Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Koło zamachowe

Koło zamachowe LUK LUK
Koło zamachowe SACHS SACHS
Koło zamachowe VALEO VALEO
Koło zamachowe OEM OEM
Koło zamachowe VIKA VIKA
Koło zamachowe ACKOJA ACKOJA
Koło zamachowe AISIN AISIN
Koło zamachowe ASHIKA ASHIKA
Koło zamachowe BLUE PRINT BLUE PRINT
Koło zamachowe BORG & BECK BORG & BECK
Koło zamachowe BORSEHUNG BORSEHUNG
Koło zamachowe COMLINE COMLINE
Koło zamachowe DENCKERMANN DENCKERMANN
Koło zamachowe DT DT
Koło zamachowe EXEDY EXEDY
Koło zamachowe FAST FAST
Koło zamachowe FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Koło zamachowe HERTH+BUSS JAKOPARTS HERTH+BUSS JAKOPARTS
Koło zamachowe IPARTS IPARTS
Koło zamachowe JAPANPARTS JAPANPARTS
Koło zamachowe JAPKO JAPKO
Koło zamachowe JP GROUP JP GROUP
Koło zamachowe KAVO PARTS KAVO PARTS
Koło zamachowe KAWE KAWE
Koło zamachowe KM GERMANY KM GERMANY
Koło zamachowe LEMFÖRDER LEMFÖRDER
Koło zamachowe MAXGEAR MAXGEAR
Koło zamachowe NIPPARTS NIPPARTS
Koło zamachowe NPS NPS
Koło zamachowe NTY NTY
Koło zamachowe OYODO OYODO
Koło zamachowe QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Koło zamachowe SBP SBP
Koło zamachowe SWAG SWAG
Koło zamachowe TEDGUM TEDGUM
Koło zamachowe TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Koło zamachowe VAICO VAICO
Koło zamachowe VEMA VEMA

3673 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
VAICO
0 (0)
Kod produktu:
V22-0912
niedostępny
0 (0)
Producent części:
VAICO
Kod:
V22-0912
Typ skrzyni biegów:  Dla manualnej skrzyni biegów
Typ skrzyni biegów:  MC
Wersja silnika:  Dla silników wyposażonych w koło zamachowe dwumasowe
Do 100 dni na zwrot
VAICO
0 (0)
Kod produktu:
V10-7927
niedostępny
0 (0)
Producent części:
VAICO
Kod:
V10-7927
Do 100 dni na zwrot
VAICO
0 (0)
Kod produktu:
V30-4269
niedostępny
0 (0)
Producent części:
VAICO
Kod:
V30-4269
Do 100 dni na zwrot
VAICO
0 (0)
Kod produktu:
V20-4580
niedostępny
0 (0)
Producent części:
VAICO
Kod:
V20-4580
Do 100 dni na zwrot
AISIN
0 (0)
Kod produktu:
FDN-910
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AISIN
Kod:
FDN-910
Do 100 dni na zwrot
EXEDY
0 (0)
Kod produktu:
NSFD014
niedostępny
0 (0)
Producent części:
EXEDY
Kod:
NSFD014
Do 100 dni na zwrot
EXEDY
0 (0)
Kod produktu:
SZFD003
niedostępny
0 (0)
Producent części:
EXEDY
Kod:
SZFD003
Do 100 dni na zwrot
KM GERMANY
0 (0)
Kod produktu:
069 2172
niedostępny
0 (0)
Producent części:
KM GERMANY
Kod:
069 2172
Liczba otworów do mocowania:  8
Maks. luz pochylenia [mm]:  2,9
Maks. kąt przyłożenia [stopień]:  15
Ilość zębów:  6
Ciężar [kg]:  12,321
Do 100 dni na zwrot
KM GERMANY
0 (0)
Kod produktu:
069 2177
niedostępny
0 (0)
Producent części:
KM GERMANY
Kod:
069 2177
Liczba otworów do mocowania:  6
Maks. luz pochylenia [mm]:  2,9
Maks. kąt przyłożenia [stopień]:  20
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia):  6
Ciężar [kg]:  11,457
Do 100 dni na zwrot
ACKOJA
0 (0)
Kod produktu:
A70-0749
niedostępny
0 (0)
Producent części:
ACKOJA
Kod:
A70-0749
Ciężar [kg]:  15,3
Do 100 dni na zwrot
TEDGUM
0 (0)
Kod produktu:
00086578
niedostępny
0 (0)
Producent części:
TEDGUM
Kod:
00086578
Do 100 dni na zwrot
SBP
0 (0)
Kod produktu:
10-ME010
niedostępny
0 (0)
Producent części:
SBP
Kod:
10-ME010
Ilość zębów:  132
Grubość [mm]:  16
Średnica wewnętrzna [mm]:  360
Średnica zewnętrzna [mm]:  404
Szerokość [mm]:  16
Do 100 dni na zwrot
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
91M0318-OYO
niedostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
91M0318-OYO
Typ skrzyni biegów:  Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Rodzaj sprzęgła:  Dla sprzęgła suchego
Liczba otworów do mocowania:  8
Do 100 dni na zwrot

Opinie klientów

Mati
Koło zamachowe LUK 415 0465 10
5.0
Dodano: 2022-02-22
Koło zamachowe LUK 415 0465 10
Proste, ale bardzo solidne koło zamachowe do Opli z manualną skrzynią biegów. Znajomy montował już w Merivie, a teraz polecił mi do Astry J i cieszę się, że się skusiłem!
Slawekmax
Koło zamachowe JAPANPARTS VL-101
5.0
Dodano: 2021-12-12
Koło zamachowe JAPANPARTS VL-101
Sprawuje się dobrze i jeszcze kupione w mega promocji
Grzesiek
Koło zamachowe JAPANPARTS VL-101
5.0
Dodano: 2021-05-25
Koło zamachowe JAPANPARTS VL-101
Część sprawuje się dobrze już jakieś kilkanaście miesięcy. Działa sprzęgło, więc oceniam pozytywnie. Cena bardzo korzystna. Polecam
Witek
Koło zamachowe SACHS 2295 000 675
5.0
Dodano: 2021-01-21
Koło zamachowe SACHS 2295 000 675

Super, po wymianie koła na to silnik zyskał na mocy. Część dobrej jakości od dobrego producenta. Wiedziałem, że to będzie dobry zakup.

Miłosz
Koło zamachowe VALEO 836006
3.0
Dodano: 2021-01-07
Koło zamachowe VALEO 836006

Zamontowanie tego koła znacznie usprawniło pracę skrzyni. Komfort z jazdy nieporównywalny, na pewno wydatek warty ceny, szczególnie tak dobrej

Adam
Koło zamachowe LUK 415 0667 10
4.0
Dodano: 2021-01-15
Koło zamachowe LUK 415 0667 10
Solidny produkt. Dobrze niweluje drgania, po założeniu go czuć róznicę w prowadzeniu samochodu.
Piotr
Koło zamachowe SACHS 2294 002 028
5.0
Dodano: 2020-11-09
Koło zamachowe SACHS 2294 002 028

Koło zamachowe kupiłem do swojego Citroena i wszystko pasuje jak należy. Cenowo też w miarę w porządku bo widziałem części za ponad tys. zł... W iParts duży wybór, w razie potrzeby można liczyć na poradę. Polecam sklep

Paweł
Koło zamachowe LUK 415 0716 10
5.0
Dodano: 2020-11-29
Koło zamachowe LUK 415 0716 10

Produkt wysokiej jakości, o czym świadczą opinie produktu. Też kupiłem go do swojego Volvo i wszystko pasuje super. Wydatek trochę jest, ale jak trzeba to trzeba... W iParts jest naprawdę dużo części w dobrych cenach, więc warto tu kupować

Daniel
Koło zamachowe LUK 415 0422 10
5.0
Dodano: 2020-09-29
Koło zamachowe LUK 415 0422 10

Dużo opinii i to wszystkie 5/5, więc to świadczy samo za siebie, że koła zamachowe LUK warto kupić. Zwłaszcza za pośrednictwem portalu iParts, gdzie zawsze można liczyć na dostępność produktów, szybką dostawę, konkurencyjne ceny i fachową poradę.

Rafał
Koło zamachowe LUK 415 0371 10
5.0
Dodano: 2020-09-22
Koło zamachowe LUK 415 0371 10

Konieczność wymiany koła zamachowego nie jest przyjemna dla portfela ale jak trzeba to trzeba. Mechanik doradził koło zamachowe LuK DMF 415 0371 10 i całe szczęście jak zwykle nie zawiodłem się na iPartsie - wiele części już u nich zamawiałem i prawie zawsze wszystko dostępne od ręki w dobrej cenie.

Koła zamachowe i dwumasowe w iParts.pl!

Koło dwumasoweKoło zamachowe ma równie długą historię jak sama motoryzacja. Jednak na kartach rozwoju techniki pojawiło się ono dużo wcześniej. Już maszyny parowe współpracowały z kołem zamachowym jako elementem układu napędowego. Przez te wszystkie lata konstrukcja oraz funkcja koła zamachowego niewiele się zmieniła.

Koła zamachowe to elementy o dużej bezwładności. Praca praktycznie wszystkich współczesnych samochodów z silnikami spalinowymi opiera się na cyklu czterosuwowym, z tym że aż trzy z nich wymagają dostarczenia energii z zewnątrz. Energia ta jest wykorzystywana z poprzedniego cyklu pracy jednostki napędowej, natomiast koło zamachowe magazynują pozyskaną w ten sposób energię kinetyczną, dzięki czemu możliwa jest równa praca silnika. Waga i budowa koła zamachowego odgrywają znaczącą rolę w zakresie kultury pracy, mocy i momentu obrotowego jednostki napędowej. 

Również silnik dwusuwowy wymaga użycia koła zamachowego.

Koło zamachowe – siła zewnętrzna

Koło zamachowe do samochodu to żelazny talerz zamocowany za pośrednictwem śrub do kołnierza zdawczego (końcówka wału korbowego wychodzącego z silnika). Podstawowym celem stosowania koła zamachowego jest gromadzenie przez nie energii kinetycznej potrzebnej do wykonywania suwów pomocniczych silnika (ssania, sprężania, wydechu). Koło zamachowe dostarcza jednostce napędowej siły potrzebnej do podtrzymania ruchu silnika i zapobiegania wahaniom chwilowej prędkości kątowej wału korbowego.

Sztywne i dwumasowe koło zamachowe

W samochodach różnego typu stosowane są obecnie dwa rodzaje kół zamachowych:

  • koło sztywne (jednomasowe),
  • koło dwumasowe.

Koła zamachowe sztywne

Koło jednomasowe to o wiele starsze i bardziej klasyczne rozwiązaniem niż koło dwumasowe. Dobre koła zamachowe powstają w formie litego odlewu, nie posiadając żadnych ruchomych części. W ich konstrukcji znajduje się powierzchnia robocza, do której na skutek siły tarcia przytwierdza się tarcza sprzęgła, zębatkę kooperującą z rozrusznikiem, a także kołki ustalające służące do prawidłowego montażu docisku.

Koło sztywne jest to bez wątpienia prosta konstrukcja, stanowiąca jednolity odlew o dużej bezwładności. Należy pamiętać jednak, że praca silnika spalinowego powoduje silne wibracje i drgania, które niejednokrotnie mogą być przyczyną stukania i ścierania się między sobą elementów układu napędowego. W konsekwencji może dochodzić do szybszego zużycia, usterek i kosztownych napraw tych elementów. Niewytłumione drgania wpływają również na większy hałas, a tym samym na niższy komfort podróżowania samochodem. Konieczne jest zatem skuteczne ich niwelowanie nie tylko ze względu na komfort jazdy, ale również z troski o stan techniczny auta.

W konstrukcjach, gdzie występuje sztywne koło zamachowe, za wytłumianie wibracji odpowiadają tłumiki drgań skrętnych znajdujące się na tarczy sprzęgła. Rozwiązanie takie nie jest niestety tak skuteczne w silnikach wysokoprężnych, a także w nowoczesnych jednostkach benzynowych o stosunkowo niewielkiej pojemności, lecz generujących dużą moc. Niezbędnym okazało się więc skonstruowanie bardziej złożonego elementu. W efekcie powstała dwumasa, czyli dwumasowe koło zamachowe.

Oryginalne koło zamachowe oddaje zgromadzoną energię np. podczas jazdy pod górę. Niejednokrotnie jednak po montażu lżejszego niż fabryczne koła zamachowego dochodziło do sytuacji, gdy samochód spalał więcej paliwa, niż powinien, a także brakowało mu mocy podczas pokonywania wzniesień. Silnik pojazdu wyposażonego w zbyt lekkie koło zamachowe nie trzyma zbyt dobrze wolnych obrotów, co przekłada się m.in. na problemy z ruszaniem z miejsca, czemu towarzysza szarpnięcia czy gaśnięcia jednostki napędowej.

ELEMENTY STANDARDOWEGO KOŁA ZAMACHOWEGO

Oś koła zamachowego

Centralny element mechanizmu, który łączy się z wałem korbowym.

Ramiona koła zamachowego

Dwa ramiona wystające z osi, które łączą się z tłokiem.

Prowadnice

Elementy umieszczone na ramionach, pomagają utrzymać tłok w odpowiedniej pozycji.

Wspornik

Element, który umożliwia stabilne mocowanie koła zamachowego w silniku.

Pierścienie złączne

Elementy mocujące, które łączą poszczególne elementy mechanizmu.

Koło zamachowe do samochodu działa na zasadzie inercji - obiekt kontynuuje swój ruch, nawet jeżeli nie jest już napędzany. W momencie uruchomienia koła zamachowego jego energia kinetyczna jest przekształcana w energię ciągłego ruchu, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie płynnego i ciągłego działania.

Koła dwumasowe – masa pierwotna i wtórna

Koło dwumasowe to już bardziej skomplikowane i nowocześniejsze rozwiązanie niż koło sztywne, które składa się z wielu części. Dwumasa pojawiła się na rynku w końcówce lat 80. XX wieku.

Nowoczesne silniki nie wymagają stosowania ciężkiego koła zamachowego do zachowania ciągłości pracy, z tym że obniżenie masy koła może doprowadzić do powstawania dużych wibracji przy niskich obrotach jednostki napędowej. Dodatkowo wciąż aktualny trend downsizingu (większa moc silnika przy jego mniejszych rozmiarach) prowadzi do generowania jeszcze większej ilości wibracji. Aby rozwiązać problem, zdecydowano się na zastosowanie koła dwumasowego.

Oryginalne koła dwumasowe zbudowane są z dwóch lżejszych kół zamachowych, które są ze sobą połączone za pomocą systemu tłumików drgań skrętnych. Koło masy pierwotnej jest połączone z jednostką napędową, natomiast koło masy wtórnej - ze sprzęgłem i skrzynią biegów. Połączenie za pomocą sprężyn łukowych pracujących w ślizgach pozwala obu kołom masowym obracać się względem siebie nawet o 80 stopni. Dzięki temu możliwa jest skuteczna amortyzacja drgań powstających w wyniku pracy silnika i przenoszenie momentu obrotowego pozbawionego tych wibracji do skrzyni biegów. Takie rozwiązanie sprawia, że tłumiki drgań na tarczy sprzęgła nie są już potrzebne. Oryginalne koła dwumasowe radzą sobie z wydajnym neutralizowaniem wibracji, chroniąc w ten sposób pozostałe elementy układu napędowego.

Zasada działania koła zamachowego dwumasowego

Dobre koła zamachowe dwumasowe stanowią jedne z kluczowych elementów składowych współczesnych samochodów. Połączenie dwóch mas – maszyny i koła zamachowego, pozwala na uzyskanie większej elastyczności i lepszej efektywności pracy silnika.

Dwumasowe koło zamachowe zbudowane jest z dwóch części – tarczy i masy wirującej. Tarcza jest zamontowana do wału korbowego jednostki napędowej, a masa wirująca jest połączona z tarczą przez łożyska.

Dwumasa działa na zasadzie dynamicznej równowagi, co oznacza, że obie masy, a więc maszyna i koło zamachowe, pracują (oddziałują) na siebie wzajemnie, aby zniwelować wibracje i uzyskać jednolity ruch. Gdy silnik zostanie uruchomiony, tarcza i masa wirująca koła zamachowego obracają się razem, absorbując w ten sposób drgania jednostki napędowej (drgania pochłania masa wirująca) i gwarantując płynną oraz cichą pracę silnika. W porównaniu z tradycyjnym sztywnym kołem zamachowym dwumasa jest trwalszym i efektywniejszym rozwiązaniem (absorbuje o wiele więcej drgań i zapewnia lepszą stabilność działania).

Rozmiar koła zamachowego jest ściśle związany z rozmiarem tarczy sprzęgła, od średnicy której zależy moc i moment obrotowy, jaką będzie ona w stanie bezpiecznie przenieść. Standardowa tarcza montowana w samochodach posiada średnicę o wymiarach między 180mm (w małych, miejskich autach) do 280 mm (w pojazdach dostawczych oraz samochodach sportowych). W autach ciężarowych dysponujących ogromnym momentem obrotowym montowane są tarcze o średnicy nawet 500 mm. W przypadku najpopularniejszej średnicy - około 220 - 240 mm koło zamachowe waży około 8 - 15 kg.

W samochodach wyposażonych w silniki benzynowe nawet najlepsze koło dwumasowe jest często zastępowane sztywnym kołem zamachowym z racji tego, że jest ono bardziej wydajne, a także mniej skomplikowane w produkcji. W przypadku diesli koło dwumasowe sprawdza się doskonale, ponieważ jest ono najbardziej odpowiednie dla tego typu jednostek napędowych z uwagi na większą moc i wyższe obroty.

Żywotność koła zamachowego

Jednomasowe koło zamachowe jest stosunkowo bezawaryjnym elementem. Z kolei koło dwumasowe, ze względu na bardziej skomplikowaną budowę, może ulegać pewnym usterkom. Oryginalne koła dwumasowe mają szacunkową żywotność na poziomie 150 - 200 tys. km. Wszystko jednak zależy od jakości danego elementu, modelu i stanu technicznego samochodu, a także od stylu jazdy. Niewłaściwie eksploatowana dwumasa może ulec uszkodzeniu już po przejechaniu 50 tys. km. Z kolei koło zamachowe pracujące w dogodnych warunkach eksploatacyjnych może pokonać nawet 250 tys. km.

Kluczowe objawy zużycia koła dwumasowego

Koło dwumasowe, jak każda inna część eksploatacyjna samochodu, zużywa się z czasem. Na szczęście wyraźnie o tym sygnalizuje kierowcę. Do głównych objawów awarii koła dwumasowego lub jego znacznego zużycia można zaliczyć:

  • szarpanie podczas ruszania,
  • brak możliwości płynnego ruszenia z miejsca samochodem,
  • problem z płynną zmianą biegów,
  • nierówna praca jednostki napędowej,
  • charakterystyczne dźwięki metaliczne wydobywające się ze skrzyni biegów,
  • hałas i stuki z silnika podczas uruchamiania i gaszenia jednostki napędowej,
  • zauważalne drgania karoserii samochodu na biegu jałowym.

Wszystkie powyższe symptomy najczęściej sygnalizują, że koło dwumasowe dni świetności ma już za sobą i wkrótce ulegnie uszkodzeniu.

Ostatecznej i najpewniejszej diagnozy stanu technicznego koła zamachowego może dokonać mechanik, po wcześniejszym oddzieleniu skrzyni biegów od silnika. Stan koła dwumasowego można łatwo ocenić po jego wyglądzie. Uwagę warto zwrócić przede wszystkim na jego powierzchnię roboczą. Wszelkiego rodzaju pęknięcia, zarysowania czy przebarwienia cieplne oznaczają, że czas na wymianę koła dwumasowego i nie warto tego odkładać na potem.

Ceny kół dwumasowych i koszty wymiany dwumasy

Uszkodzone koło dwumasowe to niewątpliwie problem, i wcale nie będzie przesadą umiejscowienie tej awarii na równi z usterką turbosprężarki czy zniszczoną uszczelką pod głowicą. O ile koszty robocizny wymiany dwumasy nie są specjalnie wysokie, o tyle ceny kół dwumasowych mogą nadwyrężyć domowy budżet.

Wymiana dwumasy niejednokrotnie kosztuje tyle samo, co wymiana sprzęgła (obie operacje przebiegają podobnie i wymagają zaangażowania analogicznych zasobów oraz poświęcenia zbliżonej ilości czasu). Koszt wymiany koła dwumasowego w zależności od modelu samochodu oraz rodzaju silnika waha się w granicach 300 – 800 zł. To jednak niewiele w porównaniu do ceny samego koła. Oryginalne koła dwumasowe popularnych marek mogą kosztować od 1000 do nawet 4000 zł.

Przy wymianie dwumasy warto wymienić również sprzęgło. Zestawy sprzęgła to koszt ok. 400 – 800 zł. Dostępne są specjalne zestawy koła dwumasowego ze sprzęgłem przygotowanych przez producentów części samochodowych. Dodatkowo przyda się także uszczelniacz wału korbowego, którego cena często nie przekracza 80 złotych.

Tanie koła dwumasowe znajdziesz oczywiście w sklepie motoryzacyjnym iParts.pl!

Polecane akcesoria do sprzęgieł:

Powiązania:

Porady z kategorii: Koło zamachowe

Koło dwumasowe, a koło zamachowe - najważniejsze różnice. Kup u nas nawet 40% taniej

Koło dwumasowe, a koło zamachowe - najważniejsze różnice

Koło zamachowe i dwumasowe to temat, który ostatnimi czasy często pojawia się wśród fanów motoryzacji. U sporej części kierowców diesli termin „koło dwumasowe” wzbudza negatywne odczucia, bo temat kojarzy im się z bardzo wysokimi kosztami napraw. Czym jest zatem koło dwumasowe, a czym koło zamachowe? Jaka jest zasadnicza różnica? Do czego służą te komponenty? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

czytaj więcej >
 Po czym poznać, że koło dwumasowe jest do wymiany? Ile wytrzymuje koło dwumasowe?

Kiedy wymienić, jak długo wytrzyma i jeszcze 3 inne pytania o koło dwumasowe. Odpowiedzi na niektóre z nich mogą Was zaskoczyć

Jeśli macie pytania o żywotność i objawy awarii dwumasowego koła zamachowego, właśnie w tym poradniku powinniście znaleźć na nie właściwe odpowiedzi. Część z nich z pewnością zaskoczy niejednego kierowcę, bo czy ktoś z Was wie na przykład, w jaki sposób temperatura powietrza wpływa na popularną „dwumasę”?

czytaj więcej >
Jakie są objawy zużycia koła dwumasowego?

Jakie są objawy zużycia koła dwumasowego?

Koło dwumasowe to coraz częściej spotykany element układu przeniesienia mocy we współcześnie produkowanych samochodach. Czym się charakteryzuje i odróżnia od tradycyjnego koła zamachowego? Po czym można poznać, że koło zamachowe w naszym aucie nadaje się do wymiany?

czytaj więcej >

Jakie są koszty wymiany koła dwumasowego?

Koło dwumasowe, montowane w układach przenoszenia mocy samochodów osobowych, nie należy do najtańszych części eksploatacyjnych. Sam koszt zakupu takiego podzespołu w ASO może sięgać kilku tysięcy złotych, a dodając do tego koszty pracy mechaników uzyskamy sporą kwotę końcową.

czytaj więcej >

Najczęściej zadawane pytania

Jakie są objawy zużycia koła dwumasowego?

Do podstawowych i najczęściej występujących objawów zużycia koła dwumasowego należą dźwięki pochodzące z okolic sprzęgła, szczególnie podczas ruszania, a także zwiększona ilość drgań przenoszonych na nadwozie naszego pojazdu. Drgania te pojawiają się przeważnie podczas zwiększania obrotów silnika.

Jakie są przyczyny zużycia koła dwumasowego?

Koło dwumasowe jest elementem, który zużywa się wraz z przebiegiem naszego pojazdu. Styl naszej jazdy ma ogromny wpływ na trwałość tego podzespołu. Częsta jazda na niskich obrotach sprawia, że popularna dwumasa może zużyć się znacznie szybciej. Podobnie jest w wypadku jazdy po mieście, czy zbyt dynamicznego sposobu prowadzenia pojazdu.

Jakie są koszty wymiany koła dwumasowego?

Koszty wymiany koła dwumasowego znacznie się wahają. Wiele zależy od samochodu, jego marki, silnika jaki się w nim znajduje oraz skrzyni biegów. Im nowocześniejsze rozwiązania stosowane są w naszym samochodzie, tym koszty wymiany koła dwumasowego będą wyższe. Jest to zakres cen od 2 do nawet 8 tysięcy złotych.

Czy mogę zastąpić koło dwumasowe w swoim samochodzie?

Tak. Dość popularne jest rozwiązanie, które opiera się na zastąpieniu koła dwumasowego kołem jednomasowym, tak zwaną jednomasą. Należy jednak pamiętać, że ten zamiennik nie będzie w stanie tak dobrze redukować drgań, które będą przenoszone na nadwozie naszego pojazdu, a także inne jego podzespoły.

Czy da się regenerować koło dwumasowe?

Tak. Koło dwumasowe jest złożonym podzespołem, który można regenerować. Należy jednak pamiętać, że regeneracja powinna być oparta o elementy najwyższej jakości i przeprowadzona w kompleksowy oraz skuteczny sposób.

Ile kosztuje koło zamachowe?

Wybierając koło zamachowe w naszym sklepie musimy liczyć się z kosztami rzędu od 40 do nawet 1460 zł, w zależności jaki posiadamy silnik oraz jakiej firmy koło zamachowe wybieramy. Każdy z oferowanych produktów jest przypisany do danej wersji silnika.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze