Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "2"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Fiat CINQUECENTO (170_) (1991.07 - 1999.07)

Części samochodowe do Fiata Cinquecento 170

Fiat Cinquecento to samochód osobowy zaliczany do tych najmniejszych, czyli segmentu A (mini samochody). Auto było produkowane przez włoski koncern Fiat w latach 1991-1998 w Polsce, w tyskich fabrykach Fiata. Nazwa samochodu „cinquecento” oznacza, tłumacząc na polski, „500”. Pięćsetkę zaprojektowali Ermanno Cressoni oraz Antonio Piovano. Samochód miał swoją premierą 9 grudnia 1991 roku w Rzymie. Przez wszystkie lata produkcji z linii montażowej zjechało ponad 1,1 mln egzemplarzy tego małego Fiata, który zastąpił na rynku znany chyba wszystkim model 126.

Fiat Cinquecento to pierwszy włoski samochód osobowy produkowany wyłącznie w Polsce. Auto produkowano jako 3-drzwiowy hatchback, a całe nadwozie miało kanciasty, pudełkowy wygląd. Pomimo tego, że pięćsetka była dużo większa od swojego poprzednika, modelu 126, to podróżowanie tym samochodem nie zapewniało zbyt dużego komfortu. Szczególnie z tyłu auta jazda na długim dystansie stanowiła nie lada wyzwanie. Brak miejsca nad głową i na nogi, a także utrudnione wsiadanie na tylną kanapę było dużym problemem. Jakoś wykończenia oraz materiałów użytych w kabinie Fiata były na niskim poziomie, choć w porównaniu z modelem 126p było o standard wyżej. Do minusów Cinquecento można z pewnością zaliczyć słabe wygłuszenie wnętrza samochodu, przez co hałas generowany podczas jazdy mógł być męczący dla pasażerów.

Na początku produkcji Fiat Cinquecento posiadał leżący silnik 2-cylindrowy zapożyczony z modelu 126p Bis 2, jednak jednostkę tą zamontowano wzdłużnie z przodu nadwozia. Silnik generował moc 31 KM i zapewniał 52 Nm momentu obrotowego. Jak można się domyślić, jednostka napędowa o takich parametrach nie oferowała oszałamiających osiągów. Rozpędzenie się do setki zajmowało Fiatowi około 32 sekundy. Z czasem pojawił się dugi silnik, tym razem 4-cylindrowy, o objętości 900 cm3, o mocy 41 KM i 66 Nm. Napęd na przednią oś był obsługiwany przez 4- i 5-biegową skrzynię manualną.

W 1994 roku pojawiła się na rynku „usportowiona” wersja Cinquecento, o nazwie Sporting. Samochód wyposażono w 1,1-litrowy silnik 4-cylindrowy z serii FIRE, który generował 55 KM i 86 Nm momentu obrotowego. Ten demon prędkości rozpędzał się do 100 km/h w niespełna 14 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosiła 150 km/h.

Fiat Cinquecento cieszył się w tamtych latach dużą popularnością wśród kierowców, choć patrząc na dość dużą listę usterek tego auta, aż trudno w to uwierzyć. Fiat zmagał się m.in. z awariami skrzyń biegów, korozją, wadliwą instalacją elektryczną czy też częstymi wyciekami oleju z jednostki napędowej. Pamiętajmy, że w 1993 roku Fiat Cinquecento zdobył nagrodę w plebiscycie European Car of the Year.

Zalety:

  • samochód idealny do miasta
  • wystarczające wyposażenie
  • ekonomiczne silniki
  • cena
  • dostępność części zamiennych

Wady:

  • szybko zużywające się zawieszenie
  • awarie przekładni kierowniczej
  • wycieki oleju silnikowego
  • korozja
  • osiągi
  • niski komfort jazdy

Inne modele Fiata Cinquecento

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze