Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 928 400 757 |
BOSCH | 1 462 C00 998 |
BOSCH | 1462C00998 |
BOSCH | 928400757 |
BUGIAD | BFM54236 |
FIAT | 42574911 |
FIAT | 71754808 |
FISPA | 81.535 |
FISPA | 81535 |
FORD | BC3Z9J307A |
HOFFER | 8029775 |
INTERMOTOR | 89545 |
INTERMOTOR | CDV016 |
IVECO | 4122474 |
IVECO | 42567116 |
MAG | 215820004200 |
MEATDORIA | 9775 |
QUINTON HA | XCRP140 |
SIDAT | 81.535 |
SIDAT | 81535 |
VEMO | V24-11-0024 |
VM | 45 02 2074F |
VM | 45022074F |
WILMINK | WG1905319 |
FIAT
|
LAND ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wtryskowa, zwana również sekcyjną, to podzespół składający się z kilku współpracujących ze sobą elementów. Zadaniem całego układu jest pobranie paliwa oraz dostarczenie go do wtryskiwaczy w odpowiedniej ilości oraz pod właściwym ciśnieniem.
Zasysaniem paliwa zajmuje się pompa łopatkowa, która poprze przewody doprowadzające pobiera je, a następnie przekazuje dalej. Tłoczki, w które wyposażona jest pompa wtryskowa, to elementy robocze urządzenia, które nadają odpowiedniego ciśnienia paliwu, pompowanemu przez przewody wysokiego napięcia do wtryskiwaczy. Ważną funkcję pełni również zawór sterujący, który w przypadku nadmiaru paliwa odprowadza odpowiednią jego ilość.
Rozróżnia się dwa główne rodzaje pomp wtryskowych. Pierwszy typ to pompy rotacyjne. W tym przypadku tłoczki wykonują ruch wirujący. Natomiast w przypadku rzędowych pomp wtryskowych tłoczki ustawione są w rzędzie. Oba rodzaje pomp spotkać można w starszych typach pojazdów, głównie tych z silnikami wysokoprężnymi. W nowszych samochodach pompy stosowane są rzadko, głównie ze względu na nieprecyzyjność działania. W stosunku do innych rozwiązań technologicznych, zastosowanie pompy wiąże się z dużym zużyciem paliwa. Tym samym pojawiają się problemy z ekologicznością tego rozwiązania.
Niewątpliwie jednak pompa sekcyjna ma również swoje zalety. Przede wszystkim wymiana tego podzespołu jest stosunkowo tania i prosta. Największym zagrożeniem dla sprawności pompy jest natomiast jej zatkanie. Tempo zużycia elementu w dużej mierze zależy od jakości stosowanego paliwa.