Płyny dedykowane do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów całkiem odbiegają właściwościami od klasycznych olejów przekładniowych. Oprócz zapewnienia funkcji smarnej i ochrony przeciwzużyciowej oleje te odpowiadają za wybieranie odpowiednich przełożeń zmieniając wartości ciśnienia i kierunek przepływu. Większość konstrukcji automatycznych skrzyń biegów posiada układ olejowy o dość dużej pojemności, co sprzyja wydatnemu chłodzeniu. Producenci skrzyń automatycznych zalecają wymianę oleju po przebiegu uśrednionym od 30 000 do 60 000 kilometrów, podczas tej procedury konieczna jest wymiana filtra oleju.
Olej do przekładni automatycznych ORLEN Oil Hipol ATF II D powstał przy wykorzystaniu najlepszych mineralnych baz olejowych, które wzbogacono zbiorem dodatków uszlachetniających m.in. przeciwzużyciowych, antypiennych czy inhibitorów korozji. Zapewnia skuteczną pracę przekładni nawet w zimowych warunkach niskich temperatur. Olej ORLEN Oil Hipol ATF II D znajdzie zastosowanie w większości przekładni automatycznych dostępnych na rynku, niektórych typach skrzyń manualnych, hydraulicznych układach wspomagania kierownicy i innych mechanizmach hydraulicznych pojazdów i maszyn.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· MAN 339 Typ Z1;
· MAN 339 Typ V1;
· ZF TE-ML 02F, 04D, 14A;
· Voith H55.6335xx (G 607)
oraz wymagania jakościowe:
· GM Dexron® II D;
· Allison C-4.
Pojemność opakowania: 1 litr.