Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 55015 |
ALANKO | 10314343 |
ATE | 13046070722 |
ATE | 13046071002 |
AUTOFREN S | D7058C |
BOSCH | 0204103375 |
BOSCH | 0204103376 |
BOSCH | 0204103580 |
BOSCH | 0204103581 |
BOSCH | 0986424347 |
BOSCH | 0986424361 |
BOSCH | 0986473663 |
BOSCH | 0986474663 |
BUDWEG | 169051 |
BUDWEG | 34070 |
BUDWEG | 34071 |
BUDWEG | 34096 |
BUDWEG | 34097 |
BUDWEG | 341004 |
BUDWEG | 341005 |
BUDWEG | 342474 |
BUDWEG | 342475 |
BUDWEG | 342664 |
BUDWEG | 342665 |
BUDWEG | 342668 |
BUDWEG | 342669 |
BUDWEG | 34424 |
BUDWEG | 34425 |
BUDWEG | 34822 |
BUDWEG | 34823 |
CARDONE | 382391 |
CARDONE | 382392 |
CARDONE | 382393 |
CARDONE | 382394 |
CARDONE | 384166 |
CARDONE | 384167 |
CARDONE | 387825 |
CARDONE | 388725 |
CARDONE | 389009 |
CARDONE | 389010 |
ERT | 410054 |
FRENKIT | 812003 |
JPG | 1161953910 |
LYNXAUTO | BC2091 |
MAXGEAR | 270244 |
NK | 2147100 |
NK | 2147117 |
NK | 2147118 |
NK | 2147159 |
NK | 2147160 |
NK | 214757 |
NK | 214758 |
NK | 214783 |
NK | 214784 |
NK | 214799 |
NK | 2199133 |
NK | 2199134 |
NK | 8947001 |
OEMPARTS | 171615123 |
OEMPARTS | 171615123B |
OEMPARTS | 171615124 |
OEMPARTS | 171615124B |
OEMPARTS | 1H0615123A |
OEMPARTS | 1H0615124A |
OEMPARTS | 1H0698151A |
OEMPARTS | 21868 |
OEMPARTS | 321615123A |
OEMPARTS | 321615124A |
OEMPARTS | 357615123 |
OEMPARTS | 357615124 |
OEMPARTS | 6N0615123A |
OEMPARTS | 6N0615123B |
OEMPARTS | 6N0615124A |
OEMPARTS | 6N0615124B |
OEMPARTS | 6N0698151 |
OEMPARTS | 6N0698151C |
STELLOX | 0498714SX |
TRW | GDB1218 |
TRW | GDB1274 |
TRW | ST1655 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to urządzenie bezpośrednio odpowiedzialne za dociśnięcie klocków hamulcowych do tarczy. Zamontowane jest na zwrotnicy i składa się z wielu rozmaitych części. Współpraca sprawnych pojedynczych części zacisku hamulcowego jest niezbędna dla poprawnej pracy układu hamulcowego.
Standardowy zacisk hamulcowy to konstrukcja składająca się z obudowy przymocowanej do wspornika, który to jest nieruchomo przytwierdzony do zwrotnicy. Wspornik jest również miejscem mocowania klocków hamulcowych. Najważniejszą częścią zacisku hamulcowego jest natomiast tłok. W przypadku zacisku pływającego występuje tylko jeden, natomiast w zacisku stałym są dwa tłoki umieszczone po dwóch stronach tarczy hamulcowej. Impuls, zwykle w postaci sprężenia płynu hamulcowego, wprawia w ruch tłoki, które się wysuwają i wymuszają ruch klocków hamulcowych. W zaciskach stałych w dociskaniu klocka do tarczy bierze udział również trzpień prowadzący.
Istotne pojedyncze części zacisku hamulcowego to rozmaite sprężyny. Ze względu na prostotę budowy często ich znaczenie bywa lekceważone. Natomiast bez sprawnie funkcjonujących sprężyn nacisk tłoka na klocki hamulcowe w zacisku pływającym nie przyniósłby pożądanych skutków. Ponadto, większość zacisków hamulcowych wyposażonych jest w sprężynowe ograniczniki znajdujące się pomiędzy klockami.
Pojedyncze części zacisku hamulcowego mogą ulegać rozmaitym uszkodzeniom. Wspomniane sprężyny ulegają rozprężeniu, dochodzi też do poluzowania łączenia między obudową, a wspornikiem, czy zużycia tłoka. Ponadto, zagrożeniem dla sprawności zacisku hamulca jest wszelkiego rodzaju zanieczyszczenie. Zacisk wymaga również odpowiedniego smarowania, dla minimalizacji siły tarci wytwarzanej pomiędzy poszczególnymi elementami, podczas pracy tego urządzenia.
KaWe to holenderska firma, która powstała w 1970 roku. Firma specjalizuje się w produkcji i handlu części samochodowych. W centrum zainteresowań holenderskiej marki jest układ hamulcowy i kierowniczy. KaWe jest także czołowym producentem, który zajmuje się materiałami ciernymi.
Firma w swojej ofercie posiada:
Wieloletnie doświadczenie KaWe w branży motoryzacyjnej, wysoka jakoś produkowanych komponentów oraz nieustanne powiększanie grona odbiorców, sprawiło, że marka jest znana praktycznie na całym świecie.
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii komponenty produkowane przez KaWe pasują zarówno do samochodów osobowych, ciężarowych, jak i lekkich pojazdów komercyjnych, pojazdów motorowych, autobusów i maszyn rolniczych.
KaWe swoją główną siedzibę ma w Holandii. Nie oznacza to jednak, że koncern w swojej działalności ogranicza się tylko do rodzimego kraju. Działania eksportowe KaWe prowadzone są w ponad pięćdziesięciu krajach na całym świecie. To zasługa licznych oddziałów ulokowanych głównie w Europie.