Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Vw POLO (6N2) (1999.10 - 2001.10)

Części samochodowe do VW Polo III

Mówią, że VW Polo to taki Golf dla ubogich, zaliczany do miejskich samochodów osobowych segmentu B. Model Polo produkowany od 1975 roku miał być przede wszystkim autem lekkim i pragmatycznym, przeznaczonym do codziennego użytku w miejskich aglomeracjach. Pierwszy VW Polo był bliźniaczym modelem Audi 50. Od samego początku produkcji samochód stał się jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie. Dotychczas sprzedano ponad 14 mln egzemplarzy modelu Polo. Trzecia generacja samochodu oznaczona symbolem fabrycznym 6N pojawiła się w 1994 roku kontynuując spuściznę popularnego samochodu dla ludu.

Trzecią generację VW Polo zbudowano na płycie podłogowej zapożyczonej od hiszpańskiego Seata Ibizy II. Auto było oferowane jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. VW Polo III zajął w 1995 roku drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. To dość kontrowersyjna decyzja, ponieważ auto oferowało bardzo skromne standardowe wyposażenie w porównaniu z konkurencją, a materiały wykończeniowe i części do VW Polo pozostawiały również wiele do życzenia. We wnętrzu pojawiło się wiele twardych i nieprzyjemnych w użytkowaniu plastików, które po pewnym czasie zaczynały najzwyczajniej trzeszczeć. Oczywiście, można było wybrać którąś z bogatszych wersji wyposażenia i doposażyć samochód m.in. w dwie poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy, elektrycznie regulowane szyby oraz lusterka, klimatyzację, centralny zamek czy też szyberdach.

Pod koniec 1999 roku VW Polo poddano kuracji odmładzającej, podczas której zmieniono m.in. przednie reflektory, atrapę chłodnicy, tylne lampy oraz oba zderzaki. Zmiany nie ominęły również wnętrza samochodu. Modyfikacji poddano np. deskę rozdzielczą. Zmodernizowano także ofertę jednostek napędowych do tego modelu.

Paleta silnikowa, zwłaszcza jeśli chodzi o jednostki benzynowe, była naprawdę imponująca. Oferowano silniki o pojemności od 1.0 do 1.6 w wersji GTI i mocy od 45 do 125 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się jedynie dwa silniki – 1.7 SDI o mocy 60 KM oraz motor 1.9 D generujący 64 KM. Przedni napęd miejskiego Polo obsługiwała 5-biegowa skrzynia manualna lub 4-stopniowa przekładnia automatyczna.

Przez krótki okres czas w latach 1996-1999 VW Polo był montowany również w polskiej fabryce Volkswagena w Poznaniu. Samochód, podobnie jak poprzednie generacje, cieszył się ogromną popularnością, głównie ze względu na swą praktyczność, dobre silniki oraz stosunkowo niską cenę. Model Polo konkurował na rynku m.in. z Citroenem Saxo, Nissanem Micra, Oplem Corsa, Peugeotem 205, Renault Clio czy też Toyotą Yaris.

Inne modele Volkswagena Polo:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze