Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS | 37934 |
BM CATALYS | BM70334 |
BM CATALYS | BM90924H |
ERNST | 153409 |
FENNO | P7525 |
IMASAF | 71.16.41 |
KLARIUS | 301405 |
SEAT | 1J0253091FA |
SEAT | 1J0254301S |
SEAT | 1J0254302L |
VENEPORTE | ST63238 |
VW | 1J0253091FA |
VW | 1J0254301S |
VW | 1J0254302L |
WALKER | 07640 |
WALKER | 10814 |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rura wydechowa to ostatnia, wylotowa część układu wydechowego. Jej zadaniem jest bezpieczne odprowadzenie spalin z układu na zewnątrz. Zwykle rura wydechowa składa się z dwóch odcinków, pomiędzy którymi znajduje się tłumik. Zadaniem tłumika jest rzecz jasna przede wszystkim ograniczenie hałasu towarzyszącego wydychaniu powietrza z układu.
Każda część układu wydechowego jest narażona na uszkodzenia, ze względu na wyjątkowo trudne warunki pracy. Wysoka temperatura, częste jej wahania, wilgoć oraz ciągły kontakt z zanieczyszczeniami skracają żywotność poszczególnych części układu wydechowego. Dlatego też elementy te muszą być zawsze wykonywane z najbardziej wytrzymałych materiałów. Rura wydechowa to konstrukcja metalowa, najczęściej stalowa. Wzmocniona stal gwarantuje odporność na działanie niebezpiecznych czynników chemicznych, a także dobrze znosi wysokie temperatury. Specjalna powłoka cynkowa przeciwdziała natomiast powstawaniu korozji. Ponadto, wytrzymała stal zapobiega uszkodzeniom mechanicznym, na które rura wydechowa jest wyjątkowo narażona ze względu na zewnętrzne ulokowanie tej części układu.
Pomimo wykorzystania najlepszych materiałów, bardzo prawdopodobne, że prędzej czy później rura wydechowa ulegnie uszkodzeniu. Może dojść do jej pęknięcia lub stopienia którejś części rury. Spośród wymienionych powyżej czynników do uszkodzenia rury najczęściej prowadzi wysoka temperatura. W pierwszym odcinku rury wydechowej spaliny mogą osiągać temperaturę nawet ponad 300 stopni Celsjusza. Dalej spada ona do około 200 stopni, co jednak nadal jest bardzo wysoką wartością. Ponadto, zagrożeniem dla sprawnego odprowadzania spalin przez rurę wydechową są same zanieczyszczenia, które mogą zatykać przepływ.
JMJ to polska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością marki są katalizatory, użytkowane w Polsce, Europie oraz na innych kontynentach. Katalizatory JMJ to elementy montowane w Polsce, częściowo ze sprowadzanych komponentów. Przedsiębiorstwo pozyskuje wysokiej jakości wkłady ceramiczne do katalizatorów, po czym samodzielnie zajmuje się tworzeniem ich obudowy.
Specjalnością marki JMJ są katalizatory, jednak firma zajmuje się produkcją i dystrybucją również innych elementów systemu kontroli emisji spalin. Poza katalizatorami, w ofercie znajdziemy również filtry cząstek stałych oraz złącza elastyczne. Tym samym części samochodowe JMJ zaspokajają wszelkie potrzeby kierowców w tym obszarze. Produkowane przez JMJ części samochodowe posiadają wszelkie niezbędne atesty oraz spełniają najbardziej wymagające normy jakościowe. Od ponad 15 lat produkty JMJ spełniają normy jakości 9001:2000, natomiast katalizatory JMJ posiadają homologację 103R.
Firma JMJ dysponuje nowoczesnym centrum badawczym, które umożliwia stałe udoskonalanie produktów. Innowacyjny park maszynowy daje inżynierom możliwość opracowywania spektakularnych rozwiązań technologicznych, dzięki którym JMJ należy do czołowych producentów katalizatorów w Europie. Na to miano przedsiębiorstwo pracowało 25 lat, od momentu powstania w 1994 roku. Początkowo JMJ było firmą jedynie dystrybuującą katalizatory sprowadzane spoza granic kraju. Obecnie jednak firma z główną siedzibą w Kaliszu samodzielnie zajmuje się produkcją katalizatorów, zapewniając ich wysoką jakość w przystępnej cenie.