- Lokalizacja w aucie: Pompa wysokiego ciżnienia (strona niskiego ciżnienia)
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 71772309 |
AUTOMOTOR | 0928400825 |
BOSCH | 0 445 010 254* |
BOSCH | 0 445 010 265* |
BOSCH | 0 445 010 266* |
BOSCH | 0 445 010 306* |
BOSCH | 0 445 010 397* |
BOSCH | 0 445 010 404* |
BOSCH | 0 445 010 414* |
BOSCH | 0 445 010 424* |
BOSCH | 0 445 010 425* |
BOSCH | 0 445 010 426* |
BOSCH | 0 445 010 438* |
BOSCH | 0 445 010 455* |
BOSCH | 0 445 010 463* |
BOSCH | 0 445 010 466* |
BOSCH | 0 445 010 476* |
BOSCH | 0 445 010 477* |
BOSCH | 0 445 010 487* |
BOSCH | 0 928 400 825 |
BOSCH | 0 986 437 074* |
BOSCH | 0 986 437 095* |
BOSCH | 1 465 ZS0 034 |
CASCO | CRP74003AS |
CHRYS | 68228167AA |
CHRYS | K68228167AA |
DIPASPORT | INJDS024DPSN |
FIAT | 71772309 |
FISPA | 81.166 |
HOFFER | 8029279 |
LANCIA | 71772309 |
MEATDORIA | 78647R* |
MEATDORIA | 78665R* |
MEATDORIA | 9279 |
SIDAT | 81.166 |
WE PARTS | 392000054 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wtryskowa, zwana również sekcyjną, to podzespół składający się z kilku współpracujących ze sobą elementów. Zadaniem całego układu jest pobranie paliwa oraz dostarczenie go do wtryskiwaczy w odpowiedniej ilości oraz pod właściwym ciśnieniem.
Zasysaniem paliwa zajmuje się pompa łopatkowa, która poprze przewody doprowadzające pobiera je, a następnie przekazuje dalej. Tłoczki, w które wyposażona jest pompa wtryskowa, to elementy robocze urządzenia, które nadają odpowiedniego ciśnienia paliwu, pompowanemu przez przewody wysokiego napięcia do wtryskiwaczy. Ważną funkcję pełni również zawór sterujący, który w przypadku nadmiaru paliwa odprowadza odpowiednią jego ilość.
Rozróżnia się dwa główne rodzaje pomp wtryskowych. Pierwszy typ to pompy rotacyjne. W tym przypadku tłoczki wykonują ruch wirujący. Natomiast w przypadku rzędowych pomp wtryskowych tłoczki ustawione są w rzędzie. Oba rodzaje pomp spotkać można w starszych typach pojazdów, głównie tych z silnikami wysokoprężnymi. W nowszych samochodach pompy stosowane są rzadko, głównie ze względu na nieprecyzyjność działania. W stosunku do innych rozwiązań technologicznych, zastosowanie pompy wiąże się z dużym zużyciem paliwa. Tym samym pojawiają się problemy z ekologicznością tego rozwiązania.
Niewątpliwie jednak pompa sekcyjna ma również swoje zalety. Przede wszystkim wymiana tego podzespołu jest stosunkowo tania i prosta. Największym zagrożeniem dla sprawności pompy jest natomiast jej zatkanie. Tempo zużycia elementu w dużej mierze zależy od jakości stosowanego paliwa.
Meat&Doria to korporacja motoryzacyjna, która powstała wskutek połączenia dwóch firm o odmiennych specjalizacjach. Meat było jednym z pionierów produkcji gaźników, natomiast Doria t firma, która od początku swojej działalności specjalizowała się w filtrach samochodowych. Od połączenia przedsiębiorstw w 1985 roku po dziś wymienione kategorie produktów stanowią podstawę oferty producenta. Produkty marki Meat&Doria są doceniane za wyjątkowo atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Spełniając najwyższe europejskie standardy części zamienne producenta można nabyć po zdecydowanie niższych cenach niż produkty od innych renomowanych producentów.
Oferta Meat&Doria obejmuje szeroki zakres części zamiennych. Asortyment jest regularnie rozbudowywany, a szczególnie dynamiczny wzrost pozycji w ofercie notowano w ostatnim dziesięcioleci. Obecnie producent chwali się liczbą referencji przekraczającą 25 000. Widoczna jest coraz lepsza specjalizacja w zakresie części elektrycznych, takich jak np. zawór EGR czy czujnik ABS. Przedsiębiorstwo Meat&Doria produkuje również m.in. elementy układu zapłonowego, pompy paliwa i układy chłodzenia
Meat&Doria to firma produkcyjna powstała we Włoszech. Dzisiaj jednak zakres jej działania jest o wiele szerszy. Produkty marki Meat&Doria są powszechnie znane w niemal całej Europie, a oddziały przedsiębiorstwa znajdują się w kilku krajach. Firma Meat&Doria stawia na stały kontakt z klientem, na bieżąco dostarczając informacji z zakresu działalności i rozwoju firmy jak i całej branży.