Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442068 |
ALANKO | 11442068 |
AS-PL | A9004 |
ASHIKA | 002-Z460 |
BLUEPRINT | ADG01119 |
BLUEPRINT | ADG011501 |
BOSCH | 0 986 049 051 |
BOSCH | F 042 205 222 |
CASCO | CAL46101AS |
CASCO | CAL46101GS |
CASCO | CAL46101OS |
CEVAM | 9450 |
CHEVR | 219 251 |
CHEVR | 96 289 030 |
CHEVR | 96 314 258 |
CHEVR | 96 566 261 |
DAEWOO | 219 170 |
DAEWOO | 219 251 |
DAEWOO | 96 289 030 |
DAEWOO | 96 314 258 |
DAEWOO | 96 380 673 |
DAEWOO | 96 518 124 |
DAEWOO | 96 566 261 |
DELCOREMY | 2 191 70 |
DELCOREMY | 219 251 |
DELCOREMY | 219235 |
DELCOREMY | 9 638 0673 |
DELCOREMY | DRA 3824 |
DELCOREMY | DRA3824X |
DELCOREMY | RAA14935 |
DRI | 547.109.652 |
DRI | 547.112.652 |
EAI | 56938 |
ELSTOCK | 28-3866 |
FARCOM | 114114 |
FENOX | AL11303 |
FRIESEN | 90 60 909 |
H.C A/S | JA 1600 IR |
HBELPARTS | J5 110 908 |
HC-PARTS | JA 1600 IR |
HELLA | 8EL 011 711-201 |
HELLA | 8EL 011 711-202 |
HELLA | 8EL 012 240-401 |
HELLA | 8EL 737 917-001 |
JAPANPAR | ALZ460 |
LAUBER | 11.1600 |
LAUBER | LAU 11.1600 |
LUCAS | LRA 02 999 |
LUCAS | LRB 00 431 |
MAG | 063731600010 |
MANDO CORP | AB 165 104 |
MANDO CORP | TA000A52202 |
NIPPARTS | J5110908 |
NPS | D511O05 |
PRESTOLITE | 20110431 |
PSH | 235.515.065 |
PSH | 235.517.070 |
TRW | LRB431 |
UNIPOINT | ALT-7009 |
VALEO | 2655476 |
VALEO | 440122 |
VALEO | 600001 |
VALEO | 746162 |
VALEO | 746962 |
VALEO | AB165104 |
VALEO | TA000A52202 |
WAI | 21431N |
WAI | 23999N |
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.