CZĘŚCI SAMOCHODOWE DO -9%! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

3
3
7
7
2
2
4
4
1
1
4
4
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "3"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Wybrane auto: MAZDA CX-5 (KE, GH) (2011.11 - 2017.02) 2.0 (150KM, 110KW) (PEY5) (2012.02 - 2017.02)
Kliknij, aby wyszukać części dla Twojego auta

Budowa napędu w hybrydach Toyoty

Stosunkowo niskie zużycie paliwa to prawdopodobnie najlepsza zachęta do zakupu samochodu z napędem hybrydowym. Bycie eko jest trendy, a zakup auta hybrydowego to doskonały sposób na to, by wyrazić troskę wobec środowiska. Jak działa napęd hybrydowy i jakie korzyści przynosi on użytkownikom?

Budowa napędu w hybrydach Toyoty

Hybrid Synergy Drive, w skrócie HSD, to nazwa technologii hybrydowego napędu samochodów, opracowanej przez koncern Toyota. Jednostki napędowe HSD wykorzystywane są między innymi w samochodach Toyota Yaris Hybrid, Toyota Auris Hybrid, Toyota Prius i Toyota Camry Hybrid. Japońska firma udostępnia ponadto licencję na technologię HSD firmie Nissan, a współpracujący z Toyotą producent podzespołów Aisin Seiki Co. oferuje podobne przekładnie hybrydowe innym firmom motoryzacyjnym.

Technologia Hybrid Synergy Drive jest najbardziej zaawansowanym, pełnym systemem hybrydowym na świecie. Łączy w sobie silnik benzynowy z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniając niskie zapotrzebowanie na paliwo, znikome emisje CO2 oraz niezwykle cichą i komfortową jazdę. Przyglądnijmy się hybrydzie z bliska. 

Pełen napęd hybrydowy

Budowa napędu w hybrydach ToyotyNapęd hybrydowy samochodów marki Toyota składa się z silnika spalinowego połączonego z silnikiem elektrycznym, co gwarantuje o wiele lepsze osiągi i mniejsze spalanie. Silnik elektryczny odzyskuje energię między innymi powstającą podczas hamowania. Nadwyżki energii mogą być przekazywane w trakcie jazdy ze stałą prędkością lub magazynowane w baterii pojazdu aż do czasu powtórnego wykorzystania. Dwa źródła napędu doskonale ze sobą współpracują, uzupełniając się i oferując użytkownikom lepszą dynamikę i większą oszczędność od tej, którą oba rozwiązania dawałyby podczas indywidualnej pracy. 

Silnik spalinowy jest bardzo wydajny, przekazuje moc za pomocą elektronicznie kontrolowanej bezstopniowej skrzyni biegów. Oszczędny i niezwykle dynamiczny silnik potrafi zapewnić użytkownikowi potrzebną moc i w tym samym czasie zasilać generator w celu odpowiedniego ładowania akumulatorów. Pod maską znajduje się także inwerter – urządzenie, które steruje przepływem prądu do i z akumulatorów oraz adaptuje napięcie dostarczane silnikowi elektrycznemu w celu zwiększenia wydajności. Oprócz tego, inwerter odpowiada za prawidłowy przepływ prądu do systemu klimatyzacji, co pozwala zachować we wnętrzu pojazdu odpowiednią temperaturę nawet w przypadku, gdy silnik spalinowy nie pracuje. 

Silnik elektryczny bez problemu napędza koła. Generator ładuje baterię i ponownie napędza silnik elektryczny. Mało tego, akumulatory umieszczone pod tylnym siedzeniem są ładowane zawsze podczas zwalniania i hamowania, a także dzięki generatorowi przez silnik spalinowy. Umiejscowienie akumulatorów skutkuje lepszym rozkładem masy, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne pojazdu. Zastosowanie przekładni planetarnej pozwala dzielić napęd pomiędzy silnik spalinowy i elektryczny, co doskonale zastępuje tradycyjną skrzynię biegów. 

Budowa systemu HSD

Zasadniczym źródłem energii jest tłokowy silnik spalinowy, zaś skrzynię biegów, alternator i rozrusznik zastępują:

  • MG1 – silnik-generator prądu przemiennego z wirnikiem z magnesami trwałymi, który pełni rolę rozrusznika podczas uruchamiania silnika spalinowego, zaś generatora w trakcie przyspieszania,
  • MG2 – silnik-generator prądu przemiennego z wirnikiem z magnesami trwałymi, który pełni funkcję głównego silnika elektrycznego o dużym momencie obrotowym.

Przekładnia planetarna doskonale rozdziela moc – dzięki inteligentnemu sterowaniu pracą silnika spalinowego i obu elektrycznych silników-generatorów zapewnia odpowiedni przepływ mocy między poszczególnymi elementami układu. Przepływem mocy steruje układ mikroprocesorowy z odpowiednim oprogramowaniem. W ten sposób realizowane są funkcje bezstopniowej skrzyni biegów. 

Rewolucyjny silnik

Wysokie osiągi i doskonałe właściwości jezdne samochodów hybrydowych są wynikiem współpracy silnika elektrycznego oraz dynamicznej i niezwykle wydajnej jednostki benzynowej VVT-i. To rewolucyjne połączenie pozwala cieszyć się użytkownikom niewiarygodnym przyspieszeniem podczas ruszania i wyprzedzania. Silnik spalinowy VVT-i w układzie hybrydowym oferuje optymalne połączenie przyjemnej jazdy, zmniejszonego zużycia paliwa oraz redukcji emisji spalin, a wszystko dzięki wykorzystaniu innowacyjnego systemu zmiennych faz rozrządu. 

Jazda samochodem hybrydowym jest oszczędna i dynamiczna. Zastosowanie dwóch źródeł napędu o zupełnie odmiennych cechach pracy pozwala uzyskać maksymalny moment obrotowy generowany przez silnik elektryczny już od samego początku. 

Tryby pracy

Układ hybrydowy umożliwia automatyczną współpracę dwóch napędów – silnika spalinowego i elektrycznego; oba napędy wiedzą kiedy i z jaką mocą powinny pracować. Kierowca ma oczywiście wpływ na to, jakie źródło napędu wybierze. 

W hybrydach Toyoty umieszczony jest specjalny wskaźnik systemu hybrydowego, który informuje kierowcę o aktualnym trybie jazdy:

  1. Tryb EV – Cicha jazda wyłącznie z napędem elektrycznym, bez zużycia paliwa, bez zanieczyszczeń.
  2. Tryb Eco – Jazda z minimalnym wpływem na środowisko, optymalizacja pracy obu źródeł napędu.
  3. Tryb Power – Pełne, dynamiczne przyspieszenie, osiągane po maksymalnym wciśnięciu pedału gazu.
  4. Tryb Normalny – Standardowa, jednostajna jazda bez nagłego przyspieszania; tryb pracy charakterystyczny dla jazdy ze stałymi prędkościami.

Zalety hybrydy

Posiadanie auta z napędem Hybrid Synergy Drive to przede wszystkim ekologia i oszczędność. W dobie ekologicznych rozwiązań to zdecydowanie napęd przyszłości. Toyota gwarantuje bezawaryjność swoich hybryd oraz niskie koszty utrzymania takiego pojazdu. Hybryda pozwala w znaczny sposób zminimalizować koszty paliwa. Napęd hybrydowy Toyoty w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, pozwala zaoszczędzić użytkownikowi na paliwie nawet 24 tysiące złotych przez cały okres gwarancyjny. 

Samochody hybrydowe są tanie w eksploatacji. Hybrydy nie posiadają bowiem typowych części narażonych na zużycie – brak koła dwumasowego, sprzęgła, alternatora, rozrusznika i pasków klinowych z pewnością pozwoli użytkownikom odetchnąć z ulgą. Ponadto napęd hybrydowy wspomaga hamowanie, co przekłada się na mniejsze zużycie klocków i tarcz hamulcowych. Specjaliści potwierdzają, że takie rozwiązania pozwalają zaoszczędzić około 10 tysięcy złotych względem auta zasilanego tradycyjnym źródłem napędu. Co więcej, Hybrydy Toyoty zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze. 

Jazda przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego jest niezwykle cicha oraz całkowicie pozbawiona spalin i szkodliwych emisji. Komfort prowadzenia takiego pojazdu jest naprawdę wysoki. Silnik spalinowy włącza się delikatnie, płynnie dostarczając mocy do układu. Komfort jazdy w codziennej eksploatacji Toyoty z napędem hybrydowym wzrasta dzięki wyposażeniu modeli w innowacyjną, elektronicznie sterowaną przekładnię automatyczną, która nie wymaga ingerencji użytkownika. System hybrydowy Toyoty jest bezpieczny, trwały i całkowicie bezobsługowy. Czego chcieć więcej?

Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
14 komentarzy
A co ci z eko przyjdzie i tak nie dozyjesz 60. A pewnie twoim zawodem jest tatuś i tatuś kupi fajnie
POLECAM!! spalanie w cyklu mieszanym mozna osiagnac na poziomie ok 4L. skrzynia ecvt - SAMA PRZYJEMNOSC. naprawde trzeba być masohista zeby kupowac w tych czasach benzyne i jeszcze z manualem,lub diesla do miasta i trasy mieszane. Przeciez tam nie ma polowy rzeczy ktore w zwyklych spalinowych bedziecie musieli regenerowac lub wymieniac..Jedyne co to bateria zapewne po kilku ladnych latach, albo i nie. Ja to tylko zaluje ze tak pozno sie na ten naped przesiadlem. Pozdrawiam
To zobaczymy do pierwszej naprawy skrzyni biegów ile to kosztuje.Wszyskie oszczednosći pójdą w łeb i zacznie się wycie że jednak tradycyjny napęd jest tańszy
Za 15 tys zł też można jeździć po cichu i nie robić z siebie debila ;-)
Piotrek, jak lubisz silnik 6-cio cylindrowy , umów się na jazdę testową, nową Camry lub Raw-4 z silnikiem V6, 2,5 l Hybryda, wtedy doświadczysz właściwego komfortu jazdy. Dla tych, którzy oczekują (prostackich) wrażeń proponuję 20 letnie BMW , najlepiej z importu składane z dwóch, oczywiście z wyciętym tłumikiem
Może zwyczajnie mają kasę na samochód za 15tys. Tylko wielkim inteligentnym ciężko to zrozumieć ...
Hybryda jest to kolejny krok w przyszłość. Według mnie silniki hybrydowe za niedługo będą standardem i wyprą silniki diesla.
Tylko maliniaki lubią hałas i ryk. Muszą być słyszalni i widzialni. Bo to takie malutkie ludziki co nic sobą nie reprezentują a lubią być na widoku. Cechą ludzie wielkich i inteligentnych jest cisza wokół własnej osoby. I dla takich są hybrydy
Bardzo fajny artykuł i akurat mam Toyotę i teraz wiem już trochę więcej jeśli chodzi i budowę silnika. Nie zamieniłbym hybrydy na żaden inny silnik. Między innymi z uwagi na oszczędność paliwa i ogólnie komfortu jazdy.
Silnik to ma być silnik, konkretny motor, najlepiej jeszcze na 6 cylindrach. Ten dźwięk, frajda z jazdy :)
Auto z napędem hybrydowym to bardzo fajna sprawa. Na pewno można zaoszczędzić pieniądze, ale niestety nie przejedziemy takich dystansów jak na konwencjonalnych silnikach.
Jechałem kiedyś ze znajomym taką Toyotą hybrydową, być może jest to oszczędne ale dla mnie silnik powinien brzmieć jak silnik...
Mam od kilku lat Toyotę Priusa z hybrydowym napędem i muszę przyznać, że jestem miło zaskoczony, nie zamieniłbym tego auta...
Toyota bardzo lubi takie "kosmiczne" rozwiązania, jeździłem różnymi autami ale najczęściej hybrydowy napęd występował właśnie w Toyotach.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze