Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części do aut brytyjskich

Oryginalne części do samochodów brytyjskich

Choć brytyjska motoryzacja może się pochwalić długą i piękną historią, pełną wielkich osiągnięć, ale i spektakularnych upadków, to wciąż pozostaje ona dla nas nieco tajemnicza. Wielu kierowców nadal boi się samochodów z Anglii, twierdząc, że to auta drogie w eksploatacji i wysoce awaryjne. Brytyjskie samochody są piękne, w dużej mierze wyposażone w mocne silniki i naszpikowane mnóstwem elektroniki, co czyni je wyjątkowo kapryśnymi.

Jak przekonują eksperci i serwisanci, jest kilka marek aut brytyjskich, które są przysłowiowo nie do zajechania. Przykładem jest np. Land Rover, a zwłaszcza jego starsze wersje, które są praktycznie niezniszczalne, nawet gdy leje się z nich jak z wiadra. Niestety dzisiejszy kosmopolityczny rynek motoryzacyjny generuje wiele problemów z końcową jakością sprzedawanych aut. Dla przykładu całkiem udane konstrukcje Land Roverów i Jaguarów zostały wyposażone przez Francuzów w silniki diesla 2.7 HDI, które są bardzo awaryjny. Takich przykładów jest wiele.

Jeżeli posiadasz brytyjski samochód, nie musisz się już martwić o dostępne części zamiennych. W iParts.pl znajdziesz szeroki asortyment fabrycznie nowych elementów i podzespołów sprowadzanych od zaufanych i sprawdzonych producentów części samochodowych. W iParts.pl znajdziesz wszystko, czego potrzebuje Twój „Brytyjczyk”.

Brytyjski rynek motoryzacyjny

W Wielkiej Brytanii, kraju o 120-letniej tradycji motoryzacyjnej, nie ma dziś ani jednej brytyjskiej fabryki samochodów. Pod koniec XIX wieku rozwój brytyjskiej motoryzacji hamowały przepisy takie, jak np. Red Flag Act, wywodzące się jeszcze z epoki dyliżansów parowych. W momencie, gdy wszelkie limity i ograniczenia zostały zniesione, fabryki samochodów zaczęły powstawać w szybkim tempie, i już w 1910 roku brytyjska produkcja przekroczyła 14 tysięcy aut rocznie. W okresie międzywojennym Wielka Brytania wyprzedziła Francję, obejmując w tej dziedzinie pierwszą pozycję w Europie.  

Po II wojnie światowej, w 1950 roku Wielka Brytania, która była wówczas drugim po Stanach Zjednoczonych producentem aut osobowych, osiągnęła 52 procent światowego eksportu. Jednak już w 1956 roku Niemcy Zachodnie zajęły miejsce Wielkiej Brytanii na pozycji europejskiego lidera w produkcji samochodów osobowych. Próbując przeciwdziałać rosnącej konkurencji dwaj najwięksi na Wyspach producenci motoryzacyjni, Morris i Austin, połączyli siły tworząc British Motor Corporation. Jak się później okazało, w niczym to nie pomogło. Koszty produkcji brytyjskiego sektora motoryzacyjnego były znacznie wyższe niż u europejskich, japońskich i amerykańskich konkurentów.

Do roku 1974 Wielka Brytania spadła na szóste miejsce wśród światowych producentów samochodowych. Nawet upaństwowieniem przemysłu motoryzacyjnego, przemianowanego na British Leyland, okazało się bezowocne. Liczne fabryki British Leyland zostały koniec końców zamknięte. Ostatni brytyjski producent samochodów przestał istnieć w roku 1994, gdy dość nieoczekiwanie Rovera kupił niemiecki koncern BMW.

Obecnie marka Rolls-Royce jest własnością BMW, podobnie jak Mini. Marka Bentley należy do koncernu Volkswagen. Głównymi udziałowcami firmy Aston Martin są kuwejckie fundusze inwestycyjne. Jaguar i Land-Rover należą do indyjskiego magnata przemysłowego Ratana Tata, marka Lotus ma malezyjskich właścicieli, a MG należy do Chińczyków z firmy SAIC.

Samochody brytyjskie

Jaguar

Jaguar to marka samochodów osobowych klasy Premium, która została powołana do życia w 1922 roku przez Sir Wiliama Lyons'a. Pierwotnie nosiła nazwę Swallow Sidecar Company i sprzedawała wózki boczne do motocykli. Obecnie Jaguar należy do koncernu motoryzacyjnego Tata Motors oraz współtworzy od 2013 sojusz Jaguar Land Rover.

Pierwszym samochodem Lyons'a była dwudrzwiowa limuzyna SS1, która weszła na rynek w 1932 roku. Po wojnie zdecydowano o zmianie nazwy na Jaguar, ponieważ już sam skrót SS źle się kojarzył. W latach 50. XX wieku marka rozpoczęła zmagania w wyścigach samochodowych, m.in w 24-godzinnym Le Mans. Rok po zaprezentowaniu stricte sportowego modelu XK120C, Jaguar odniósł pierwsze zwycięstwo w Le Mans, a współpraca z Dunlop'em zaowocowała stworzeniem hamulców tarczowych, które w znaczący sposób pomogły w osiągnięciu kolejnych trumfów wyścigowych.

W 1960 r. Jaguar przejął inną brytyjską markę - Daimler'a, z której samochodów korzystała m.in. rodzina królewska. Rok po przejęciu Daimler'a, na rynek wszedł jeden z najbardziej rozpoznawalnych i uwielbianych modeli marki - E-Type. W 1968 roku zaprezentowany został pierwszy luksusowy model marki - XJ6. W 1984 roku w wyniku prywatyzacji Jaguar opuszcza British Leyland Motor Corporation, aby pięć lat później trafić pod opiekę amerykańskiego Ford Motor Company. Podczas tej współpracy zbudowano modele XK8, XKR oraz S-Type.

W 2008 roku Ford Motor Company wystawił markę na sprzedaż. Nowym nabywcą Jaguara został indyjski koncern Tata Motors.

Land Rover

Ta znana i ceniona marka samochodów terenowych powstała w 1948 roku. Początkowo produkcją zajmował się Rover, jednak od 1975 Land Rover stał się oficjalnie niezależną marką.

Pierwszym modelem Land Rovera był Series I, który został sprzedany do około 70 krajów na całym świecie. Miał on pełnić rolę „muła pociągowego” w rolnictwie i przemyśle lekkim, lecz korzystało z niego również wojsko. Po dziesięciu latach produkcji postanowiono przygotować drugą generację tego modelu, a do 1985 roku powstała jeszcze trzecia (ze zsynchronizowaną skrzynią biegów). Następcą modelu Series I był słynny Defender.

W 1967 roku Land Rover wchodzi w skład Leyland Motors, późniejszego British Leyland. W 1970 roku zaprezentowany zostaje pierwszy Range Rover, wyposażony w 3,5 litrowy silnik V8, który pozwalał mu się rozpędzić auto do 160 km/h. Obok Defendera, najbardziej znane modele marki, to Discovery (1988 roku) i Freelander (1997 r.).

W 1994 roku Land Rover zostaje częścią koncernu BMW, który w roku 2000 sprzedał go Fordowi. Od 2008 roku Land Rover należy do indyjskiego koncernu Tata Motors.

Rover

Rover powstał w 1883 roku z inicjatywy Johna K. Stanleya i Wiliama Suttona z siedzibą w Birmingham. Firma zaczynała od produkcji tricyklów i rowerów. To marce Rover zawdzięczamy konstrukcję współczesnych rowerów. To Rover w 1885 roku wypuścił na rynek pierwszy rower z napędem łańcuchowym na tylne koło.

Pierwszy samochód Rover powstał w 1901 roku. Był to model 8. W czasie II wojny światowej fabryki Rovera przebranżowiły się, budując silniki i ramy lotnicze. W latach 1948-1975 właścicielem marki był Land Rover, a sam Rover w 1967 roku stał się częścią Leyland Motor Corporation. W 1994 roku Rovera przejmuje niemieckie BMW, które, nie wiedzieć czemu, zaczęło postrzegać samochody angielskiego producenta, jako poważnego konkurenta rynkowego. W 2000 roku Rover wszedł w skład grupy MG Rover.

Niestety, słaba sprzedaż i kiepska wydolność finansowa firmy spowodowała, że w 2005 roku brytyjska marka ogłosiła upadłość. Prawa do marki wykupił indyjski koncern Tata Motors, a prawa do produkcji modeli 25 i 75 wykupiło chińskie przedsiębiorstwo Shanghai Automotive Industry Corporation.

Od 2006 roku samochody Rover 75 są produkowane w zmodernizowanej formie jako Roewe 750 (2007 r.).

Mini

Mini to producent małych, miejskich samochodów osobowych. Marka wchodziła w skład British Motor Corporation, a Mini Morris był produkowany od 1959 roku aż przez 41 lat. Przez ten czas powstały 3 generacje, a pierwotna wersja tego samochodu zyskała sobie miano kultowej, stając się ikoną lat 60. XX wieku. Przedni napęd Mini, pozwalający zaoszczędzić przestrzeń, wpłynął na całą generację konstruktorów pojazdów. W międzynarodowym plebiscycie na „Samochód XX wieku” Mini Morris zajął 2. miejsce, ustępując jedynie Fordowi T.

Mini Morris był budowany w różnych konfiguracjach nadwoziowych, m.in. kombi, pickup czy van. Była również wersja sportowa o nazwie Cooper, która brała udział w wielu rajdach, trzykrotnie triumfując w prestiżowym Rajdzie Monte Carlo. W 1994 roku Mini zostaje kupione przez BMW, które na podwalinach starej marki stworzyło nową - MINI, pisane dużymi literami. Samochody te pod względem technicznym były czymś zupełnie nowym, lepszym od „starego” Mini, lecz nawiązywały do niego stylistyką.

W kwietniu 2000 roku gama pojazdów Mini składała się z czterech modeli - Mini Classic Seven, Mini Classic Cooper, Mini Classic Cooper Sport i przeznaczonego na rynek europejski Mini Knightsbridge. Ostatni Mini (czerwony Cooper Sport) został zbudowany 4 października 2000 i zaprezentowany na British Motor Industry Heritage Trust w grudniu tego samego roku. Łącznie wyprodukowano 5 387 862 egzemplarzy Mini w różnych wersjach nadwoziowych.

MG

MG to marka produkująca samochody osobowe z siedzibą w Birmingham, działająca w latach 1924–2006. Firma została założona w 1920 roku przez Wiliama Morrisa, do którego rok później dołączył Cecil Kimber, pełniący funkcję dyrektora sprzedaży oraz projektanta technicznego. Skrót MG to akronim określenia „Morris Garages”.

MG zasłynęło głównie z produkcji małych, 2-osobowych roadsterów o sportowym charakterze. Pierwszym samochodem wyprodukowanym pod szyldem brytyjskiej marki był model 14/28. W 1968 powstało British Leyland Motor Corporation z połączenia BMC i Leyland, a MG stało się częścią tego koncernu. W 1962 roku powstał chyba najbardziej obecnie znany model MG, noszący nazwę MGB. Marka brała również udział w rajdach samochodowych w słynnej Grupie B, wystawiając model Metro 6R4 z silnikiem generującym 415 KM. Wersja drogowa tego samego modelu, wyposażona w 3-litrowy silnik V6 umieszczony zaraz za kierowcą, dysponowała mocą 253 KM. W połączeniu z masą 1000 kg i napędem na cztery koła, auto osiągało „setkę” w niespełna 5 sekund.

Do 2005 roku MG było własnością m.in. do BMW i MG Rover. W 2007 roku markę zakupiła Nanjing Automobile Group, wznawiając produkcję modelu TF w Chinach. Ostatecznie jednak montaż odbywa się również w dawnej fabryce MG Rover w Longbridge w Birmingham.

Rolls-Royce

Rolls-Royce to brytyjski producent luksusowych limuzyn z siedzibą w Goodwood, który działa na motoryzacyjnym rynku od 1906 roku. Pomysł współpracy między Charlesem Rolls'em i Henrym Royce'em narodził się w 1904 roku podczas zwyczajnego, koleżeńskiego lunchu. Jednak już w tym samym roku zbudowali pierwszy model o oznaczeniu 10HP. Pierwotne fabryki budowane przez 2 lata w Manchesterze zostały ostatecznie przeniesione w 1908 roku do Derby, a wiele lat później, w 1946 roku relokowano je do Crewe. Cechą charakterystyczną marki Rolls-Royce jest statuetka na masce, tzw. Spirit of Ecstasy, która jest synonimem bogactwa i najwyżej jakości.

Pierwotnie Rolls-Royce budował świetne silniki samolotowe, co w 1973 roku stało się powodem do rozdziału marki na dwie odrębne filie. Pierwszy z prawdziwego zdarzenia Rolls-Royce, słynny model Silver Ghost, powstał w 1906 roku. Napędzał go sześciocylindrowy silnik dolnozaworowy o pojemności 7 litrów i mocy niespełna 50 KM. Model Silver Ghost był produkowano nieprzerwanie przez 18 lat.

W 1931 roku Rolls-Royce przejął Bentley'a, z którym prowadził ścisłą współpracę technologiczną przez kolejne 60 lat, aż do końca XX wieku. Na lata 50. przypada początek owocnej współpracy Rolls-Royce'a z brytyjską rodziną królewską, a także z innymi władcami z różnych państw świata, dla których powstała czwarta generacja flagowej limuzyny Phantom.

W czerwcu 1998 roku Volkswagen Group za kwotę 703 milionów dolarów kupił Rolls-Royce'a wraz z zakładami produkcyjnymi w Crewe. Jednak już po 5 latach markę przejęło BMW. Przełomowym momentem w historii marki była prezentacja w maju 2018 roku pierwszego SUV-a, którym był model Cullinan.

Najpopularniejsze modele w historii marki to Phantom, Ghost i Silver Shadow. Rolls-Royce to bez wątpienia jedna z najbardziej ekskluzywnych i luksusowych marek na świecie.

Bentley

Kolejny producent luksusowych aut, tym razem o zacięciu sportowym, z siedzibą w Cheshire, Crewe.  Marka powstała w 1919 roku z inicjatywy Waltera Owena Bentleya, który marzył o skonstruowaniu auta wyścigowego, niemającego sobie równych w swojej klasie.

Swój pierwszy samochód, model 3 Litre, Bentley zaprezentował w 1921 roku, jednak na jego sukcesy, trzeba było poczekać kolejne 3 lata, do roku 1924 i 1927, kiedy to jego auta wygrały wyścigi w Le Mans. Pierwszą redakcją, jaka testowała i recenzowała samochód marki Bentley był prestiżowy, brytyjski magazyn Autocar. Dziennikarze opisali wtedy Bentleya następującymi słowami: „Bentley łączy w sobie niezawodność w codziennym jeżdżeniu z ogromnymi zapasami sił na otwarte drogi.“

W 1931 roku markę kupił Rolls-Royce. Powojenne modele, oprócz nielicznych przypadków, były tylko usportowionymi wersjami Rolls-Royce'ów, aż do lat 90. Tym nielicznym przypadkiem był model coupé. R-Type Continental zaprezentowany w 1952 roku z karoserią o aerodynamicznym kształcie od Mullinera. R-Type Continental bez trudu osiągał prędkość prawie 200 km/h i był wówczas najszybszym czteromiejscowym coupé świata.

W 1998 roku bentley stał się własnością koncernu Volkswagena. Rok 2007 był dla Bentleya rekordowym pod względem sprzedaży. Firma po raz pierwszy w przeciągu jednego roku sprzedała ponad 10 tysięcy egzemplarzy swoich samochodów. Ponad 2 100 zostało na kontynencie Europejskim.

Vauxhall

Vauxhall Motors Ltd. to brytyjski producent samochodów osobowych i dostawczych z siedzibą w Luton, działający od 1857 roku. Marka wzięła nazwę od dzielnicy Vauxhall w Londynie, gdzie usytuowana była jej fabryka pomp i silników do statków. Założycielem Vauxhalla był Alexander Wilson.

Docelowa produkcja samochodów rozpoczęła się w 1903 roku, kiedy to większościowe prawa do firmy wykupił amerykański koncern General Motors, scalając Vauxhall z Bedford Vehicles, która wcześniej zajmowała się produkcją samochodów użytkowych. W 1964 roku rozpoczęto produkcję rodzinnego samochodu osobowego Vauxhall Viva, który przez oddział Opla sprzedawany był jako Opel Kadett. Dwa lata później na brytyjskim rynku zadebiutował model Vauxhall FD Victor na Earls Court Motor Show. Samochód pod względem stylizacji nadwozia uznano za jeden z najlepszych w historii brytyjskiej motoryzacji.

W 1994 roku wstrzymano produkcję serii samochodów użytkowych Bedford ze względu na ich niską sprzedaż. Jednocześnie pojawiły się na rynku - trzecia generacja Vauxhall Astra oraz Vauxhall Cavalier, który z wynikiem 130 000 sprzedanych egzemplarzy stał się najpopularniejszym samochodem osobowym w Wielkiej Brytanii.

Początek XXI wieku to dla Vauxhalla wejście na rynek aut sportowych, za sprawą m.in. roadstera VX220 opartego na modelu Lotusa. Ponadto reaktywowano popularny Vauxhall Astra Coupe, zaprezentowano miejską osobówkę Vauxhall Agila oraz wprowadzono drugą generację Vauxhall Corsy.

Obecnie Vauxhall wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Stellantis.

LDV

LDV to brytyjska marka samochodów dostawczych, której siedziba mieści się w Birmingham. Firma została założona w 1993 roku w wyniku przekształcenia przedsiębiorstwa Leyland DAF, jednak przez pierwszy rok swojej działalności używano nazwy Leyland DAF Vans.

Początki LDV opierały się na produkcji dwóch serii pojazdów dostawczych. Pierwsza seria dotyczyła aut średnich o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,8 tony (model 200), natomiast druga była związana z pojazdami dużymi do 3,5 tony (model 400). W latach 1995-1998 model 400 był również montowany w Polsce w Wytwórni Silników Wysokoprężnych w Andrychowie, a od 1996 roku także model Convoy.

Po 1998 roku Daewoo stało się właścicielem 50 proc. udziałów brytyjskiego LDV i opracowało projekt nowych modeli. W 2004 roku, 3 lata po upadku koreańskiej firmy, odkupiło je LDV i na ich bazie rozpoczęło produkcję modelu Maxus. W 2005 roku LDV ogłosiło bankructwo, a rok później markę przejął rosyjski GAZ. W 2009 roku akcje należące do Rosjan zostały sprzedane malezyjskiej firmie Weststar.

Aston Martin

Tej marki znawcom motoryzacyjnym nie trzeba przedstawiać - Aston Martin Lagonda Limited to producent samochodów sportowych, wyścigowych, luksusowych i SUV-ów, który działa na rynku motoryzacyjnym od 1913 roku. Siedziba firmy mieści się w Gaydon. Firma została założona przez Lionela Martina i Roberta Bamforda, a nazwa pochodzi od nazwiska jednego z założycieli, natomiast drugi człon został zaczerpnięty od wyścigu Aston Clinton Hill Climb.

Pierwszy samochód pod szyldem Aston Martin powstał w 1915 roku, jednak firma nie zdołała rozwinąć skrzydeł z uwagi na toczące się w Europie działania wojenne. W 1958 zaprezentowano model DB4, a w 1964 DB5, który przyniósł marce największy rozgłos i sukces komercyjny (między innymi za sprawą spopularyzowania w filmach o Jamesie Bondzie). W 1986 roku na bazie modelu V8 zbudowano zaledwie 87 egzemplarzy ekskluzywnego dwumiejscowego sportowego coupé Aston Martin V8 Vantage Zagato oraz roadstera Volante Zagato, a w 1988 roku do sprzedaży trafiła nowa seria Virage, która spotkała się z dużym uznaniem. W 2003 roku pojawił się model DB9, który okazał się kolejnym krokiem milowym dla Astona Martina. Później było już tylko lepiej (Vanquish, DB10, DB11).

Samochody Aston Martin to elegancka linia, bogate wyposażenie i dbałość o najdrobniejsze szczegóły. Wszystkie auta brytyjskiej marki są składane ręcznie, a o solidności ich wykonania świadczy fakt, że ok. 75 proc. sprzedanych egzemplarzy nadal nadaje się do użytku. Szacuje się, że podczas całej swojej działalności (ok. 100 lat) Aston Martin wyprodukował mniej samochodów, niż cały przemysł motoryzacyjny w Detroit w 5 godzin. W przypadku Astona Martina liczy się jednak jakość, nie ilość.

Lotus

Lotus to kolejny brytyjski producent samochodów sportowych i wyścigowych. Firma powstała w 1952 roku z inicjatywy Colina Chapmana, jednego z najbardziej uznanych projektantów samochodów sportowych w historii.

Lotus największy rozgłos zyskał dzięki uczestnictwu w wyścigach Formuły 1, w których bierze udział z małymi przerwami od ponad 65 lat (od 1954 roku) zdobywając siedmiokrotnie mistrzostwo świata. W 2010 roku za sprawą grupy 1Malaysia Lotus wrócił do Formuły 1, jednak po roku Team Lotus oficjalnie zmienił nazwę na Caterham. W 1986 roku Lotusa kupił General Motors, a po 7 latach odkupiło ją Bugatti. Następnie w 1996 roku brytyjskie przedsiębiorstwo stało się własnością malezyjskiego koncernu Perusahaan Otomobil Nasional, a w 2017 roku większościowy pakiet akcji Lotusa nabył chiński koncern Geely.

Najlepsze Lotusy w historii to Lotus Elise, Elan, Europa, Esprit, Exigeo oraz Lotus Evora. Samochody te cechuje proste wykonanie, świetne prowadzenie i niska masa własna.

McLaren

McLaren to samochód zaliczany do Wielkiej Trójki hipersamochodów wszechczasów, obok Ferrari i Porsche. Pełna nazwa marki - McLaren Automotive (wcześniej McLaren Cars) jest obecnie oddziałem brytyjskiej spółki McLaren Group, zajmującym się produkcją samochodów sportowych opartych na technologii Formuły 1. Marka została powołana do życia w 1989 roku przez Rona Dennisa.

Pierwszym cywilnym autem McLarena był model F1, dostępny na rynku od 1993 roku. Napędzany silnikiem V12 o mocy 627 KM nie posiadał systemu wspomagania układu kierowniczego, wspomagania hamowania czy kontroli trakcji, co przy takiej mocy jest co najmniej kontrowersyjne. Producent tłumaczył to tym, że chcieli uzyskać jak najmniejszą masę, co im się udało - samochód ważył zaledwie 1140 kg. Od 0 do 100 km/h model F1 rozpędzał się w ok. 3 sekundy i do 2005 roku dzierżył miano najszybszego seryjnie produkowanego samochodu na świecie. Prędkość maksymalna, jaką osiągnął, to 386 km/h.

Współpraca Mercedesa z McLaren’em zaowocowała kolejnym ultra szybkim pojazdem o nazwie SLR McLaren. Z kolei w 2012 roku zaprezentowano McLarena P1. Jego produkcja trwała do 2015 roku i w tym czasie powstało jedynie 375 egzemplarzy. P1 napędzał silnik spalinowy V8 oraz silnik elektryczny o łącznej mocy 916 KM, co pozwalało na rozpędzenie P1 do „setki” w niespełna 3 sekundy i osiągnięcie prędkości ok. 385 km/h. Pojazd został także wyposażony w system odzyskiwania energii kinetycznej – KERS, na wzór tego z Formuły 1.

TVR

TVR to brytyjska marka samochodów sportowych, zapewne mało znana mniej obeznanym miłośnikom motoryzacyjnym. Firma powstała w 1946 roku w Blackpool z inicjatywy Trevora Wilkinsona, który stworzył lekkie, aluminiowe nadwozie pojazdu, będące późniejszym fundamentem pod budowę TVR-ów. W 1947 roku oficjalnie firmie nadano nazwę „TVR Engineering”.

Wilkinson i jego partner Jack Pickard w oparciu o nowe podwozie oraz nadwozie z włókna szklanego budują swój pierwszy samochód - TVR Sports Saloon. Początkowo w TVR-ach montowano silniki Forda, BMC i Coventry Climax, później również Triumpha oraz Rovera. Dopiero w połowie lat 90. XX wieku panowie zaczęli budować jednostki napędowe własnego projektu, co było znaczącym wyróżnikiem dla marki TVR.

Najciekawsze modele marki TVR to na pewno model Grantura (zaprezentowany w 1958 r.), Griffith (1963 r.), Vixen (1966 r.), Tuscan V8 (1966 r.), Tasmin (1980 r.), Chimaera (1993 r.), a także nowsze modele - Cerbera, Tuscan i Tamora.

Obecnie TVR zniknął z rynku. Aby nowy model Griffith tej marki, napędzany zmodyfikowanym silnikiem V8 Forda Mustanga, mógł wejść do produkcji, potrzebny jest inwestor z grubym portfelem.

Oferta części

  • Elektryka
  • Filtry
  • Zawieszenie i amortyzacja
  • Hamulce
  • Układ zasilania paliwem
  • Filtry
  • Układ chłodzenia
  • Klimatyzacja
  • Silnik
  • Napęd koła – przeguby
  • Sprzęgło
  • Układ kierowniczy
  • Nadwozie
  • Układ wydechowy
  • Paski napędowe
  • Zawieszenie / Wahacze / Łożyska kół
  • Układ zapłonowy
  • Oleje silnikowe
  • Ogrzewanie i wentylacja
  • Systemy komfortowe
  • System tworzenia mieszanki paliwowej

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze