Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Głowica silnika

Wybierz auto, aby upewnić się, że wyświetlone produkty do niego pasują
Głowica silnika AMC AMC
Głowica silnika FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Głowica silnika TOPRAN TOPRAN
Głowica silnika EPS EPS
Głowica silnika ASHIKA ASHIKA
Głowica silnika CORTECO CORTECO
Głowica silnika ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Głowica silnika FAE FAE
Głowica silnika JAPANPARTS JAPANPARTS
Głowica silnika OEM OEM
Głowica silnika VIKA VIKA
Głowica silnika AJUSA AJUSA
Głowica silnika AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Głowica silnika AUTOMEGA AUTOMEGA
Głowica silnika BGA BGA
Głowica silnika BLUE PRINT BLUE PRINT
Głowica silnika BOSCH BOSCH
Głowica silnika DOKUJI DOKUJI
Głowica silnika DR.MOTOR AUTOMOTIVE DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Głowica silnika DT SPARE PARTS DT SPARE PARTS
Głowica silnika EFI AUTOMOTIVE EFI AUTOMOTIVE
Głowica silnika ELRING ELRING
Głowica silnika FAI AUTOPARTS FAI AUTOPARTS
Głowica silnika FAST FAST
Głowica silnika FEBEST FEBEST
Głowica silnika FRECCIA FRECCIA
Głowica silnika HART HART
Głowica silnika HOFFER HOFFER
Głowica silnika JAPKO JAPKO
Głowica silnika JP GROUP JP GROUP
Głowica silnika KOLBENSCHMIDT KOLBENSCHMIDT
Głowica silnika KW KW
Głowica silnika MEAT & DORIA MEAT & DORIA
Głowica silnika METALCAUCHO METALCAUCHO
Głowica silnika METZGER METZGER
Głowica silnika NPS NPS
Głowica silnika PAYEN PAYEN
Głowica silnika QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Głowica silnika SASIC SASIC
Głowica silnika SIDAT SIDAT
Głowica silnika SWAG SWAG
Głowica silnika TRICLO TRICLO
Głowica silnika TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Głowica silnika URW URW

2839 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
101021
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
101021
Jednostka:
szt
Ilość:  1
Średnica zewnętrzna [mm]:  14
Wymiar gwintu zewnętrznego:  M10 x 1
Długość gwintu [mm]:  6,5
Materiał:  Stal
Ciężar [kg]:  0,008
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z pierscieniem uszczelniającym
Artykuł oraz informacja uzupełniająca:  Z uszczelnieniem
Długożć żruby pod główką [mm]:  9,5
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
-66%
3,09 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

ELRING
0 (0 ocen)
Kod produktu:
099.252
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
099.252
Jednostka:
szt
Ilość montowana w aucie:  4
Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 19,00 zł
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
12310
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
12310
Jednostka:
szt
Materiał:  Guma
Ciężar [kg]:  0,006
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 26,00 zł
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SWAG
0 (0 ocen)
Kod produktu:
20 91 2310
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
Producent części:
SWAG
Kod:
20 91 2310
Jednostka:
szt
Materiał:  Guma
Ciężar [kg]:  0,006
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 29,00 zł
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
80000290
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
80000290
Jednostka:
szt
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  43,00
Wysokość [mm]:  9,00
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 28,00 zł
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
21653091
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
21653091
Jednostka:
szt
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Średnica zewnętrzna [mm]:  42,50
Wysokość [mm]:  9,00
Lokalizacja w aucie:  Głowica cylindra
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  21653092
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 31,00 zł
11,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
700 144
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
700 144
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Głowica cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Dla wałka rozrządu
Wysokość [mm]:  9
Średnica zewnętrzna [mm]:  42,5
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Materiał korpusu:  Stal
Powierzchnia:  Gumowany
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 34,00 zł
12,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
23204
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
23204
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  9,0
Średnica zewnętrzna [mm]:  42,5
Ciężar [kg]:  0,015
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 34,00 zł
12,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
80000291
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
80000291
Jednostka:
szt
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Średnica zewnętrzna [mm]:  47,00
Wysokość [mm]:  7,00
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 34,00 zł
12,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
107690
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
107690
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  87
Materiał:  Metal
Ciężar [kg]:  0,011
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 34,00 zł
12,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
107689
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
107689
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  87
Materiał:  Metal
Ciężar [kg]:  0,011
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 34,00 zł
12,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
107688
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
107688
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  87
Materiał:  Metal
Ciężar [kg]:  0,011
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 36,00 zł
13,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
503 703
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
503 703
Jednostka:
szt
Materiał:  Metal
Długość całkowita [mm]:  87
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 36,00 zł
13,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
110 878
dostępny - Wysyłka od 1-3 dni
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
110 878
Jednostka:
szt
Średnica zewnętrzna [mm]:  26
Powierzchnia:  Gumowany
Kolor:  Czarny
Materiał:  Stal
Materiał 1. warstwy:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 39,00 zł
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny - Wysyłka od 1-3 dni
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
503 704
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
503 704
Jednostka:
szt
Materiał:  Metal
Długość całkowita [mm]:  87
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 39,00 zł
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
503 705
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
503 705
Jednostka:
szt
Długość całkowita [mm]:  87
Materiał:  Metal
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 39,00 zł
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
BGA
0 (0 ocen)
Kod produktu:
PL4602
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
BGA
Kod:
PL4602
Jednostka:
szt
Średnica 1 [mm]:  43,1
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 42,00 zł
15,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
21653092
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
21653092
Jednostka:
szt
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Średnica zewnętrzna [mm]:  57,00
Wysokość [mm]:  10,50
Lokalizacja w aucie:  Głowica cylindra
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  21653091
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 42,00 zł
15,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

BGA
0 (0 ocen)
Kod produktu:
PL4601
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
BGA
Kod:
PL4601
Jednostka:
szt
Średnica 1 [mm]:  57
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 42,00 zł
15,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
107687
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
107687
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  73
Średnica zewnętrzna [mm]:  38,0
Materiał:  Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg]:  0,018
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 45,00 zł
16,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

Maciek M.
Głowica cylindra AMC 908925
5.0
Dodano: 2022-02-21
Głowica cylindra AMC 908925

Dzięki iparts za sprawną przesyłkę! Ile ja się oszukałem tej części dla mojego klienta (prowadzę warsztat samochodowy) to moje :/ Na szczęście trafiłem z polecenia na was i całe szczeście … coś czuję, że już z wami zostanę :D

Głowice silnika samochodowego

Głowica silnika

W nowoczesnych jednostkach napędowych głowica silnika spalinowego stanowi jego najbardziej skomplikowany element. W jej wnętrzu znajdują się praktycznie wszystkie elementy rozrządu, przez co jej ogromne znaczenie w jednostce napędowej jest nie do podważenia. Niestety, głowica silnika samochodowego nie jest niezniszczalna i także ulega awariom oraz uszkodzeniom.

Głowica silnika w samochodzie

Głowica silnika jest najczęściej wykonana z aluminium lub żeliwa. Podstawowym zadaniem głowicy jednostki napędowej jest zamykanie przestrzeni, w której dochodzi do spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a która z drugiej strony zamykana jest przez denko tłoka. Zaawansowana technicznie konstrukcja głowicy silnika wymusza jej skomplikowany kształt, przez co najczęściej tworzone są ze stopów metalów lekkich lub z żeliwa. Głowica silnika samochodowego to element zbudowany z szeregu kanałów olejowych oraz chłodzących, a także różnego rodzaju czujników, w tym ciśnienia oleju oraz temperatury płynu chłodzącego.

Sposób działania głowicy silnika

Ze względu na rodzaj chłodzenia, wyróżniamy dwa główne rodzaje głowic jednostek napędowych – głowice silników chłodzonych cieczą oraz głowice silników chłodzonych powietrzem. W pierwszym rodzaju chłodnic wykonane są specjalne kanały prowadzące, którymi płyn chłodniczy doprowadzany jest do wszelkich miejsc, wymagających chłodzenia, a w dalszej kolejności – najczęściej za pośrednictwem pompy wody, płyn ten kierowany jest do chłodnicy, gdzie ulega procesowi schładzania. W tego typu chłodnicach często montowany jest termostat, który odpowiedzialny jest za otwieranie i zamykanie małego oraz dużego obiegu chłodzącego. Jest to uzależnione od temperatury roboczej jednostki napędowej.

W zdecydowanej większości głowic samochodowych umieszczane są komory spalania, a także wszystkie elementy rozrządu. Ponadto, znajdują się tutaj specjalnie uformowane kanały dolotowe i wylotowe, których zadaniem jest ułatwianie w przemieszczaniu się słupa gazu zasysanego, a także wydalanych spalin. Głowice silnikowe zawierają gniazda świec zapłonowych oraz wtryskiwacze, a w przypadku silników wysokoprężnych gniazda wtryskiwaczy oraz świec żarowych, które mają za zadanie ułatwienie rozruchu w przypadku zimnej jednostki napędowej.

Typowe usterki głowicy silnika w samochodzie

Największym wrogiem każdej głowicy silnika, bez względu na to, z czego została wykonana, jest nagła zmiana temperatury. Głowica silnika samochodowego może ulec uszkodzeniu m.in. przegrzaniu, a także na skutek poważnych ubytków płynu w układzie chłodzenia lub po długiej jeździe głównie na niskich przełożeniach. Uszkodzenia głowicy mogą powstać np. podczas próby uruchomienia jednostki napędowej po bardzo mroźnej nocy lub w momencie najechania na głęboką kałuże z mocno rozgrzanym silnikiem. Innym częstym problemem związanym z głowicą jest uszkodzona uszczelka, która odgrywa ogromną rolę w całym mechanizmie. Uszczelka zabezpiecza przestrzeń pomiędzy samą głowicą a blokiem jednostki napędowej. Jej szczelność pozwala zachować odpowiednie ciśnienie, tak potrzebne w komorze spalania.

Popularni producenci głowic silnika

  • Febi Bilstein
  • Bosch
  • FAI AutoParts
  • Ashika
  • Japanparts
  • Bugiad

Interesuje Cię tania głowica silnika o najlepszych dostępnych na rynku parametrach technicznych? Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Jeśli głowica silnika to tylko w iParts.pl! Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania kontrahentami. Wszystkie nasze produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy profesjonalna obsługę, najniższe ceny oraz szybką realizację zamówienia.

Porady z kategorii: Głowica silnika

Sekret niezawodności głowicy

Sekret niezawodności głowicy

Blok silnika to niejedyny skomplikowany element silnika. Głowica cylindrów sprawia wrażenie masywnej i zwartej konstrukcji, jednak w rzeczywistości to skomplikowany podzespół z wieloma kanałami i otworami, który bardzo trudno wyprodukować. Skąd biorą się wysokie wymagania jakościowe względem struktury głowicy?

czytaj więcej >

Najczęściej zadawane pytania

Jak działa głowica silnika?

Najczęściej głowica odpowiada za zamknięcie od góry komory spalania. Podobnie jak kadłub, skupia ona również wszelkie elementy mechanizmu układu rozrządu oraz jego napędu od wału korbowego. Głowica silnika spalinowego jest swoistą bazą, do której mocowanych jest wiele części osprzętu jednostki napędowej. Głowica zapewnia także odpowiedni transport czynnika chłodzącego i smarującego.

Ile kosztuje naprawa głowicy silnika?

Od 1300 zł wzwyż – taki jest średni koszt wymiany uszczelki wraz z naprawą głowicy silnika, w zależności od warsztatu. W dużych jednostkach napędowych cena może wynieść nawet ponad 2000 zł. W większości profesjonalnych serwisów samochodowych planowanie głowicy (4-cylindrowego silnika) to koszt w granicach 100-400 zł. Ceny różnią się od siebie w przypadku 2-, 3-, 5- czy 6-cylindrowych głowic. Na końcową cenę planowania może wpłynąć też stan podlegającej szlifowaniu powierzchni oraz dodatkowe prace związane np. z kupnem nowej uszczelki, czyszczeniem prowadnicy, wymianą płynu chłodzącego czy zużytych śrub. Podsumowując, naprawa całej głowicy to koszt od 1000 do 2000 zł.

Od czego może pęknąć głowicą?

Najczęstszą przyczyną pęknięcia głowicy silnika jest jej przegrzanie wynikające z niedostatecznej ilości płynu w układzie chłodzenia lub będące efektem zbyt długiej jazdy na niskich przełożeniach. Uszkodzeniem głowicy mogą skończyć się również próby uruchomienia jednostki napędowej po wyjątkowo mroźnej nocy, a także podczas wjechania samochodem w głęboką kałużę z mocno rozgrzanym silnikiem. Często winę za uszkodzenia głowicy silnika ponoszą sparciałe węże, a także niezapewniające odpowiedniej szczelności cybanty. Warto również sprawdzić, czy nie cieknie pompa cieczy chłodzącej. Pamiętajmy, że brak jakiejkolwiek reakcji lub nie zareagowanie w porę prowadzi do przegrzania jednostki napędowej, awarii uszczelki głowicy, a w konsekwencji do zniszczenia silnika.

Jakie są typowe objawy uszkodzonej głowicy silnika?

Niestety, objawy uszkodzonej głowicy nie zawsze są jednoznaczne i początkowo mogą wskazywać na inny problem. Jednym z klasycznych objawów awarii głowicy jest biały dym wydobywający się z rury wydechowej, będący efektem spalania chłodziwa w jednostce napędowej, które dostaje się do komór silnika przez nieszczelne połączenie. Jednak biały dym może również sygnalizować wypalanie się filtra DPF w silniku wysokoprężnym lub zwykły efekt wywołany niską temperaturą. Niepokojącym objawem jest na pewno podniesiona temperatura jednostki napędowej. Powinny niepokoić również: szlam pod korkiem wlewu płynu chłodniczego gęsty dym z rury wydechowej ślady oleju na filtrze powietrza bulgotanie płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym

Czy można jeździć z uszkodzoną głowicą?

Typowe usterki towarzyszące uszkodzeniu głowicy to np. pęknięcie mostka pomiędzy zaworem dolotowym i wylotowym, pęknięcia komory wirowej, zatarcie panewek, pęknięcie płaszcza wodnego, utrata osiowości wału korbowego, wygięcie korbowodu lub zatarcie tłoków. Z żadnym z powyższych objawów nie należy kontynuować dalszej jazdy. Dalsza jazda z jakąkolwiek awarią jednostki napędowej może skutkować zniszczenia silnika z pęknięciem bloku włącznie. W takiej sytuacji naprawa może okazać się niemożliwa i konieczna będzie wymiana silnika.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze