Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.I.C. | 56191 |
AUTOGAMMA | GA15512 |
CASCO | CRS74007GS |
DENSO | DRS09015 |
ERA | 665006 |
FAST | FT59101 |
FEBI | 48299 |
FIAT | 46721213 |
FIAT | 46722909 |
FIAT | 46723713 |
FRIGAIR | 35.10016 |
FRIGAIR | 3510016 |
ITAL2 | 46721213 |
ITAL2 | 77366804 |
MAXGEAR | 46723713/MG |
MAXGEAR | 57-0101 |
MAXGEAR | 57-0106 |
MAXGEAR | 570101 |
MAXGEAR | 570106 |
MEATDORIA | K109043 |
METZGER | 0917211 |
METZGER | 917211 |
OSSCA | 31772 |
SIDAT | 10.9043 |
SIDAT | 109043 |
SWAG | 70 94 8299 |
SWAG | 70948299 |
THERMOTEC | DEF004TT |
TOPRAN | 600 383 |
TOPRAN | 600383 |
VEMO | V24-79-0006 |
VEMO | V24790006 |
ABARTH
|
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dmuchawa to końcowa część układu klimatyzacji, bezpośrednio odpowiedzialna za wtłaczanie powietrza do kabiny. Urządzenie jest zasilane elektrycznie. Za sprawą dostarczenia prądu o natężeniu 12 V lub 24 V, w ruch zostają wprawione wentylatory o dużej mocy, które wtłaczają zassane wcześniej powietrze. Należy zaznaczyć, że w zależności od ustawień, jest to powietrze zimne lub ciepłe – obie opcje są możliwe do zrealizowania.
Zapewniające utrzymanie odpowiedniej temperatury w kabinie, dmuchawy klimatyzacji są w stanie w krótkim czasie wtłaczać duże ilości powietrza. Użytkownik ma możliwość regulowania pracy wentylatorów, decydując o sile nawiewu. Kontrola jest możliwa z dwóch poziomów – panelu środkowego w kabinie, jak i kratek nawiewu.
Ze względu na pracę na wysokich obrotach, dmuchawa klimatyzacji jest narażona na przyspieszoną eksploatację oraz uszkodzenia. Co prawda smar ogranicza siłę tarcia, jednak nie jest w stanie zredukować jej całkowicie, co ostatecznie prowadzi do zużycia łopatek. Jest to naturalna konsekwencja całkowicie poprawnego użytkowania dmuchawy klimatyzacji. Ponadto, z czasem smaru zaczyna ubywać, co zwiększa siłę tarcia. Wskazana jest zatem konserwacja dmuchawy, a zwłaszcza łopatek wentylatorów, która wydłuża żywotność tych ważnych części układu klimatyzacji. Należy również pamiętać o możliwych awariach silnika napędzającego pracę wentylatorów. W przypadku awarii którejś z części zwykle możliwa jest jej wymiana, jednak zaleca się wymianę całej dmuchawy klimatyzacji.