Jest to moje drugie łożysko tej firmy i nie polecam. Po przejechaniu 20.000-30.000 km. przy wyciśniętym sprzęgle, na biegu jałowym zaczyna wydawać dźwięk grzechotki. Po wymianie objawy ustępują, ale tylko na okres przejechania kolejnego dystansu podanego powyżej.
Dałem auto do mechanika i przypadkiem okazało się, że trzeba wymienić łożysko. Kupiłem Valeo w tym sklepie, pasuje fajnie, cena tez była dobra. Polecam sklep, mega profesjonalizm, a do tego szybko i tanio
Jeden z mechaników nakazał mi wymieniać całe sprzęgło - koszty są niebagatelne. Ale na szczęście okazało się, że wystarczy tylko samo łożysko. Koszt robocizny duży, ale opłacało się, teraz auto jeździ jak należy.
osobiscie jestem niezmiernie zadowolony ze wpadlem na sklep iparts :) Polecam
Najczęściej zadawane pytania
Za co odpowiada łożysko oporowe w moim samochodzie?
Łożysko oporowe, inaczej wyciskowe, ma za zadanie wyłączać sprzęgło poprzez przeniesienie siły z pedału i siłownika na sprężynę talerzową. Naciska ono na sprężynę odciągając docisk od tarczy sprzęgła. Przenosi zatem bardzo duże siły i odpowiedzialne jest za sterowanie sprzęgłem.
Jakie są objawy uszkodzonego łożyska oporowego?
Podstawowym objawem zużytego łożyska oporowego jest charakterystyczne wycie lub huczenie po wciśnięciu sprzęgła. Warto więc zweryfikować stan całego układu sprzęgła i ewentualnie wymienić cały komplet. Warto dodać, że wymiana samego łożyska oporowego nie jest zbyt skomplikowana i jej koszty są znacznie niższe niż wymiany kompletnego zestawu.
Uciążliwe dźwięki z okolic sprzęgła po wciśnięciu pedału – co się stało?
Jeśli jest to charakterystyczne wycie lub szum i występuje tylko w sytuacji, kiedy silnik jest uruchomiony to może wskazywać na uszkodzone łożysko oporowe. Jeśli dźwięki się nasilają i z czasem pojawiają się kolejne objawy uszkodzenia, to znaczy że powinniśmy wymienić ten element.
Biegi wchodzą ciężko – gdzie szukać problemu?
Jednym z powodów ciężko wchodzących biegów może być zużycie łożyska oporowego. Jeśli oprócz utrudnionej zmiany biegów mamy do czynienia z szumem po wciśnięciu sprzęgła do oporu, pochodzącym z okolic skrzyni biegów to znaczy, że do wymiany jest właśnie ten element.
Skokowa praca pedału sprzęgła – jak naprawić?
Powodem takich problemów może być zużyte łożysko oporowe. Jeśli słyszalny jest szum z okolic skrzyni biegów, a pedał szczególnie podczas puszczania sprzęgła, pracuje skokowo to może to oznaczać zużycie właśnie tego elementu.
Jaka jest cena łożyska oporowego?
W sklepie internetowym łożysko oporowe kosztuje od 50 do 160 zł za gotowy do montażu element. Rozrzut cenowy wynika z różnych technologii wykorzystywanych przy produkcji danych części oraz z ich przeznaczenia.