Polecamy
Dodaj opinię
(16.01.2015)
Opinia wystawiona dla Łożysko oporowe SACHS 3151000388
Producent | Numery OEM |
---|
A.P. | HD 5691 |
AUDI FAW | 012 141 165 E |
AUDI FAW | 012 141 165 F |
AUDI FAW | 01E 141 165 B |
AUDI FAW | 0B1 141 165 |
AUDI | 012 141 165 A |
AUDI | 012 141 165 B |
AUDI | 012 141 165 C |
AUDI | 012 141 165 D |
AUDI | 012 141 165 E |
AUDI | 01E 141 165 |
AUDI | 01E 141 165 A |
AUDI | 01E 141 165 B |
AUDI | 01E 141 165 C |
AUDI | 01E 141 165 D |
AUDI | 0B1 141 165 |
AUDI | 0B1 141 165 D |
AUDI | 0B1 141 165 G |
CORAM | C0230 |
HAVAM | AL1023 |
INA | F-205953 |
INA | F-211587 |
LORETT | CR1238 |
LUK | 500 0322 10 |
LUK | 500 0322 11 |
LUK | 500 1050 20 |
LUK | 624 0655 00 |
LUK | 624 0655 06 |
LUK | 624 0808 00 |
LUK | 624 0819 00 |
LUK | 624 0837 00 |
LUK | 624 2237 00 |
LUK | 624 2515 00 |
MAGNASTEYR | 9009000974 |
PORSC | 012 141 165 F |
PORSC | 01E 141 165 A |
PORSC | 01E 141 165 B |
PORSC | 01E 141 165 C |
PORSC | 01E 141 165 D |
QUINTON HA | CCT529 |
SACHS | 04 3151 000 067 |
SACHS | 04 3151 000 473 |
SACHS | 04 3151 000 489 |
SACHS | 04 3151 268 219 |
SACHS | 04 3151 271 902 |
SACHS | 04 3151 271 907 |
SACHS | 04 3151 271 937 |
SACHS | 04 3151 271 946 |
SEAT | 012 141 165 E |
SEAT | 01E 141 165 |
SEAT | 01E 141 165 D |
SEAT | 0B1 141 165 |
SKF | VKC 2601 |
SKODA | 012 141 165 E |
SKODA | 01E 141 165 |
SKODA | 01E 141 165 D |
SKODA | 0B1 141 165 |
VALEO | 804003 |
VW SVW | 012 141 165 E |
VW SVW | 01E 141 165 B |
VW SVW | 0B1 141 165 |
VW | 012 141 165 A |
VW | 012 141 165 B |
VW | 012 141 165 C |
VW | 012 141 165 D |
VW | 012 141 165 E |
VW | 012 141 165 F |
VW | 01E 141 165 |
VW | 01E 141 165 A |
VW | 01E 141 165 B |
VW | 01E 141 165 C |
VW | 01E 141 165 D |
VW | 0B1 141 165 D |
VW | 0B1 141 165 G |
AUDI
|
PORSCHE
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
Sachs jest wiodącą międzynarodową firmą motoryzacyjną, wchodzącą w skład światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jakość części jest podyktowana nieustannym dążeniem firmy do przekraczania oczekiwań współczesnego rynku motoryzacyjnego.
Technologie tej marki na przestrzeni lat przeszły liczne testy, kontrole jakościowe i nieustannie ulegają regularnemu rozwojowi. Obecnie centra badawcze, zakłady produkcyjne i magazyny przedsiębiorstwa znajdują się w ponad 20 krajach na różnych kontynentach, co pozwala na produkcję i dystrybucję części zamiennych na skalę globalną.
Firma Sachs jest jednym z wiodących dostawców części samochodowych dla największych europejskich i japońskich producentów samochodów. Takie popularne marki samochodów jak AUDI, BMW, Mercedes, VW, Skoda, Seat, Mazda, Hyundai, Toyota, Kia, Honda i Nissan wyposaża się w części Sachs na pierwszym montażu fabrycznym. Poza tym koncern oferuje części zamienne dedykowane na rynek wtórny.
Podczas produkcji części zamiennych, firma Sachs kładzie ogromny nacisk na bezpieczeństwo, co potwierdza międzynarodowy certyfikat jakości ISO 9001/02. Dlatego części samochodowe tej marki posiadają najlepsze parametry techniczne. Katalog Sachs zawiera ponad 100 tysięcy części zamiennych.
„Sachs” zazwyczaj odnosi się do ZF Sachs, która jest częścią większej Grupy ZF, będącej globalną firmą technologiczną specjalizującą się w technologii układów napędowych i podwozi, a także technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. ZF Sachs jest znana z produkcji różnych komponentów i systemów, w tym:
Komponenty samochodowe: ZF Sachs produkuje szeroką gamę części samochodowych, takich jak amortyzatory, sprężyny zawieszenia, sprzęgła, koła dwumasowe, układy zawieszenia i inne elementy układu napędowego. Są one znane ze swojej jakości i są często wykorzystywane przez różnych producentów pojazdów jako oryginalne wyposażenie.
Komponenty motocyklowe: ZF Sachs produkuje również komponenty do motocykli, w tym układy zawieszenia i sprzęgła.
Komponenty przemysłowe: ZF Sachs dostarcza rozwiązania przemysłowe, w tym produkty takie jak sprzęgła przemysłowe i amortyzatory do różnych zastosowań nie tylko motoryzacyjnych.
Części Aftermarket (na rynek części zamiennych): Oprócz dostarczania oryginalnego wyposażenia producentom (OEM) pojazdów, ZF Sachs produkuje również części aftermarket do naprawy i wymiany. Części te są często używane przez mechaników i osoby prywatne do konserwacji i naprawy pojazdów.
Jakość i reputacja: Sachs jest powszechnie uważany za markę wysokiej jakości w branży motoryzacyjnej i komponentów przemysłowych. Ich produkty są znane ze swojej wydajności, trwałości i niezawodności.
Innowacje technologiczne: ZF Sachs, będąc częścią Grupy ZF, czerpie korzyści z koncentracji grupy na innowacjach technologicznych. Często przekłada się to na zaawansowane i najnowocześniejsze rozwiązania w swoich produktach.