Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
5547 produktów
Systemy filtrów cząstek stałych tj. DPF czy FAP zostały stworzone w dobie ekologicznych rozwiązań, by jak najlepiej dbać o środowisko i spełnić europejskie normy względem emisji spalin. Cel został osiągnięty. Niestety, filtry cząstek stałych stały się także dużym problemem kierowców, którzy kupili samochód wyposażony w silnik diesla. Filtr cząstek stałych to bowiem jeden z najbardziej awaryjnych elementów silnika wysokoprężnego.
Filtr cząstek stałych stanowi element wydechu. Niepozorna, metalowa puszka jest wypełniona specjalnym wkładem, który pochłania szkodliwe cząstki stałe. To dzięki niemu silniki wysokoprężne mogą spełniać ekologiczną normę Euro 4. Cząstki stałe to de facto spaliny, wydychane przez silnik podczas jego pracy. Zwykle jest to sadza, która powstaje w wyniku spalania oleju napędowego. Filtry DPF czy FAP to urządzenia bardzo precyzyjne i niestety dosyć delikatne oraz trudne w obsłudze. Dlatego łatwo o stosunkowo kosztowne w naprawie uszkodzenia.
Filtr cząstek stałych produkuje się ze stali nierdzewnej, co pozwala uzyskać optymalny stopień wytrzymałości i uniknąć procesu szybkiej degradacji. Wnętrze filtra wyposaża się w specjalną wkładkę, która została wykonana z węglanu krzemu i podobnych związków, co skutecznie osadza spaliny na filtrze. Działanie filtra cząstek stałych nie należy do skomplikowanych. Wspomniana wkładka po prostu zatrzymuje stałe cząstki spalin, czyli sadzę. Z kolei oczyszczenie filtra dokonuje się ze względu na rodzaj zastosowanego filtra.
Filtry cząstek stałych dzieli się na dwa typy: DPF (tzw. suche) i FAP (tj. mokre). Ich podstawowe zadanie pozostaje takie samo, czyli zatrzymać i dopalić cząstki sadzy znajdujące się w spalinach. Jednak w filtrach cząstek stałych FAP stosuje się specjalne dodatki do paliwa, które obniżają temp. wypalania sadzy; komputer dawkuje dodatki na podstawie ilości zatankowanego oleju napędowego. Niestety, filtr typu FAP ma także swoje wady tj. zużywa się znacznie szybciej, niż ma to miejsce w przypadku układu DPF, który oczyszcza się samoistnie, pod wpływem spalania i utleniania się sadzy.
Jeżeli poziom oleju wzrasta, to pierwszy, wyraźny sygnał ku temu, by sprawdzić stan filtra cząstek stałych. Ponadto trwałość filtra cząstek stałych została także ściśle określona przez producenta samochodu. Stosowna informacja została zawarta w instrukcji obsługi pojazdu. Wszystko zależne jest więc od modelu samochodu oraz od warunków, w których na co dzień się poruszamy. Niektóre filtry cząstek stałych cechuje długa żywotność tj. nawet kilkaset tysięcy kilometrów, zaś inne działają poprawnie przez zaledwie 80 – 120 tys km. Najlepszym sposobem jest oczywiście regularna kontrola i ocena stanu filtra.
Bogata oferta filtrów cząstek stałych sklepu internetowego iParts.pl to cała gama produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Posiadamy filtry cząstek stałych, renomowanych producentów, między innymi takich jak Blue Print, Delphi, AMC, Klarius, Walker, Bosal i Quinton Hazell.
Wszystkie oferowane przez nas filtry cząstek stałych są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).
Aby wybrać odpowiednią część do swojego samochodu, wybierz markę auta z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.
Filtr cząstek stałych powstał w dobie pro ekologicznych konstrukcji poszczególnych auto części, by spełnić europejskie normy emisji spalin. Cel osiągnięto - zastosowanie tego filtra sprawia, że do środowiska trafia mniej szkodliwych spalin. Niestety, mimo dobrych intencji, filtr cząstek stałych został przez kierowców znienawidzony. Dlaczego?
czytaj więcej >Filtr cząstek stałych, zwany w skrócie DPF bądź FAP, to jeden z filtrów wykorzystywanych w systemach wydechowych w silnikach Diesla. Jego podstawowym zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek sadzy. Filtry cząstek stałych znajdują się na rynku od 1980 roku, ale dopiero w 1996 roku zostały wykorzystane w motoryzacji. Opracowanie DPF-a spowodowało zmniejszenie emisji czarnego dymu, z którego znane były silniki wysokoprężne starszej generacji.
czytaj więcej >Mało która część samochodowa wzbudza równie wiele kontrowersji, co filtr cząstek stałych w silnikach Diesla, czyli popularny DPF. Tym, czego obawia się większość kierowców, jest moment, w którym filtr ten zostanie ostatecznie zapchany. Zawsze bowiem oznacza to mniejsze lub większe wydatki. A po czym poznać, ze filtr w Waszym samochodzie się zapchał? Spokojnie, auto samo Was o tym poinformuje.
czytaj więcej >Mokry filtr cząstek stałych to doskonałe rozwiązanie, swoją funkcjonalnością i możliwościami przewyższające filtr suchy. Niestety, posiada on jedną poważną wadę, którą jest koszt eksploatacji. Na szczęście koszty te, przynajmniej częściowo, można ograniczyć. Wystarczy wiedzieć, jak używać samochodu z mokrym filtrem i spróbować samodzielnie uzupełniać poziom niezbędnego do jego funkcjonowania płynu Eolys.
czytaj więcej >