Oleje przeznaczone do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów muszą cechować się specyficznymi właściwościami, które wymusza charakter pracy przekładni automatycznej. Od ciśnienia oleju i kierunku jego przepływu uzależniony jest wybór odpowiednich przełożeń. Oprócz tego olej musi aktywnie czyścić wnętrze skrzyni biegów i chronić przed korozją. Większość producentów samochodów zaleca wymianę środka smarnego w automatycznej skrzyni biegów co 30 000 – 60 000 kilometrów.
Całkowicie syntetyczny olej CASTROL ATF Multivehicle dedykowany jest przede wszystkim do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów samochodów produkcji japońskiej, które są dużo bardziej delikatne w eksploatacji. Formuła opracowana specjalnie pod kątem wymagań specyfikacji JASO 1A. Główną cechą jest doskonała kontrola wszelkich wibracji i drgań generowanych przez podzespoły silnika i skrzyni biegów. Unikalne parametry tarciowe oleju CASTROL ATF Multivehicle ułatwiają zmianę przełożeń w całym zakresie temperatur i obciążeń.
Spełnia wymagania specyfikacji:
· JASO 1A;
· Toyota Type T, T-II, T-III, T-IV;
· Nissan Matic Fluid C, D, J;
· Mitsubishi Diamond SP-II, SP-III;
· Suzuki ATF Oil and ATF Oil Special;
· Mazda ATF D-IIIand ATF M-3;
· Daihatsu Alumix ATF Multi;
· Honda ATF Z-1 (nieodpowiedni do skrzyń CVT);
· Subaru ATF;
· Hyundai;
· Kia;
· GM Daewoo;
· Aisin Warner JWS 3309;
· Jatco Automatic Transmission.
Pojemność opakowania: 1 litr.