Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 133037010 |
ACR | 160214 |
AHE | 421006 |
AIC | 55287 |
AKS DASIS | 740151N |
ASAM | 77170 |
AUGER | 103817 |
AUTOAIR G | 200062 |
AUTOGAMMA | GA15526 |
AUTOMEGA | 150062110 |
AVA | RTR014 |
BEHR SERVI | 9016746 |
BH SERVICE | 351 332-251 |
BH SERVICE | 9016746 |
BUGOBROT | 115526 |
CASCO | CRS71028AS |
CASCO | CRS71028GS |
CSV ELECTR | CRV9084 |
DT SPARE P | 673082 |
ELTA AUTOM | EH1090 |
ELTA AUTOM | XHR0091 |
ERA | 665108 |
ESEN SKV | 95SKV041 |
FAST | FT59168 |
FEBI | 175693 |
FERRON | TOP29750038 |
FISPA | 109084 |
FLAMAR | RSF930017HQ |
FLAMAR | RSF930017RN |
FRIGAIR | 3510074 |
GAUSS | GE3032 |
GECO | RE35109 |
HBELPARTS | 75614923 |
HELLA | 9ML 351 332-251 |
HOFFER | K109084 |
JPN | 60E1025JPN |
KRIOS | 109084 |
LGK | 26079028LGK |
LGK | 26079028OEM |
MAG | 359003410180 |
MAHLE | ABR90000P |
MAXGEAR | 570109 |
MAXGEAR | 7701057557/MG |
MEATDORIA | K109084 |
METZGER | 0917073 |
METZGER | 917073 |
MTR | 12115372 |
NISSA | 27100-00QAB |
NISSA | 77010-57557 |
NRF | 342030 |
NTY | ERDRE003 |
NTY | ERDRE003K |
OPEL | 44 15 550 |
OPEL | 931181462 |
OPEL | 93181462 |
OSSCA | 15740 |
Profession | 87281462 |
REAL | 40073820BN |
REAL | 40073820OE |
RECOFICIAL | CRV9084 |
RECOFICIAL | RECSRS710280 |
RECOFICIAL | RECSRS710281 |
RENAU | 77 01 057 557 |
RIDEX | 1385C0047 |
SAMPA | 76407 |
SANDO | SRS710280 |
SANDO | SRS710281 |
SIDAT | 109084 |
SWAG | 33103027 |
Stark | SKCU2150046 |
Storm | 888706 |
THERMOTEC | DEX006TT |
TOPRAN | 701808 |
TitanX | RE369002 |
VAUXH | 44 15 550 |
VAUXH | 931181462 |
VAUXH | 93181462 |
VEMO | V46-79-0006 |
VEMO | V46790006 |
WE PARTS | K109084 |
WILMINK | WG1750395 |
WILMINK | WG1778306 |
WILMINK | WG2160274 |
WILMINK | WG2246616 |
ZZVF | ZVYL7742 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dmuchawa to końcowa część układu klimatyzacji, bezpośrednio odpowiedzialna za wtłaczanie powietrza do kabiny. Urządzenie jest zasilane elektrycznie. Za sprawą dostarczenia prądu o natężeniu 12 V lub 24 V, w ruch zostają wprawione wentylatory o dużej mocy, które wtłaczają zassane wcześniej powietrze. Należy zaznaczyć, że w zależności od ustawień, jest to powietrze zimne lub ciepłe – obie opcje są możliwe do zrealizowania.
Zapewniające utrzymanie odpowiedniej temperatury w kabinie, dmuchawy klimatyzacji są w stanie w krótkim czasie wtłaczać duże ilości powietrza. Użytkownik ma możliwość regulowania pracy wentylatorów, decydując o sile nawiewu. Kontrola jest możliwa z dwóch poziomów – panelu środkowego w kabinie, jak i kratek nawiewu.
Ze względu na pracę na wysokich obrotach, dmuchawa klimatyzacji jest narażona na przyspieszoną eksploatację oraz uszkodzenia. Co prawda smar ogranicza siłę tarcia, jednak nie jest w stanie zredukować jej całkowicie, co ostatecznie prowadzi do zużycia łopatek. Jest to naturalna konsekwencja całkowicie poprawnego użytkowania dmuchawy klimatyzacji. Ponadto, z czasem smaru zaczyna ubywać, co zwiększa siłę tarcia. Wskazana jest zatem konserwacja dmuchawy, a zwłaszcza łopatek wentylatorów, która wydłuża żywotność tych ważnych części układu klimatyzacji. Należy również pamiętać o możliwych awariach silnika napędzającego pracę wentylatorów. W przypadku awarii którejś z części zwykle możliwa jest jej wymiana, jednak zaleca się wymianę całej dmuchawy klimatyzacji.