Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 123 320 040 |
BOSCH | 0 123 320 044 |
BOSCH | 0 123 320 045 |
BOSCH | 0 123 320 046 |
BOSCH | 0 123 320 047 |
BOSCH | 0 123 320 049 |
BOSCH | 0 123 320 051 |
BOSCH | 0 123 320 058 |
BOSCH | 0 123 320 060 |
BOSCH | 0 123 320 061 |
BOSCH | 0 123 320 062 |
BOSCH | 0 123 320 065 |
BOSCH | 0 123 335 002 |
BOSCH | 0 123 335 003 |
BOSCH | 0 123 335 006 |
BOSCH | 0 123 340 007 |
BOSCH | 0 986 039 740 |
BOSCH | 1 197 311 541 |
BOSCH | 9 123 320 045 |
BOSCH | 9 123 369 044 |
H.C A/S | C230259 |
HC-PARTS | 230259 |
MERCE | 003 154 07 06 |
MERCE | 009 154 01 02 |
MERCE | 009 154 58 02 |
MERCE | 010 154 46 02 |
MERCE | 010 154 47 02 |
MERCE | 010 154 49 02 |
MERCE | 010 154 95 02 |
MERCE | 010 154 98 02 |
MERCE | 011 154 03 02 |
MERCE | 011 154 04 02 |
MERCE | 011 154 05 02 |
MERCE | 011 154 06 02 |
MERCE | A 003 154 07 06 |
MERCE | A 009 154 01 02 |
MERCE | A 009 154 58 02 |
MERCE | A 010 154 46 02 |
MERCE | A 010 154 47 02 |
MERCE | A 010 154 49 02 |
MERCE | A 010 154 95 02 |
MERCE | A 010 154 98 02 |
MERCE | A 011 154 03 02 |
MERCE | A 011 154 04 02 |
MERCE | A 011 154 05 02 |
MERCE | A 011 154 06 02 |
MOBILETRON | VR-B261 |
CITROËN
|
MERCEDES-BENZ
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
Producent części samochodowych Lauber to przedsiębiorstwo obecne na rynku od ponad 25 lat. Powstanie firmy miało miejsce w 1994 roku. Od początku istnienia w fabrykach należących do producenta wykonywano regenerację części samochodowych. Polska firma Lauber od ponad ćwierć wieku sprowadza używane auto części renomowanych producentów, poddaje je regeneracji, a następnie wystawia na sprzedaż w pełni sprawne podzespoły. W ofercie znaleźć można rozmaite części samochodowe Lauber. Niemniej jednak wyraźnie dominują alternatory i rozruszniki. Tych części producent ma w swojej ofercie najwięcej. Ponadto części Lauber to również kompresory klimatyzacji, zaciski hamulcowe, a także różne części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Zdecydowaną większość asortymentu, niezmiennie od 25 lat, stanowią elementy regenerowane. Jednak produkty wyjeżdżające z fabryki Lauber to również nowe części samochodowe.
Początkowo firma Lauber, posiadająca siedzibę w Słupsku, działała głównie na rynku lokalnym. Z czasem ambicje osób zarządzających marką zaczęły rosnąć i w ten sposób rozpoczęła się ekspansja na rynki zagraniczne. Dzisiaj części Lauber są dystrybuowane do wielu krajów, głównie z Europy Środkowo-Wschodniej.