Od blisko 70 lat samochodowe tarcze hamulcowe ewoluują, sukcesywnie wypierając z użytku starsze rozwiązania bębnowe. Pierwotnie wykorzystywano tarcze pełne, później pojawiły się tarcze wentylowane, a następnie także tarcze ...
Peugeot 5008 to model minivana klasy średniej. Pierwsza generacja pojazdu zaliczana jest do minivanów segmentu C. To pierwszy w historii model kompaktowego minivana ze stajni Peugeot. Jednocześnie jest to też ostatni pojazd z tej kategorii – druga generacja Peugeot 5008 to już auto o zupełnie innej specyfice. Pierwsze części do 5008 powstały w 2009 roku. Model znajdował się w produkcji dosyć długo, ponieważ aż do roku 2017. Wtedy to zastąpił go zaprezentowany rok wcześniej ...
ATE to jeden z bardziej znanych i cenionych producentów tarcz hamulcowych na świecie. Marka ta należy do grupy Continental, i może pochwalić się ponad 100-letnim doświadczeniem w produkcji komponentów układu hamulcowego. W swojej działalności ATE szczególną uwagę przywiązuje do standardów jakości, innowacyjności i kompetencji systemowych. Sprzedaż 4 mln tarcz hamulcowych daje ATE pozycję czołowego dostawcy tych elementów w Europie. Tarcze hamulcowe ATE wykorzystują na pierwszy montaż tacy producenci samochodów jak Audi, VW, Seat, BMW, Porsche, Mercedes, Opel i wielu innych. To znakomity wybór dla wszystkich tych, którzy cenią jakość i niezawodność.
Tarcze hamulcowe ATE dostępne są w dwóch, głównych liniach produktowych:
Seria ATE Original - tarcze z tej serii wyprodukowane są ze stali wysokowęglowej, dzięki czemu charakteryzują się optymalną trwałością i eliminują nadmierne ścieranie oraz piszczenie hamulców. Są to produkty dopracowane do perfekcji, o czym świadczą najmniejsze tolerancje rzędu maksymalnie 30 mikrometrów dla bicia tarcz i 10 mikrometrów dla odchyłki grubości. Tarcze hamulcowe ATE Original zapewniają także ochronę zawieszenia oraz łożysk kół dzięki tolerancji otworów i tym samym eliminacji niewyważenia i bicia promieniowego.
Seria ATE PowerDisc - tarcze z serii PowerDisc przeznaczone są dla najbardziej wymagających użytkowników. Gwarantują najwyższą jakość hamowania uzyskaną poprzez specjalny rowek znajdujący się na całym obwodzie tarczy i odprowadzający gazy oraz zanieczyszczenia. To właśnie te czynniki najczęściej pogarszają skuteczność hamowania, a dzięki ich eliminacji nie musimy zmagać się z efektem fadingu i przyspieszonym zużyciem tarczy hamulcowej. Rowek informuje także użytkownika o stopniu zużycia tarczy hamulcowej. Tarcze ATE PowerDisc opierają się na technologii wykorzystywanej do tej pory wyłącznie w sportach motorowych i pozwalają uzupełnić sportowy wygląd samochodu użytkownika.
Dzięki stałemu poszerzaniu oferty firmy aktualny asortyment ATE obejmuje ponad 1 200 różnych pozycji, co oznacza pokrycie rynku europejskiego sięgające około 95%. ATE jest jednym z pierwszych dostawców części zamiennych, którzy gwarantują swoim klientom tarcze hamulcowe wykonane w jakości OEM (oryginalnej). W produkcji tarcz hamulcowych ATE wykorzystywane są wyłącznie najnowocześniejsze materiały, dzięki którym zapewnione jest perfekcyjne hamowanie. W ramach powyższych serii, ATE w swoim asortymencie oferuje także powlekane i dwuczęściowe tarcze hamulcowe do samochodów sportowych.