Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Citroën C3

Części zamienne do Citroena C3

Francuski samochód osobowy z segmentu B, który zadebiutował na rynku w 2002 roku. Już od samego początku zyskał sobie uznanie jako kompaktowe auto idealne dla miejskich i rodzinnych potrzeb.

Pierwsza generacja Citroena C3, zaprojektowana przez włoskiego projektanta Donato Coco, wywołała pewne skojarzenia z ikonicznym modelem 2CV dzięki swojemu unikalnemu stylowi. To auto było odpowiedzią na potrzeby rodzin szukających małego, ale przestronnego pojazdu. Współdzieliło platformę z modelem C2, chociaż oba auta były skierowane do różnych grup klientów. C3 wypełniał lukę – funkcjonował jako praktyczne auto dla rodzin, podczas gdy C2 był bardziej młodzieżowy i dynamiczny.

Druga generacja Citroena C3 była dostępna na rynku w latach 2009-2016, a od 2016 roku na ulicach królowała trzecia odsłona tego modelu. Jednak to nie koniec historii Citroena C3 – na bazie tego auta powstały także różne odmiany, takie jak kabriolet C3 Pluriel (tylko w I generacji), rodzinne MPV C3 Picasso (dostępne w I i II generacji) oraz dynamiczny crossover C3 Aircross (dostępny w II i III generacji).

Citroen C3 I (2002-2009)

W roku 2002 świat miał okazję przywitać pierwszą generację Citroena C3, co było wstępem do rewolucji w segmencie samochodów miejskich.

Citroen opisywał C3 jako „filigranowy i zwrotny, łączący małe gabaryty z pojemnym wnętrzem”, co idealnie oddaje charakter tego samochodu. Ten niewielki francuski 5-drzwiowy hatchback okazał się być trafnym rozwiązaniem dla tych, którzy potrzebowali miejskiego samochodu, ale z przestronnym wnętrzem.

Pierwsza generacja Citroena C3 wyjechała z taśmy produkcyjnej w różnych zakładach, m.in. w Aulnay-sous-Bois we Francji, Madrycie w Hiszpanii i Porto Real w Brazylii. Interesujący jest fakt, że tylko w Madrycie produkowano model C3 Pluriel, który był kabrioletem i cieszył się swoją własną popularnością.

Pierwsza generacja C3 była też kamieniem milowym dla koncernu PSA Peugeot Citroen, jako że bazowała na platformie PF1, która posłużyła do stworzenia kilku innych modeli, takich jak Citroen C2, Citroen C3 Pluriel, Peugeot 1007, Peugeot 207 i Citroen C3 Picasso.

Za stylowy wygląd pierwszej generacji C3 odpowiadał Donato Coco, który później przeszedł do Ferrari. To on zaprojektował również inne modele dla Citroena, takie jak Xsara Picasso, C2, C3 czy C4.

W 2004 roku pojawiła się odmiana X-TR, która była bardziej terenowa, wyposażona w osłony z tworzywa sztucznego, zwiększony prześwit i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Niestety, zniknęła z rynku już w 2006 roku.

W 2005 roku Citroen C3 I przeszedł facelifting, który nie tylko odświeżył jego wygląd, ale także poprawił osiągi. Dostępny był nowy silnik Diesla w wersji PLUS. Zmodyfikowano także układ wydechowy w silnikach benzynowych. Pod maską Citroena C3 I znajdowały się różne jednostki napędowe, obejmujące zarówno silniki benzynowe, jak i Diesla, co dawało klientom szeroki wybór pod względem osiągów i ekonomii paliwa.

Citroen C3 zdobył 3. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2003, co jest dowodem na jego atrakcyjność na rynku.

Warto również wspomnieć o bogatym wyposażeniu tego miejskiego auta, które szczególnie w tamtych czasach było dość imponujące. ABS, ESP, poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, klimatyzacja manualna, a nawet klimatyzacja automatyczna, system audio, skórzana tapicerka, system nawigacji GPS kolorowej, czujniki parkowania, tempomat, czujnik deszczu i zestaw głośnomówiący Bluetooth – wszystkie te systemy i części Citroena C3 świadczą o dbałości marki o komfort oraz bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Citroën C3 I pierwszej generacji to jedna z perełek w historii motoryzacji. Nie tylko dostarczał wygodne i zwrotne doświadczenie jazdy po mieście, ale także cieszył się niezwykle zróżnicowaną ofertą jednostek napędowych i bogatym wyposażeniem. To auto było (i nadal jest) cenione za swoją francuską wyrafinowaną estetykę oraz praktyczność.

Citroen C3 II (2009-2016)

Druga generacja Citroena C3 królowała na rynku w latach 2009-2016. To kontynuacja sukcesu modelu, który zdobył serca kierowców na całym świecie. Samochód odziedziczył charakterystyczną sylwetkę swojego poprzednika, ale zyskał także kilka nowych elementów, które sprawiły, że stał się jeszcze bardziej intrygujący.

Najbardziej charakterystycznym elementem drugiej generacji Citroena C3 jest przednia panoramiczna szyba Visiodrive. To rozwiązanie zostało zapożyczone z modelu Citroen C4 Picasso i sprawia, że wnętrze pojazdu jest przestronniejsze i jaśniejsze. Panoramiczna szyba zapewnia kierowcy i pasażerom szersze pole widzenia (o 80 stopni ku górze), co daje wrażenie jazdy pod otwartym niebem.

W porównaniu z poprzednią generacją, Citroën C3 II nieco urósł. Jego długość wynosiła 394 cm (o 8 cm więcej), a szerokość 171 cm (o 5 cm więcej). Choć nie jest to największy przedstawiciel segmentu B, to jego przemyślane wnętrze oferuje wygodę i funkcjonalność, które trudno przeoczyć. Auto posiada bagażnik o pojemności 305 litrów oraz liczne schowki, ułatwiające organizację przestrzeni bagażowej.

Druga generacja również posiadała bogate wyposażenie. Jakie części Citroena C3 mamy na myśli? Samochód był dostępny z systemem ABS, maksymalnie sześcioma poduszkami powietrznymi, wspomaganiem kierownicy, radiem CD MP3, gniazdem USB i wejściem typu Jack (umożliwiającym podłączenie iPoda), zestawem głośnomówiącym Bluetooth, nawigacją satelitarną oraz zestawem car audio o jakości HiFi. Dodatkowo, kierowcy mogli cieszyć się podgrzewanymi fotelami przednimi, elektrycznie regulowanymi i składanymi lusterkami, czujnikami parkowania, czujnikiem deszczu i zmierzchu, a nawet rozpylaczem zapachów, który znany jest z modelu C4.

Pod maską Citroena C3 II znajdowały się różne jednostki napędowe, w tym silniki benzynowe i wysokoprężne. Silniki te oferowały różne poziomy mocy, a dzięki wprowadzeniu nowych układów napędowych, emisja spalin została znacznie zredukowana. Warto również wspomnieć o systemie Stop&Start drugiej generacji, który automatycznie wyłącza silnik podczas postoju na światłach, co przyczynia się do oszczędności paliwa.

Citroen C3 II to kompaktowy samochód, który wyróżnia się nie tylko swoim wyjątkowym designem, ale także bogatym wyposażeniem i oszczędnymi jednostkami napędowymi. To idealny wybór dla tych, którzy cenią sobie komfort i funkcjonalność w miejskim samochodzie. Części Citroen C3 II są łatwo dostępne, co sprawia, że utrzymanie tego pojazdu jest stosunkowo niedrogie. Stanowi to kolejny atut tego modelu.

Citroen C3 III (od 2016)

Trzecia generacja modelu C3, która pojawiła się na rynku w 2016 roku, zerwała z konwencją. Citroen wprowadził zupełnie nową filozofię designu marki, którą wcześniej można było zaobserwować w modelach takich jak Citroen C4 Picasso II i C4 Cactus. Nowa era stylizacji i innowacyjności zyskała swoje odzwierciedlenie w trzeciej generacji C3.

Jedynymi z najbardziej charakterystycznych części Citroena C3 III, które przejął od modelu C4 Cactus, są boczne panele Airbump. Nadają one samochodowi niepowtarzalny wygląd, ale także chronią go przed uszkodzeniami podczas codziennej eksploatacji. To rozwiązanie doskonale wpisuje się w awangardową koncepcję nadwozia, która wyróżnia trzecią generację C3.

Pod względem konstrukcji, samochód został zbudowany na nowej płycie podłogowej PSA Platform A, która jest wspólna z modelem Citroen C3 Aircross II, będącym odmianą crossovera C3. Dodatkowo, model dzieli tę platformę z bliźniaczym Oplem Crossland X.

Premiera Citroën C3 III miała miejsce w marcu 2016 roku podczas Geneva Motor Show. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, ten miejski hatchback reprezentuje znacznie bardziej awangardową koncepcję nadwozia. Stylizacja trzeciej generacji C3 nawiązuje do najnowszego języka stylistycznego marki. W jaki sposób? Wyjątkowe trzy linie przednich świateł to cecha charakterystyczna. Obejmuje wąski pasek diod do jazdy dziennej w technologii LED połączony z logo marki, reflektory oraz światła przeciwmgielne.

Trzecia generacja C3 wyróżnia się także możliwością personalizacji wyglądu nadwozia, dzięki czemu można nadać mu indywidualny charakter. To auto może być pomalowane dwukolorowo, a także wyposażone w panele ochronne Airbump na dolnych częściach drzwi. Dodatkowo, model ten jest wyraźnie dłuższy i szerszy, przy mniejszej wysokości nadwozia, co nadaje mu nowoczesny wygląd i atrakcyjne proporcje.

Wnętrze Citroën C3 III jest utrzymane w minimalistycznym tonie. Główną rolę odgrywa ekran dotykowy. Dodatkowo, opcjonalnie do środka można zamówić szerokokątną kamerę ConnectedCAM Citroën.

Citroen C3 trzeciej generacji w pełni odzwierciedla odważny kierunek, w którym podąża francuska marka. Wiosną 2020 roku model ten poddano faceliftingowi. Zmiany stylistyczne były jednak bardzo subtelne. Ograniczały się bowiem głównie do kształtu grilla i lamp. Gama silnikowa pozostała niezmieniona.

Pod maską Citroën C3 III można znaleźć trzy jednostki benzynowe 1.2 PureTech oraz dwa silniki diesla 1.6 BlueHDI. Najmocniejsze wersje silników benzynowych i diesla można opcjonalnie wyposażyć w zautomatyzowaną skrzynię biegów EAT6. Warto również zaznaczyć, że od 2018 roku silnik 1.2 PureTech o mocy 110 KM jest dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną.

Citroën C3 III to samochód, który łączy w sobie awangardowy design, nowoczesne rozwiązania technologiczne i oszczędne jednostki napędowe. To idealny wybór dla tych, którzy cenią sobie indywidualność i nowoczesność w miejskim samochodzie. Dostępne na rynku części Citroen C3 III sprawiają, że utrzymanie modelu jest stosunkowo łatwe i ekonomiczne. Jednocześnie stale można cieszyć się jego wyjątkowym stylem i innowacyjnymi rozwiązaniami.

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze