Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3EFFEGROUP | RBO0042 |
AS-PL | ARE0042 |
AS-PL | ARE0042(BOSCH) |
AS-PL | ARE0042S |
AS-PL | ARE0248S |
AUGER | 89511 |
BOSCH | F 00M 144 118 |
BOSCH | F 00M 145 267 |
BOSCH | F 00M 145 287 |
BOSCH | F 00M 145 299 |
CASCO | CRE10614AS |
CASCO | CRE10614GS |
CASCO | CRE10618AS |
CASCO | CRE10618GS |
DAF | 1600 348 |
DAF | 1623 869 |
DAF | 1810 399 |
DSS | 208662 |
DT SPARE P | 2.21004 |
DT SPARE P | 4.69283 |
Exact | 42-0101 |
Exact | 42-0270 |
FLAMAR | RGF520601BS |
FLAMAR | RGF520601HQ |
FLAMAR | RGF920601BS |
FLAMAR | RGF920601HQ |
GEBE | 1 4227 1 |
HC-CARGO | 231523 |
HELLA | 5DR 009 728-461 |
HITACHI AU | 130609 |
HITACHI AU | 130622 |
HITACHI AU | 2500609 |
HITACHI AU | 2500622 |
LGK | LGK022018614 |
LGK | LGK022018618 |
LGK | OEM022018614 |
LGK | OEM022018618 |
MERCE | 003 154 42 06 |
MERCE | A003 154 42 06 |
MOBILETRON | VR-B396 |
OSSCA | 43749 |
POWERMAX | 81115098 |
PRESTOLITE | 861028 |
REAL | 20501416BN |
REAL | 20501416OE |
REAL | 20501816BN |
REAL | 20501816OE |
RECOFICIAL | RECSRE10614.0 |
RECOFICIAL | RECSRE10614.1 |
RECOFICIAL | RECSRE10618.0 |
RECOFICIAL | RECSRE10618.1 |
SAMPA | 035.395 |
SASIC | 9126018 |
STARTVOLT | VRR 0701 |
STELLOX | 88-11006-SX |
TTC | 02.17.084 |
TTC | 03.17.012 |
VEMO | V30-77-1026 |
VOLVO | 20802191 |
WAI | IB120 |
WAI | IB298 |
WAI | IB4143 |
WILMINK | WG2310367 |
WILMINK | WG2315741 |
DAF
|
MERCEDES-BENZ
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.