Przed zakupem nowego podzespołu kierowca zwykle dowiaduje się, że istnieje kilka rodzajów Sond Lambda. Do głównych typów zalicza się sondy cyrkonowe, liniowe (A/f) i tytanowe. Co prawda wszystkie pełnią identyczną rolę, ale wykorzystują różne technologie do pomiaru paliwa i powietrza, a ponadto przekazują odmienne sygnały wyjściowe.

Pierwsze z wymienionych tj. cyrkonowe sondy lambda to obecnie najbardziej konwencjonalna technologia. Sonda tego typu wskazuje, czy stosunek powietrze/paliwo jest wyższy, czy niższy od  współczynnika lambda. Pozwala to systemowi ECU stopniowo zmieniać dawkę paliwa, aż sonda ponownie wskaże nieprawidłowości względem mieszanki. Wtedy ECU ponownie rozpocznie korekcję mieszanki. Metoda polega na ciągłej korekcie współczynnika lambda.

Sondy typu A/F są bardziej czułe i wydajne niż cyrkonowe. Takie rozwiązanie pozwala na dokładne wskazanie wartości powietrza do paliwa. Oznacza to, że ECU silnika posiada informację, jak daleko wspomniana wartość odbiega od współczynnika lambda równego 1.00. Pozwala to określić wielkość korekty dawki wtrysku i umożliwia modułowi sterującemu silnikiem skorygowanie ilości wtryskiwanego powietrza tak, by niemal natychmiast osiągnąć i utrzymać prawidłową wartość współczynnika lambda. Układy z sondą A/F charakteryzują się dużą dokładnością, co pozwala utrzymać optymalne warunki pracy. Dzięki temu samochód emituje mniej szkodliwych substancji, zużywa mniej paliwa i lepiej sprawuje się podczas jazdy.

Ostatni typ sond, czyli sondy tytanowe są pod wieloma względami podobne do sond cyrkonowych. Modele tytanowe mogą jednak funkcjonować bez kontaktu z otaczającym powietrzem. Sondy tytanowe najlepiej sprawdzają się w samochodach terenowych o napędzie 4x4, bowiem działają efektywnie nawet w trudnych warunkach, np. częściowe zanurzenie samochodu w wodzie. Sondy tytanowe posiadają także inne sygnały wyjściowe, które nie generują napięcia, tylko zmieniają swoją rezystancję.

Ponadto, gdy mowa o sondach lambda, można spotkać się z określeniem sondy dedykowanej i uniwersalnej. Terminy donoszą się do sposobu montażu danego modelu. Sondy dedykowane posiadają wtyczkę, która dostosowana jest do specyfikacji konkretnego samochodu i są gotowe do montażu. W przypadku sond uniwersalnych, są one sprzedawane bez wtyczki, co pozwala na ponowne wykorzystanie wtyczki ze starej sondy lambda.