We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Rynek motoryzacyjny w Europie od zawsze był bardzo konkurencyjny i zatłoczony. Stanowiło to często wielki problem dla producentów z Azji czy Stanów, którzy chcieli sprzedawać tutaj swoje samochody. Bardzo często musieli oni wyjść naprzeciw oczekiwaniom kierowców i zaoferować coś więcej niż ich mocna, lokalna konkurencja. Świetnym przykładem takiego producenta jest Mazda. Marka postanowiła konkurować w wielu, bardzo popularnych w Europie segmentach. Jednym z nich był model o oznaczeniu 6, ...