Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
433 produktów
Obecnie każdy samochód posiada co najmniej jeden mechanizm różnicowy na pokładzie. Auta terenowe oraz sportowe mogą ich mieć nawet kilka, po jednym na każdą oś oraz centralny dyferencjał, tzw. międzyosiowy. Aby takie rozwiązanie mogło prawidłowo spełniać swoją funkcję, odpowiednie smarowanie mechanizmu różnicowego jest absolutnie niezbędne.
Najczęściej podczas pokonywania zakrętów samochodem dwa koła tej samej osi muszą pokonać odcinki o różnej długości. Dla zachowania prawidłowego toru jazdy, koła musza obracać się z różnymi prędkościami. Zastosowanie mechanizmu różnicowego pozwala na przekazywanie jednakowego momentu obrotowego na oba koła, bez względu na napotykany opór. Dzięki temu koło o mniejszych oporach toczenia może obracać się szybciej od koła mającego większy opór. W samochodach z napędem na tylną lub przednią oś dyferencjał umieszczony jest pomiędzy kołami napędzającej osi. Z kolei w autach sportowych oraz terenowych wyposażonych w napęd 4x4 pojawia się również dyfer międzyosiowy, nazywany centralnym mechanizmem różnicowym. Bez względu jednak na ilość dyferencjałów oraz ich funkcje w danym modelu auta, właściwe smarowanie mechanizmu różnicowego odgrywa w nim kluczową rolę.
Każdy dyfer działa z wykorzystaniem oleju, bez względu na to, czy jest to rozwiązanie oparte na przekładniach zębatych czy też sprzęgle lepkościowym. Olej mechanizmu różnicowego zapewnia ciągłe smarowanie poszczególnych elementów, zmniejsza ich wzajemne tarcie oraz powstające wibracje, chroni mechanizm przed korozja oraz zachowuje jego ogólną sprawność i czystość. Zła obsługa olejowa dyferencjału lub jej całkowite zaniechanie sprawi, że żywotność przekładni różnicowej drastycznie się zmniejszy, co pociągnie za sobą dodatkowe koszty związane z naprawą lub kupnem i wymianą nowego dyferencjału.
W zależności od modelu samochodu stosowane są odpowiednie rodzaje olejów silikonowych lub zwykłych. Aby odpowiednio dobrać olej do dyferencjału, w pierwszej kolejności należy zapoznać się ze wskazaniami producenta auta odnośnie charakterystyki takiego płynu oraz częstotliwości jego wymiany. Jednymi z najpopularniejszych obecnie produktów wykorzystywanych do smarowania dyfra w samochodzie są oleje klasy GL-4 oraz GL-5. Pamiętajmy jednak, że nie należy ich stosować zamiennie i stosować teoretycznie lepszego GL-5 w sytuacji, gdy producent zaleca stosowanie oleju GL-4. Trzeba brać również pod uwagę klasę lepkości oleju mechanizmu różnicowego. Klasyfikacja SAE mówi o klasach lepkości 75W, 80W, 90W oraz 140W. Co do zastosowania odpowiedniego preparatu oraz częstotliwości jego wymiany należy trzymać się zaleceń producenta, a także skonsultować się wykwalifikowanym mechanikiem.
Największy wybór olejów mechanizmu różnicowego tylko w iParts.pl! Dostępny olej do mostu napędowego to produkty renomowanych marek specjalizujących się w produkcji olejów samochodowych i wszelkiego rodzaju płynów eksploatacyjnych. Aby znaleźć odpowiedni produkt, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Po chwili otrzymasz pełną listę preparatów, które zapewnią odpowiednie smarowanie mechanizmów różnicowych w Twoim samochodzie.
Olej do tylnego mostu w iParts.pl to gwarancja najlepszej jakości w atrakcyjnej cenie. Zapewniamy profesjonalna obsługę, fachową pomoc techniczną oraz szybką realizację zamówienia.