Chyba mi się wydaje ale tarcza regulująca luz zaworowy od FEBI będzie chyba najtwardszą z dostępnych na rynku. A to bardzo wielki plus jesli chodzi o tarcze regulujące. Mechanik mi ją polecił, a sam wolałem zamówić w Iparts ze względu na fajną cenę.
Głównymi zadaniami prowadnic zaworów jest centrowanie zaworów w otworze, w którym pracują, dbanie o ich odpowiednią pracę, a także odprowadzanie z nich ciepła, które jest wytwarzane podczas pracy silnika. Dzięki temu zawory pracują znacznie bardziej precyzyjnie, zwiększona jest ich żywotność, a w silniku nie powstają dodatkowe nieszczelności, które wynikałyby z gorszego dopasowania zaworów do otworów w bloku silnika.
Z jakiego materiału wykonane są prowadnice zaworów?
Prowadnice zaworów najczęściej wykonane są z żeliwa o dużej zawartości grafitu. Dzięki temu zachowują swoje właściwości nawet podczas pracy w skrajnie trudnych warunkach. Grubość ich ścianek jest starannie wyliczana w oparciu o wzory matematyczne. Jeśli ścianki są zbyt cienkie, to może dojść do ich pęknięcia lub wygięcia. Jeśli natomiast będą one zbyt grube, to nie będą w stanie odpowiednio spełniać swojej roli. W silnikach z głowicami ze stopów aluminium często stosowane są prowadnice z brązalu.
Ile kosztują prowadnice zaworów do silnika samochodowego?
Koszt zakupu jednej prowadnicy zaczyna się od kilkunastu złotych. Ich ceny mogą się wahać w zależności od budowy elementu, materiału, z jakiego został wytworzony, a także producenta i wersji silnika, do którego jest on przeznaczony. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo dziesiątki części bardzo wysokiej jakości, które sprostają oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Zapraszamy do zakupów w naszym sklepie.
Kiedy należy wymienić prowadnice zaworowe?
Prowadnice zaworowe należy wymieniać w przypadkach, kiedy na zaworach pojawiają się luzy. Może to oznaczać ich zużycie, co negatywnie będzie wpływało na stan naszej jednostki napędowej. Do uszkodzeń prowadnic zaworów może dojść w przypadku braku smarowania, przepalenia samego zaworu lub gniazda zaworowego, a także w momencie, kiedy zerwany zostanie pasek rozrządu. Są to elementy, które powinny zachowywać bardzo dużą precyzję w działaniu, przez co jakiekolwiek ich uszkodzenie może przynieść szkodliwe dla jednostki napędowej efekty.
Czy prowadnice zaworowe da się wymienić samemu?
Prowadnice zaworowe są elementem niejako wprasowanym w otwór, w którym montowany jest zawór. Samodzielna wymiana takiej części bez użycia specjalistycznych narzędzi będzie praktycznie niemożliwa. Do tego dochodzą kwestie związane z rozebraniem znacznej części jednostki napędowej, co będzie konieczne do uzyskania dostępu do zaworów zamontowanych we wnętrzu silnika. Takie zadania warto powierzać wyspecjalizowanym warsztatom.