Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Mercedes-Benz klasy A to typowy przedstawiciel miejskich samochodów osobowych zaliczanych do niższej klasy średniej (segment C, grupa premium). Od 2012 roku, po debiucie trzeciej generacji Mercedesa klasy A, samochód trafił do segmentu miejskich kompaktów. Jego produkcję rozpoczęto w 1997 roku. Był to pierwszy w historii samochód niemieckiego koncernu z przednioosiowym napędem. Samochód otrzymał innowacyjny system absorbujący siłę czołowego zderzenia o kolokwialnej nazwie ...
Powiązania: