Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10441804 |
ALANKO | 11441804 |
AS-PL | A4067 |
BOSCH | 0 120 488 189 |
BOSCH | 0 120 489 251 |
BOSCH | 0 986 036 060 |
BOSCH | 0 986 036 063 |
CEVAM | 4904 |
DELCOREMY | DRA 3274 |
DELCOREMY | DRA 3830 |
DELCOREMY | DRA 6060 |
ELSTOCK | 28-1792 |
FARCOM | 111356 |
FARCOM | 118324 |
FORD | 89 FF 10 300 AB |
FORD | 89FF 10300 AC |
FORD | R89F-X10300-GB |
FRIESEN | 90 36 060 |
H.C A/S | CA 561 IR |
HBELPARTS | 32 036 060 |
HELLA | 725 852-001 |
HELLA | 8EL 012 428-881 |
HELLA | 8EL 725 708-001 |
HELLA | 8EL 725 852-001 |
LAUBER | 11.0561 |
LAUBER | LAU 11.0561 |
LETRIKA | 11 201 587 |
LETRIKA | AAK 4532 |
LETRIKA | IA 0577 |
LETRIKA | IA 0587 |
LOMBA | SA401 |
LOMBA | SA407 |
LOMBA | SA420 |
LOMBA | SA451 |
MAG | 054 02 259 801 0 |
MAG | 944390360600 |
PRESTOLITE | 66021445 |
SPIDAN | 2612 |
TRW | 24260 |
TRW | 54022313 |
TRW | 54022581 |
TRW | 54022595 |
TRW | 54022626 |
TRW | LRA 462 |
TRW | LRB 122 |
UBD | 13075 |
VALEO | 436 699 |
VALEO | 437 379 |
VALEO | 440440 |
VALEO | 440453 |
VALEO | 440707 |
VALEO | 440708 |
VALEO | 747897 |
VALEO | VA 309 |
WAI | 12072N-1G |
WAI | 12072N-3G |
AUSTIN
|
FORD
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.