Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Skoda OCTAVIA II Combi (1Z5) (2004.02 - 2013.06)

Wybierz typ samochodu marki Skoda

Części samochodowe do Skody Octavia II Combi

Skoda Octavia to kompaktowy samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej, który na stałe zagościł na polskich drogach. Octavia to model ceniony i chętnie kupowany przez kierowców głównie ze względu na solidne silniki, ich ekonomiczność, napęd na cztery koła oraz bogate wyposażenie. Druga generacja Skody Octavia pojawiła się po raz pierwszy w 2004 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu.

Octavia była oferowana jako 5-drzwiowy liftback oraz praktyczne 5-drzwiowe kombi. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Volkswagena A5 PQ, której użyto również do budowy m.in. Audi A3, Seata Altea oraz Leona, a także VW Golfa V, VW Jetta czy też VW Tourana. Skoda Octavia II przez 9 lat produkcji sprzedała się w ilości blisko 2,4 mln egzemplarzy.

Skoda Octavia II pod względem stylistycznie bardzo zbliżyła się do flagowego modelu czeskiego koncernu, a więc Skody Superb. Za projekt nowej Octavii odpowiadali Thomas Ingenlath oraz Peter Wouda. Producent zaproponował kierowcom 9 wersji wyposażenia samochodu (Classic, Mint, Ambiente, Elegance, Laurin&Klement, RS, Scout, Combi 4x4, Combi 4x4 Adventure). Już podstawowa wersja wyposażenia oferowała bardzo szeroki asortyment systemów, ulepszeń oraz dodatkowych części do Skoda Octavia, jak np.: 4 poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie regulowane szyby oraz lusterka, centralny zamek, czujniki cofania, regulowany fotel kierowcy czy też dzielona tylna kanapa. Za odpowiednią dopłatą można było pokusić się o bogatsze wersje, w których można było już znaleźć praktycznie wszystko, czego dusza zapragnie.

Jeśli chodzi o ofertę silnikową dedykowaną dla II-generacji Skody Octavia, to była to prawdopodobnie najszersza paleta jednostek napędowych oferowanych wówczas na rynku motoryzacyjnym. W gamie silników benzynowych znalazły się motory R4 DOHC i OHC o pojemności od 1.2 do 2.0 litra i mocy od 80 do 200 KM w wersji 2.0 TFSI. W ofercie jednostek wysokoprężnych zaproponowano silniki R4 o pojemności od 1.6 do 2.0 litra i mocy od 105 do 170 KM w wersji TDI CR. Równie bogata była oferta skrzyni biegów dedykowanych do tych silników. Napęd przedni lub 4x4 w Skodzie obsługiwany był przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną, 6-stopniową przekładnię automatyczną lub 6- i 7-biegową skrzynię półautomatyczną DSG.

Wersja kombi Skody Octavii był samochodem bardzo praktycznym i wielofunkcyjnym, który w naturalny sposób był autem typowo rodzinnym. Samochód oferował przestrzeń bagażową o pojemności 580 litrów, natomiast po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa zwiększała się do 1620 litrów pojemności. Był to całkiem dobry wynik w porównaniu z konkurencją w tej klasie aut.

Mankamentami samochodu, z którymi można się spotkać, są nietrwałe łańcuchy rozrządu, szybko zużywające się łożyska kół, problemy z przekładniami DSG czy też dwumasowym kołem zamachowym. Na plus w Skodzie można zaliczyć na pewno świetny układ kierowniczy, bardzo dobre zawieszenie i wytrzymałe jednostki napędowe, zwłaszcza wysokoprężne.

Inne modele Skody Octavia

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze