Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "2"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Renault LAGUNA III (BT0/1) (2007.10 - 2015.12)

Części samochodowe do Renault Laguna 3

Renault Laguna plasuje się w gronie samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Auto produkowane w latach 1993-2015 zastąpiło niezbyt udany ze względu na wysoką awaryjność model 21. Laguna odniosła dość spory sukces komercyjny, ugruntowując swoją pozycję rynkową na wiele lat. W Polsce przez długi czas ten francuski samochód był liderem w swojej klasie. Co znamienne, Laguna nigdy nie była produkowana w wersji sedan, a jedynie jako liftback, kombi oraz coupe.

Trzecia generacja Renault Laguna pojawiła się w 2007 roku podczas frankfurckiego salonu motoryzacyjnego. Było to nie lada wyzwanie oraz próba dla francuskiego koncernu z uwagi na niezbyt udaną i przy tym dość awaryjną poprzednią generację Laguny. Samochód trafił do sprzedaży w wersji liftback, kombi (GrandTour) oraz jako Laguna Coupe. Pojawiła się także wersja GT z zamontowanym systemem tylnych kół skrętnych ActiveDrive.

Po delikatnym face liftingu w 2009 roku Laguna była oferowana w kilku wersjach wyposażenia, m.in. Expression, Tech Run, Bose Edition i Initiale. Każda kolejna wersja miała coraz lepsze wyposażenie. Najbogatsza z nich oferowała m.in. system nagłośnienia Bose, elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawienia po stronie kierowcy, elektryczny hamulec ręczny, system wspomagania parkowania przodem i tyłem czy też system Renault HandsFree. Dla najbardziej wymagających klientów Renault przygotowało limitowaną wersję Black Edition wyposażoną m.in. w pakiet stylistyczny GT Look Pack oraz 16-calowe felgi.

Ofertę silnikową również przygotowano na bogato. W Renault montowano jednostki benzynowe o pojemności 1.6 16V 110 KM, 2.0 16V 140 KM, 2.0 16V Turbo 170 KM i 204 KM oraz silnik 3.5 V6 o mocy 238 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych królowały silniki dCi o pojemności 2.0 l i mocy od 130 do 178 KM. Dostępna była również słabsza jednostka o pojemności 1.5 l i mocy 110 KM. Silniki współpracowały z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniowym automatem.

Renault Laguna III okazało się komercyjnym strzałem w dziesiątkę. Mimo że nie rzuca się szczególnie w oczy na ulicach, to jednak cieszy się nadal dobrą opinią wśród kierowców. W 2015 roku, po wypuszczeniu trzech generacji Laguny, francuski koncern zdecydował się wycofać ją z rynku i wprowadzić nowy model o nazwie Talisman.

Zalety:

  • przestronne wnętrze
  • ciekawa stylistyka nadwozia
  • dobre właściwości jezdne
  • bogate wyposażenie
  • stosunkowo niewielka awaryjność (w porównaniu do Laguny II)
  • niezłe zabezpieczenie antykorozyjne
  • bezpieczeństwo (5 gwiazdek NCAP)

Wady:

  • instalacja elektryczna
  • awaryjne najmocniejsze silniki w gamie
  • szybko zużywające się niektóre elementy zawieszenia
  • twardo zestrojony układ zawieszenie (zaleta lub wada)
  • plastikowe elementy wnętrza

Inne modele Renault Laguna:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze