Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 133042008 |
ACR | 160282 |
AHE | 423020 |
AIC | 55740 |
AKS DASIS | 700121N |
AUTOGAMMA | GA15525 |
AUTOMEGA | 2100776 |
Alfa e-Par | AF11956 |
BEHR SERVI | 9013065 |
BH SERVICE | 351 332-181 |
BH SERVICE | 9009817 |
BH SERVICE | 9013065 |
BH SERVICE | 9092609859 |
BH SERVICE | 9092610059 |
BH SERVICE | 9ML351332181 |
BH SERVICE | A8176 |
CASCO | CRS71049AS |
CASCO | CRS71049GS |
EACLIMA | 41R0243 |
ELTA AUTOM | EH1147 |
ELTA AUTOM | XHR0148 |
ERA | 665021 |
ESEN SKV | 94SKV003 |
FAST | FT59166 |
FISPA | 109145 |
FRIGAIR | 3510072 |
HBELPARTS | 75614958 |
HELLA | 9ML 351 332-181 |
HELLA | 9ML351332181 |
HITACHI | 132593 |
HITACHI | 2502593 |
HOFFER | K109145 |
JPN | 60E9107JPN |
KRIOS | 109145 |
MAHLE | ABR85000P |
MAXGEAR | 270541 |
MEATDORIA | K109145 |
METZGER | 917168 |
NISSA | 27100-00QAC |
NISSA | 77010-34875 |
NRF | 342056 |
OSSCA | 16970 |
PROFPARTS | 87274875 |
RENAU | 2710000QAC |
RENAU | 77 01 034 487 |
RENAU | 77 01 034 875 |
RIDEX | 1385C0012 |
SIDAT | 109145 |
Stark | SKCU2150011 |
THERMOTEC | DER008TT |
TOPRAN | 701804 |
VEMO | V46790007 |
VEMO | V467900071 |
WE PARTS | K109145 |
WILMINK | WG1778228 |
ZZVF | ZVYL7371 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dmuchawa to końcowa część układu klimatyzacji, bezpośrednio odpowiedzialna za wtłaczanie powietrza do kabiny. Urządzenie jest zasilane elektrycznie. Za sprawą dostarczenia prądu o natężeniu 12 V lub 24 V, w ruch zostają wprawione wentylatory o dużej mocy, które wtłaczają zassane wcześniej powietrze. Należy zaznaczyć, że w zależności od ustawień, jest to powietrze zimne lub ciepłe – obie opcje są możliwe do zrealizowania.
Zapewniające utrzymanie odpowiedniej temperatury w kabinie, dmuchawy klimatyzacji są w stanie w krótkim czasie wtłaczać duże ilości powietrza. Użytkownik ma możliwość regulowania pracy wentylatorów, decydując o sile nawiewu. Kontrola jest możliwa z dwóch poziomów – panelu środkowego w kabinie, jak i kratek nawiewu.
Ze względu na pracę na wysokich obrotach, dmuchawa klimatyzacji jest narażona na przyspieszoną eksploatację oraz uszkodzenia. Co prawda smar ogranicza siłę tarcia, jednak nie jest w stanie zredukować jej całkowicie, co ostatecznie prowadzi do zużycia łopatek. Jest to naturalna konsekwencja całkowicie poprawnego użytkowania dmuchawy klimatyzacji. Ponadto, z czasem smaru zaczyna ubywać, co zwiększa siłę tarcia. Wskazana jest zatem konserwacja dmuchawy, a zwłaszcza łopatek wentylatorów, która wydłuża żywotność tych ważnych części układu klimatyzacji. Należy również pamiętać o możliwych awariach silnika napędzającego pracę wentylatorów. W przypadku awarii którejś z części zwykle możliwa jest jej wymiana, jednak zaleca się wymianę całej dmuchawy klimatyzacji.