłowych i pojazdach rolniczych. Części samochodowe Payen to m.in. uszczelki silnikowe dostosowane do najnowocześniejszych jednostek napędowych. Auto części Payen to także elementy gumowo-metalowe niezbędne do uszczelnienia układów skrzyni biegów, zawieszenia czy układu wydechowego. Producent posiada w swojej ofercie również śruby głowicy cylindra, a także rozmaite, kompletne zestawy naprawcze.
Payen jest dzisiaj marką należącą do międzynarodowej korporacji Federal-Mogul. Dzięki temu uszczelki Payen docierają do najdalszych zakątków świata. Producenci samochodowi chętnie korzystają z auto części Payen podczas pierwszego montażu, doceniając efektywność i trwałość uszczelek i innych produktów tej marki. Jednak oferta producenta to także części zamienne Payen. Części samochodowe Payen są stale udoskonalane w nowoczesnych laboratoriach badawczych, w które inwestuje Federal-Mogul.