Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Filtr cząstek stałych DPF/FAP KAMOKA KAMOKA
Filtr cząstek stałych DPF/FAP EEC EEC
Filtr cząstek stałych DPF/FAP BM CATALYSTS BM CATALYSTS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP JMJ JMJ
Filtr cząstek stałych DPF/FAP OYODO OYODO
Filtr cząstek stałych DPF/FAP WALKER WALKER
Filtr cząstek stałych DPF/FAP NTY NTY
Filtr cząstek stałych DPF/FAP AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Filtr cząstek stałych DPF/FAP AMC AMC
Filtr cząstek stałych DPF/FAP ASSO ASSO
Filtr cząstek stałych DPF/FAP BLUE PRINT BLUE PRINT
Filtr cząstek stałych DPF/FAP BORG & BECK BORG & BECK
Filtr cząstek stałych DPF/FAP BOSAL BOSAL
Filtr cząstek stałych DPF/FAP DINEX DINEX
Filtr cząstek stałych DPF/FAP EBERSPÄCHER EBERSPÄCHER
Filtr cząstek stałych DPF/FAP ESEN SKV ESEN SKV
Filtr cząstek stałych DPF/FAP EUROREPAR EUROREPAR
Filtr cząstek stałych DPF/FAP FA1 FA1
Filtr cząstek stałych DPF/FAP FAST FAST
Filtr cząstek stałych DPF/FAP HELLA HELLA
Filtr cząstek stałych DPF/FAP IMASAF IMASAF
Filtr cząstek stałych DPF/FAP IPARTS IPARTS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP KLARIUS KLARIUS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP KLOKKERHOLM KLOKKERHOLM
Filtr cząstek stałych DPF/FAP LRT LRT
Filtr cząstek stałych DPF/FAP MAXGEAR MAXGEAR
Filtr cząstek stałych DPF/FAP MTS MTS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP NPS NPS
Filtr cząstek stałych DPF/FAP OEM OEM
Filtr cząstek stałych DPF/FAP QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Filtr cząstek stałych DPF/FAP SKV GERMANY SKV GERMANY
OŚ PRZEDNIA

Lokalizacja w aucie:

OŚ PRZEDNIA

OŚ TYLNA

Lokalizacja w aucie:

OŚ TYLNA

5547 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
FA1
0 (0)
Kod produktu:
MD000962
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
MD000962
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC113105
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC113105
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z łącznikiem rurowym
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC120922
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC120922
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC121034
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC121034
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z uchwytem
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC131370
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC131370
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC330742
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC330742
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z uchwytem
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC113106
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC113106
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z uchwytem
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC231071
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC231071
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z uchwytem
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC250112
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC250112
Do 100 dni na zwrot
FA1
0 (0)
Kod produktu:
CC330955
niedostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
CC330955
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z uchwytem
Do 100 dni na zwrot
KLARIUS
0 (0)
Kod produktu:
390935
niedostępny
0 (0)
Producent części:
KLARIUS
Kod:
390935
Do 100 dni na zwrot
MAXGEAR
0 (0)
Kod produktu:
27-6044
niedostępny
0 (0)
Producent części:
MAXGEAR
Kod:
27-6044
Oznaczenie kontrolne:  E24-103R
Materiał:  Kordieryt
Tylko w połączeniu z:  PP11201A
Do 100 dni na zwrot
MAXGEAR
0 (0)
Kod produktu:
27-6046
niedostępny
0 (0)
Producent części:
MAXGEAR
Kod:
27-6046
Tylko w połączeniu z:  FK11011
Tylko w połączeniu z:  PP11011A
Materiał:  Kordieryt
Do 100 dni na zwrot
MAXGEAR
0 (0)
Kod produktu:
27-6050
niedostępny
0 (0)
Producent części:
MAXGEAR
Kod:
27-6050
Oznaczenie kontrolne:  E24-103R
Materiał:  Kordieryt
Do 100 dni na zwrot
MAXGEAR
0 (0)
Kod produktu:
27-6052
niedostępny
0 (0)
Producent części:
MAXGEAR
Kod:
27-6052
Tylko w połączeniu z:  FK11111
Materiał:  Kordieryt
Do 100 dni na zwrot
MAXGEAR
0 (0)
Kod produktu:
27-6054
niedostępny
0 (0)
Producent części:
MAXGEAR
Kod:
27-6054
Materiał:  Kordieryt
Tylko w połączeniu z:  PP11223A
Tylko w połączeniu z:  PP11223B
Do 100 dni na zwrot
MAXGEAR
0 (0)
Kod produktu:
27-6064
niedostępny
0 (0)
Producent części:
MAXGEAR
Kod:
27-6064
Tylko w połączeniu z:  FK11175
Materiał:  Kordieryt
Gwarancja:  2 lata gwarancji
Do 100 dni na zwrot
EUROREPAR
0 (0)
Kod produktu:
1611322980
niedostępny
0 (0)
Producent części:
EUROREPAR
Kod:
1611322980
Długość [mm]:  290
Ciężar [kg]:  4,9
Materiał filtra sadzy / cząstek stałych:  Węglik krzemu
Norma emisji spalin:  Euro 4
Ograniczenia producenta:  Av: bicone
Technika połączeń:  Embase tube pression
Do 100 dni na zwrot
EUROREPAR
0 (0)
Kod produktu:
1611323080
niedostępny
0 (0)
Producent części:
EUROREPAR
Kod:
1611323080
Długość [mm]:  600
Ciężar [kg]:  6,91
Materiał filtra sadzy / cząstek stałych:  Węglik krzemu
Ograniczenia producenta:  Av: bride| Ar: bicon
Norma emisji spalin:  Euro 4
Wykonanie strefy podłogowej:  Bride 4pt
Technika połączeń:  Embase tube pression
Do 100 dni na zwrot
EUROREPAR
0 (0)
Kod produktu:
1611323180
niedostępny
0 (0)
Producent części:
EUROREPAR
Kod:
1611323180
Długość [mm]:  600
Ciężar [kg]:  7,2
Materiał filtra sadzy / cząstek stałych:  Węglik krzemu
Ograniczenia producenta:  Av: bride| Ar: bicon
Norma emisji spalin:  Euro 4
Wykonanie strefy podłogowej:  Bride 4pt
Technika połączeń:  Embase tube pression
Do 100 dni na zwrot
ESEN SKV
0 (0)
Kod produktu:
62SKV517
niedostępny
0 (0)
Producent części:
ESEN SKV
Kod:
62SKV517
Długość [mm]:  710
Rodzaj paliwa:  Olej napędowy
Materiał:  Kordieryt
Wyposażenie pojazdu:  Do pojazdów z OBD
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Do 100 dni na zwrot
ESEN SKV
0 (0)
Kod produktu:
62SKV518
niedostępny
0 (0)
Producent części:
ESEN SKV
Kod:
62SKV518
Długość [mm]:  560
Rodzaj paliwa:  Olej napędowy
Materiał:  Kordieryt
Wyposażenie pojazdu:  Do pojazdów z OBD
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Do 100 dni na zwrot
ESEN SKV
0 (0)
Kod produktu:
62SKV522
niedostępny
0 (0)
Producent części:
ESEN SKV
Kod:
62SKV522
Długość [mm]:  520
Rodzaj paliwa:  Olej napędowy
Materiał:  Kordieryt
Norma emisji spalin:  Euro 5
Wyposażenie pojazdu:  Do pojazdów z OBD
Gwarancja:  3 lata gwarancji
Do 100 dni na zwrot
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
20N0147-OYO
niedostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
20N0147-OYO
Do 100 dni na zwrot
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
20N0144-OYO
niedostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
20N0144-OYO
Do 100 dni na zwrot
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
20N0124-OYO
niedostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
20N0124-OYO
Do 100 dni na zwrot
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
10N0134-OYO
niedostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
10N0134-OYO
Do 100 dni na zwrot

Marki samochodowe z kategorii: Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Filtry DPF/FAP

Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Systemy filtrów cząstek stałych tj. DPF czy FAP zostały stworzone w dobie ekologicznych rozwiązań, by jak najlepiej dbać o środowisko i spełnić europejskie normy względem emisji spalin. Cel został osiągnięty. Niestety, filtry cząstek stałych stały się także dużym problemem kierowców, którzy kupili samochód wyposażony w silnik diesla. Filtr cząstek stałych to bowiem jeden z najbardziej awaryjnych elementów silnika wysokoprężnego.

Filtr cząstek stałych w teorii

Filtr cząstek stałych stanowi element wydechu. Niepozorna, metalowa puszka jest wypełniona specjalnym wkładem, który pochłania szkodliwe cząstki stałe. To dzięki niemu silniki wysokoprężne mogą spełniać ekologiczną normę Euro 4. Cząstki stałe to de facto spaliny, wydychane przez silnik podczas jego pracy. Zwykle jest to sadza, która powstaje w wyniku spalania oleju napędowego. Filtry DPF czy FAP to urządzenia bardzo precyzyjne i niestety dosyć delikatne oraz trudne w obsłudze. Dlatego łatwo o stosunkowo kosztowne w naprawie uszkodzenia.

Budowa i działanie filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych produkuje się ze stali nierdzewnej, co pozwala uzyskać optymalny stopień wytrzymałości i uniknąć procesu szybkiej degradacji. Wnętrze filtra wyposaża się w specjalną wkładkę, która została wykonana z węglanu krzemu i podobnych związków, co skutecznie osadza spaliny na filtrze. Działanie filtra cząstek stałych nie należy do skomplikowanych. Wspomniana wkładka po prostu zatrzymuje stałe cząstki spalin, czyli sadzę. Z kolei oczyszczenie filtra dokonuje się ze względu na rodzaj zastosowanego filtra.

Rodzaje filtrów cząstek stałych

Filtry cząstek stałych dzieli się na dwa typy: DPF (tzw. suche) i FAP (tj. mokre). Ich podstawowe zadanie pozostaje takie samo, czyli zatrzymać i dopalić cząstki sadzy znajdujące się w spalinach. Jednak w filtrach cząstek stałych FAP stosuje się specjalne dodatki do paliwa, które obniżają temp. wypalania sadzy; komputer dawkuje dodatki na podstawie ilości zatankowanego oleju napędowego. Niestety, filtr typu FAP ma także swoje wady tj. zużywa się znacznie szybciej, niż ma to miejsce w przypadku układu DPF, który oczyszcza się samoistnie, pod wpływem spalania i utleniania się sadzy.

Wymiana filtra cząstek stałych

Jeżeli poziom oleju wzrasta, to pierwszy, wyraźny sygnał ku temu, by sprawdzić stan filtra cząstek stałych. Ponadto trwałość filtra cząstek stałych została także ściśle określona przez producenta samochodu. Stosowna informacja została zawarta w instrukcji obsługi pojazdu. Wszystko zależne jest więc od modelu samochodu oraz od warunków, w których na co dzień się poruszamy. Niektóre filtry cząstek stałych cechuje długa żywotność tj. nawet kilkaset tysięcy kilometrów, zaś inne działają poprawnie przez zaledwie 80 – 120 tys km. Najlepszym sposobem jest oczywiście regularna kontrola i ocena stanu filtra.

Bogata oferta filtrów cząstek stałych sklepu internetowego iParts.pl to cała gama produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Posiadamy filtry cząstek stałych, renomowanych producentów, między innymi takich jak Blue Print, Delphi, AMC, Klarius, Walker, Bosal i Quinton Hazell.

Wszystkie oferowane przez nas filtry cząstek stałych są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).

Aby wybrać odpowiednią część do swojego samochodu, wybierz markę auta z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.

Polecane akcesoria do układu wydechowego:

Powiązania:

Porady z kategorii: Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie

Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie

Mokry filtr cząstek stałych to doskonałe rozwiązanie, swoją funkcjonalnością i możliwościami przewyższające filtr suchy. Niestety, posiada on jedną poważną wadę, którą jest koszt eksploatacji. Na szczęście koszty te, przynajmniej częściowo, można ograniczyć. Wystarczy wiedzieć, jak używać samochodu z mokrym filtrem i spróbować samodzielnie uzupełniać poziom niezbędnego do jego funkcjonowania płynu Eolys.

czytaj więcej >
Czym grozi usunięcie filtra cząstek stałych?

Czym grozi usunięcie filtra cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych powstał w dobie pro ekologicznych konstrukcji poszczególnych auto części, by spełnić europejskie normy emisji spalin. Cel osiągnięto - zastosowanie tego filtra sprawia, że do środowiska trafia mniej szkodliwych spalin. Niestety, mimo dobrych intencji, filtr cząstek stałych został przez kierowców znienawidzony. Dlaczego?

czytaj więcej >
Objawy zapchanego DPF. Dlaczego filtr DPF się zatyka?

Dlaczego filtr DPF się zatyka? Jak rozpoznać objawy jego zapchania?

Mało która część samochodowa wzbudza równie wiele kontrowersji, co filtr cząstek stałych w silnikach Diesla, czyli popularny DPF. Tym, czego obawia się większość kierowców, jest moment, w którym filtr ten zostanie ostatecznie zapchany. Zawsze bowiem oznacza to mniejsze lub większe wydatki. A po czym poznać, ze filtr w Waszym samochodzie się zapchał? Spokojnie, auto samo Was o tym poinformuje.

czytaj więcej >
Jak wyczyścić filtr DPF / FAP (cząstek stałych) w samochodzie?

W jaki sposób można wyczyścić filtr cząstek stałych? Jakie metody są możliwe do zastosowania w autach z filtrami DPF, GPF i FAP?

Nieuniknionym efektem działania filtrów cząstek stałych, a więc DPF, GPF czy FAP, jest zbierający się w ich wnętrzu popiół oraz wszelkie zabrudzenia niesione przez wychodzące z silnika spaliny. W jaki sposób tak zabrudzone filtry można wyczyścić?

czytaj więcej >

Najczęściej zadawane pytania

Czy można samemu oczyścić filtr cząstek stałych?

Czyszczenie DPF bez demontażu można przeprowadzić samodzielnie. Umożliwiają to m.in. specjalistyczne preparaty typu K2 DPF Cleaner. Preparat należy wprowadzić do zimnego filtra poprzez miejsce przeznaczone na przykład dla czujnika ciśnienia czy temperatury. Z filtra DPF można na własną rękę usunąć popiół stosując strumień wody pod odpowiednio dostosowanym ciśnieniem. Natomiast w przypadku usuwania sadzy, warto zdecydować się na zakup odpowiedniego preparatu, który ułatwi i przyspieszy jej odklejenie.  

Jak sprawdzić ilość popiołu w DPF?

Zazwyczaj po przejechaniu zaledwie 53 000 km, około 50 proc. materiału znajdującego się w DPF stanowi popiół. Innymi słowy, ilość popiołu jest równa ilości sadzy przy maksymalnym dopuszczalnym limicie obciążenia sadzą wynoszącym 6 g / L. Ilość popiołu w filtrze cząstek stałych można skontrolować za pomocą specjalnego testera diagnostycznego, dostępnego w każdym profesjonalnym serwisie samochodowym. Za pomocą takiego urządzenia mechanik będzie w stanie oszacować w skali procentowej, ile popiołu i sadzy znajduje się wewnątrz filtra cząstek stałych. Stan techniczny DPF w dużej mierze zależy od kierowcy, a wszelkich niepokojących objawów w jego działaniu nie wolno bagatelizować. Warto wypalać DPF oraz od czasu do czasu zlecić jego regenerację w serwisie.

Czy można czyścić DPF płynem do kominków?

Niestety nie, i lepiej tego nie robić, ponieważ tego rodzaju płyny mają całkiem inne przeznaczenie. Co więcej, zastosowanie płynu wykorzystywanego do czyszczenia kominów może doprowadzić do uszkodzenia wkładu filtra cząstek stałych. Jeżeli samodzielne czyszczenie filtra cząstek stałych bez demontażu, to tylko z zastosowaniem odpowiednich specjalistycznych preparatów.

Ile kosztuje wypalenie, a ile wymiana filtra cząstek stałych?

Cena usługi wypalenia filtra cząstek stałych to około 80-100 zł (warsztat) i do 200-250 zł (ASO). Niektórzy kierowcy kupują proste programy do komputera pokładowego samochodu wraz z kablem diagnostycznym, dzięki którym możliwe jest elektroniczne wymuszenie wypalenia DPF. Nawet w samochodach, do których oryginalne części zamienne są stosunkowo tanie, filtr cząstek stałych może kosztować minimalnie 3000 zł. W przypadku niektórych marek motoryzacyjnych cena nowego filtra osiąga 8000 zł, a nawet grubo ponad 10 000 zł. Warto więc dbać o DPF w swoim samochodzie.

Co ile wymienia się filtr cząstek stałych?

Większość producentów podaje, że filtr DPF powinien być sprawny przez nawet 250 tysięcy kilometrów. To tyle teorii. W praktyce filtr może wymagać wymiany co 120-160 tysięcy kilometrów. Koszt takiej operacji wynosi przynajmniej 2500 złotych. Nowoczesne, dobrej jakości filtry cząstek stałych posiadają funkcję samooczyszczenia i samoczynnie wypalają nagromadzoną w nich sadzę, o ile kierowcy uda się jechać przez co najmniej 15 kilometrów, na 4 biegu, z prędkością 60 km/h.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze