Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "2"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy CONTITECH CONTITECH
Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH BOSCH
Pasek klinowy wielorowkowy GATES GATES
Pasek klinowy wielorowkowy DAYCO DAYCO
Pasek klinowy wielorowkowy DENCKERMANN DENCKERMANN
Pasek klinowy wielorowkowy FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Pasek klinowy wielorowkowy INA INA
Pasek klinowy wielorowkowy MEYLE MEYLE
Pasek klinowy wielorowkowy SKF SKF
Pasek klinowy wielorowkowy KAMOKA KAMOKA
Pasek klinowy wielorowkowy BLUE PRINT BLUE PRINT
Pasek klinowy wielorowkowy HART HART
Pasek klinowy wielorowkowy SNR SNR
Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA ASHIKA
Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON HUTCHINSON
Pasek klinowy wielorowkowy JAPKO JAPKO
Pasek klinowy wielorowkowy MASTER-SPORT MASTER-SPORT
Pasek klinowy wielorowkowy BANDO BANDO
Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN TOPRAN
Pasek klinowy wielorowkowy JP GROUP JP GROUP
Pasek klinowy wielorowkowy SWAG SWAG
Pasek klinowy wielorowkowy DT DT
Pasek klinowy wielorowkowy NIPPARTS NIPPARTS
Pasek klinowy wielorowkowy OEM OEM
Pasek klinowy wielorowkowy OPTIBELT OPTIBELT
Pasek klinowy wielorowkowy AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Pasek klinowy wielorowkowy BG AUTOMOTIVE LTD. BG AUTOMOTIVE LTD.
Pasek klinowy wielorowkowy BGA BGA
Pasek klinowy wielorowkowy BTA BTA
Pasek klinowy wielorowkowy BUGIAD BUGIAD
Pasek klinowy wielorowkowy DELPHI DELPHI
Pasek klinowy wielorowkowy DOKUJI DOKUJI
Pasek klinowy wielorowkowy ENERGY ENERGY
Pasek klinowy wielorowkowy EUROREPAR EUROREPAR
Pasek klinowy wielorowkowy FAI AUTOPARTS FAI AUTOPARTS
Pasek klinowy wielorowkowy FEBEST FEBEST
Pasek klinowy wielorowkowy FLENNOR FLENNOR
Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS HERTH+BUSS JAKOPARTS
Pasek klinowy wielorowkowy IPD IPD
Pasek klinowy wielorowkowy JAPANPARTS JAPANPARTS
Pasek klinowy wielorowkowy JPN JPN
Pasek klinowy wielorowkowy KAVO PARTS KAVO PARTS
Pasek klinowy wielorowkowy LUCAS LUCAS
Pasek klinowy wielorowkowy MAGNETI MARELLI MAGNETI MARELLI
Pasek klinowy wielorowkowy MAPCO MAPCO
Pasek klinowy wielorowkowy MASTER-SPORT GERMANY MASTER-SPORT GERMANY
Pasek klinowy wielorowkowy MAXGEAR MAXGEAR
Pasek klinowy wielorowkowy METZGER METZGER
Pasek klinowy wielorowkowy MITSUBOSHI MITSUBOSHI
Pasek klinowy wielorowkowy NPS NPS
Pasek klinowy wielorowkowy OYODO OYODO
Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Pasek klinowy wielorowkowy ROULUNDS RUBBER ROULUNDS RUBBER
Pasek klinowy wielorowkowy RUVILLE RUVILLE
Pasek klinowy wielorowkowy SASIC SASIC
Pasek klinowy wielorowkowy SCT - MANNOL SCT - MANNOL
Pasek klinowy wielorowkowy TRISCAN TRISCAN
Pasek klinowy wielorowkowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Pasek klinowy wielorowkowy VAICO VAICO
Pasek klinowy wielorowkowy VEYANCE VEYANCE
Pasek klinowy wielorowkowy VIKA VIKA
OŚ PRZEDNIA

Lokalizacja w aucie:

OŚ PRZEDNIA

OŚ TYLNA

Lokalizacja w aucie:

OŚ TYLNA

10000+ produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
585 K 4
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
585 K 4
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  585
Ilość żeber:  4
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
715 K 4
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
715 K 4
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  715
Ilość żeber:  4
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
935 K 5
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
935 K 5
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  935
Ilość żeber:  5
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
684 K 6
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
684 K 6
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  684
Ilość żeber:  6
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
954 K 5
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
954 K 5
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  954
Ilość żeber:  5
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
1072 K 4
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
1072 K 4
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  1072
Ilość żeber:  4
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
725 K 5
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
725 K 5
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  725
Ilość żeber:  5
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
896 SK 4
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
896 SK 4
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  896
Ilość żeber:  4
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
HUTCHINSON
0 (0)
Kod produktu:
770 K 5
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HUTCHINSON
Kod:
770 K 5
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  770
Ilość żeber:  5
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
JP GROUP
0 (0)
Kod produktu:
3818100700
niedostępny
0 (0)
Producent części:
JP GROUP
Kod:
3818100700
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  1038
Ilość żeber:  5
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny

Opinie klientów

Volodymyr
Pasek klinowy wielorowkowy INA FB 6PK1613
5.0
Dodano: 2023-08-31
Pasek klinowy wielorowkowy INA FB 6PK1613
dobra firma! polecam
Jason_Gdansk
Pasek klinowy wielorowkowy DAYCO 4PK820
5.0
Dodano: 2023-07-21
Pasek klinowy wielorowkowy DAYCO 4PK820
Założyłem 2 tygodnie temu. Wszystko prawidłowo. Wygląda na bardzo solidnie wykonany
Artur
Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 821
5.0
Dodano: 2023-02-27
Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 821
Pasek robi wrażenie dobrej jakości,
Janek
Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 880
5.0
Dodano: 2022-12-28
Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 880
Polecam, działa prawidłowo i pasuje do silnika 14 K4F
sga
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6PK1042 ELAST
5.0
Dodano: 2022-08-07
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6PK1042 ELAST
polecam, duzo opisów technicznych części
Przemek
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6PK1306
5.0
Dodano: 2022-03-18
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 6PK1306
Wszystko OK. pasuje. Jakość OK
Przemek
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 5PK716 ELAST
5.0
Dodano: 2022-03-18
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 5PK716 ELAST
Pasuje, założenie bez problemu. Jakość OK.
Owsian
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 5PK813
5.0
Dodano: 2021-11-23
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 5PK813
Polecam! Pasek wysokiej jakości. Pasuje bezproblemowo do bmw e39.
Owsian
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 5PK2060
5.0
Dodano: 2021-11-23
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 5PK2060
Polecam! Pasek wysokiej jakości pasuje bezproplemowo do bmw e39.
Zespół iParts.pl
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 4PK665
5.0
Dodano: 2021-11-19
Pasek klinowy wielorowkowy CONTINENTAL CTAM 4PK665

@Daniel: Szanowny Panie, dziękujemy za opinię, postaramy się nanieść korektę do naszego katalogu. Dodatkowo zachęcamy do kontaktu z naszym Działem Zwrotów (adres email: [email protected]), który bez dodatkowego wysiłku z Pańskiej strony, szybko, i skutecznie pomoże w dokonaniu zwrotu zakupionej części lub jej wymianie. Pozdrawiamy serdecznie, iParts.pl

Paski wielorowkowe PK

pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy, choć niepozorny i mało okazały, jest elementem niezwykle ważnym w prawidłowym funkcjonowaniu wielu urządzeń osprzętu jednostki napędowej. Pasek klinowy wielorowkowy to element o wiele trwalszy i bardziej wydajny niż standardowe paski klinowe, jednak i jemu zdarzają się drobne awarie i uszkodzenia na skutek systematycznej eksploatacji. U nas znajdziesz najwyższej jakości paski klinowe wielorowkowe pochodzące od renomowanych producentów elementów osprzętu silnika. Dodatkowo nasze produkty oferujemy po najniższej cenie rynkowej.  

Pasek klinowy wielorowkowy w samochodzie

Produkowane jeszcze 30 lat temu paski klinowe nie były zbyt trwałymi elementami. Bardzo często ulegały one rozwarstwieniu, szczególnie na brzegach, a także nagminnie wyciągały się i pękały. Ich żywotność szacowano na nie więcej niż 20-30 tys. km przebiegu. Obecnie dzięki paskom klinowym wielorowkowym dystans ten zwiększył się do ponad 60 tys. i są one w stanie wytrzymać nawet kilkuletnią intensywną eksploatację. Pasek wieloklinowy (wielorowkowy) można porównać pod względem budowy do elementu złożonego z kilku pasków klinowych, co przekłada się na ich większą trwałość. Pasek klinowy wielorowkowy charakteryzuje się znacznie mniejszą grubością niż standardowy pasek, co skutecznie zmniejsza naprężenia powstające podczas jego poruszania się na kołach pasowych. Pasek wielorowkowy, w odróżnieniu od zwykłego paska, jest w stanie przekazywać napęd z jednostki napędowej zarówno stroną wewnętrzną (klinową), jak i zewnętrzną (gładką). Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest skuteczne napędzanie kilku urządzeń jednocześnie, jak alternator, pompę wody, pompę wspomagania układu kierowniczego czy też sprężarki systemu klimatyzacji.

Sposób działania paska klinowego wielorowkowego

Pasek klinowy w samochodzie odpowiedzialny jest między innymi za napędzanie pompy wody, alternatora oraz sprężarki klimatyzacji. Ze względu na technikę wykonania wyróżniamy dwa rodzaje pasków – klinowe oraz wielorowkowe. Paski klinowe wielorowkowe stosowane są w większości współcześnie produkowanych samochodów głównie ze względu na udoskonaloną skuteczność działania i zwiększoną wytrzymałość w porównaniu z tradycyjnymi paskami klinowymi. Można śmiało przyjąć, że ponad 90 proc. współczesnych samochodów ma obecnie zamontowane pod maskami paski wieloklinowe. Stworzenie rowków na powierzchni paska klinowego wielorowkowego umożliwiło jego całkowite przyleganie do kół pasowych, co gwarantuje cichszą i wydajniejszą pracę. Pamiętajmy, że niezależnie od rodzaju paska klinowego zastosowanego w naszym samochodzie warto regularnie sprawdzać jego naciąg. Naciąg paska klinowego najlepiej jest sprawdzać w połowie odległości pomiędzy kołami pasowymi. Czynnością tą nie musimy się przejmować, jeżeli auto wyposażone jest w automatyczny napinacz.

Typowe usterki paska klinowego wielorowkowego w samochodzie

Pasek wieloklinowy, jak większość elementów mechanicznych w samochodzie, ulega naturalnemu procesowi zużycia, czego efektem jest np. jego ścieranie się. Na żywotność paska wpływa również temperatura oraz jego kontakt z produktami ropopochodnymi. Uszkodzony pasek klinowy wielorowkowy może wpływać na długotrwałe oddziaływanie naprężeń na kołach pasowych, czego efektem są pęknięcia na jednym lub kilku klinach. Jeżeli koła pasowe są nadmiernie zużyte lub dochodzi do ich niewspółosiowego ustawienia względem siebie, wówczas dochodzi do stopniowego ścierania się paska wieloklinowego lub też uszkodzenia jego skrajnych klinów. Na pasek negatywnie oddziałują również wszelkie oleje i smary, które przedostaną się na jego powierzchnię. W takich sytuacjach praca paska wielorowkowego zostaje zaburzona i ma on tendencję do ślizgania się po kołach pasowych. Pasek wielorowkowy powinno się wymieniać profilaktycznie co 4 lata, a wraz z nim również napinacze oraz rolki prowadzące.

Popularni producenci pasków klinowych wielorowkowych

  • Bosch
  • SKF
  • Gates
  • Febi Bilstein
  • Lemforder
  • Mapco
  • INA
  • Contitech
  • Dayco
  • Metzger
  • BTA

Chcesz zakupić tani pasek klinowy wielorowkowy do swojego auta? Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu wersję silnikową. W iParts.pl znajdziesz tylko i wyłącznie wysokiej jakości paski klinowe wielorowkowe do niemal wszystkich marek współczesnych samochodów.  

Powiązane kategorie produktowe

Wszystkie paski klinowe wielorowkowe, które znajdziesz w iParts.pl, są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Z naszej strony zapewniamy profesjonalne doradztwo techniczne, natychmiastową realizację zamówienia oraz najniższe ceny rynkowe na wszystkie oferowane produkty.

Polecane akcesoria do pasków napędowych:

Porady z kategorii: Pasek klinowy wielorowkowy

Dlaczego pasek klinowy piszczy?

Dlaczego pasek klinowy piszczy?

Kiedy podczas prób uruchomienia samochodu słyszymy charakterystyczny pisk dobiegający spod maski auta, możemy przypuszczać, iż jest to spowodowane awarią paska klinowego. Dlaczego zatem pasek klinowy piszczy?

czytaj więcej >

Najczęściej zadawane pytania

Jaka jest cena paska klinowego wielorowkowego?

Ceny pasków klinowych wielorowkowych zależne są od ich długości, tego jak duże siły muszą one wytrzymać, a także modelu i wersji samochodu do której są przeznaczone. Pasek klinowy wielorowkowy kosztuje w naszym sklepie od 20 do 50 zł.

Jak wymienić pasek klinowy w swoim samochodzie?

Do wymiany paska wielorowkowego najlepiej jest zablokować wszystkie rolki, a następnie poluzować napinacz. Pozwoli nam to zdjąć pasek oraz założyć nowy. Po tym ustawiamy napinacz w poprzednim położeniu i możemy uwolnić pozostałe rolki.

Dlaczego pasek klinowy w samochodzie może piszczeć?

Z wiekiem guma, z której zbudowany jest pasek wielorowkowy ulega utlenieniu oraz naciągnięciu, co może powodować powstawanie dźwięków podczas pracy. Może się to również wiązać ze ślizganiem paska, a tym samym z chwilowym brakiem napędzania innych elementów osprzętu silnika.

Co ile kilometrów powinienem wymieniać pasek klinowy?

Nie jest to nigdy jasno określone. Rolą kierowcy jest stałe monitorowanie stanu paska wielorowkowego, a także jego naciągnięcia. Jeśli zaczną być widoczne wyraźne ślady użytkowania lub zacznie się problem z jego ślizganiem to warto wymienić pasek na nowy.

Jak sprawdzić stan paska klinowego?

Najlepiej jest to zrobić zaglądając pod maskę i starannie oglądając pasek z każdej strony. Warto również przy okazji sprawdzić, czy jest on odpowiednio naciągnięty i czy nie jest z żadnej strony poszarpany.

Jak zweryfikować czy pasek klinowy jest odpowiednio naciągnięty?

Należy dostać się do niego, przeważnie nie jest zbyt głęboko schowany pod maską, a następnie mocno złapać w miejscu, gdzie nie dotyka żadnej rolki i starać się go maksymalnie przechylić w jedną i w drugą stronę. Jeśli uda nam się przechylić go o więcej niż 90 stopni, to znaczy że musimy go mocniej naciągnąć.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze