Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Koncern Honda Motor Company znany jest na całym świecie jako jeden największych producentów samochodów, motocykli, skuterów, samolotów oraz największy producent silników (ponad 25 mln rocznie). Znany jest również z tego, iż to właśnie w jego fabrykach powstaje jedno z najchętniej kupowanych aut w historii motoryzacji, czyli Honda Civic (wyprodukowano ponad 24 mln egzemplarzy).
Na przykładzie Hondy Civic widać wyraźnie, jak w kolejnych latach zmieniała się motoryzacja, obowiązująca ...