Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": 5
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP) (2004.07 - 2013.09)

Części samochodowe do Forda Focus II

Ford Focus to już właściwie legenda i jeden z najpopularniejszych przedstawicieli samochodów niższej klasy średniej (segment C). Focus to bez wątpienia jeden z najlepiej sprzedających się modeli w ofercie Forda. Druga generacja tego samochodu zadebiutowała w 2004 roku podczas paryskich targów samochodowych i od razu przypadła do gustu publiczności. Projektantem tej wersji Focusa został Murat Guler.

Forda Focusa II zbudowano na płycie podłogowej C1, tej samej, której użyto do budowy m.in. Volvo C30, C70, S40 i V50 czy też Mazdy 3. Focusa II oferowano jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe-cabrio.

Bez wielkiej przesady będzie stwierdzenie, że Focus drugiej generacji był stylistyczną ewolucją poprzedniej wersji auta w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Sylwetka Focusa pozostała bardzo dynamiczna w myśl koncepcji stylistycznej New Edge. Rozczarowało natomiast wnętrze samochodu. Mimo wykorzystania o wiele lepszej jakości materiałów, kabina niczym nie zaskakuje, a wręcz stała się zachowawcza i bardzo podobna do tej z modelu Mondeo. Producent zaoferował aż 21 wersji wyposażenia samochodu, a więc naprawdę było w czym wybierać.

Równie bogato prezentowała się oferta silnikowa przeznaczona dla Forda Focusa II. W gamie jednostek benzynowych znalazły się silniki R4 i R5 o pojemności od 1.4 do 2.5 l w wersji Turbo i mocy od 80 do 350 KM. Z palety jednostek wysokoprężnych można było wybierać spośród silników TDCi o pojemności od 1.6 do 2.0 l i mocy od 90 do 136 KM. W zależności od wersji w samochodzie montowano 4-stopniową przekładnię automatyczną, 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 6-stopniowy półautomat CVT.

Ford Focus II był samochodem bezpiecznym, który w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek dla bezpieczeństwa dorosłych oraz 4 gwiazdki dla ochrony dzieci. Kiepsko wypadły testy Focusa dla bezpieczeństwa pieszych. W tym badaniu Ford uzyskał jedynie 2na 5 gwiazdek.

Produkcję drugiej generacji Forda Focusa zakończono w 2012 roku. Po raz kolejny Focus odniósł ogromny sukces rynkowy. Samochód jest szczególnie ceniony za niezawodność, świetny układ zawieszenia, niezłe jednostki napędowe oraz wysoką jakość wykonania. Na rynku próbowały mu dorównać m.in. Citroen C4, Opel Astra, Peugeot 307, Renault Megane czy też VW Golf VI.

Inne modele Forda Focus

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze