-10% NA UKŁAD HAMULCOWY! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

4
4
8
8
3
3
2
2
0
0
9
9
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Wybrane auto: Saab 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) (2002.09 - 2015.02) 1.8 i (122KM, 90KW) (Z 18 XE) (2004.01 - 2015.02)
Kliknij, aby wyszukać części dla Twojego auta

Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie

Mokry filtr cząstek stałych to doskonałe rozwiązanie, swoją funkcjonalnością i możliwościami przewyższające filtr suchy. Niestety, posiada on jedną poważną wadę, którą jest koszt eksploatacji. Na szczęście koszty te, przynajmniej częściowo, można ograniczyć. Wystarczy wiedzieć, jak używać samochodu z mokrym filtrem i spróbować samodzielnie uzupełniać poziom niezbędnego do jego funkcjonowania płynu Eolys.

Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie

Co różni suche i mokre filtry cząstek stałych?

Mokre filtry cząstek stałych (FAP) ro rozwiązanie stosowane w konstrukcjach koncernu PSA i występują w wielu modelach takich marek, jak Peugeot, Citroen, Ford, Mazda, Volvo, a nawet VW.

Celem filtrów cząstek stałych obu typów jest wyłapywanie ze spalin cząstek sadzy. Różnica pomiędzy filtrami mokrymi a suchymi polega na tym, w jaki sposób oba filtry ulegają oczyszczeniu z nagromadzonej sadzy, czyli mówiąc wprost – jak dochodzi do jej wypalenia. W przypadku filtrów suchych, wypalenie następuje pod wpływem zwiększonej ilości paliwa w komorze spalania. Proces ten jednak wymaga, aby samochód przez dłuższy czas poruszał się ze stałą, dość wysoką prędkością. W przypadku jazdy głównie po mieście bywa to mocno utrudnione. Dlatego też koncern PSA stworzył filtry mokre, które doskonale sprawdzają się również w małych autach miejskich. W ramach działania filtrów FAP, zamieniany jest skład paliwa poprzez dolewanie do niego specjalnego płynu Eolys (w nowszych pojazdach także Infineum). Dzięki tej substancji temperatura niezbędna do spalania sadzy zmniejsza się o 200℃, co wyraźnie ułatwia oczyszczanie filtra.

Jedyną poważną wadą mokrych filtrów są koszty ich eksploatacji, w tym cena za uzupełnienie płynu Eolys. Na szczęście koszty te można w istotny sposób ograniczyć. Jak to zrobić?

Jak poprawnie dolać płyn Eolys do zbiorniczka?

Standardowo jeden zbiornik płynu Eolys powinien wystarczyć na ok. 100 tys. km. Niestety, w praktyce wszystko zależy przede wszystkim od tego, jak używamy naszego auta oraz od sprawności wszystkich systemów. Gdy przyjdzie czas na uzupełnienie płynu, o czym poinformuje nas komputer pokładowy, mamy do wyboru dwie opcje – udać się do autoryzowanego serwisu lub spróbować część pracy wykonać samodzielnie.

Decydując się na własnoręczne uzupełnienie płynu do filtra cząstek stałych, musimy pamiętać przede wszystkim, iż jest to substancja żrąca, należy więc w obchodzeniu się z nią zachować dużą ostrożność. Samo uzupełnianie płynu nie jest procesem szczególnie skomplikowanym. Można zrobić to przez nadkole lub wymontować cały zbiornik i dolać płyn w znacznie wygodniejszej pozycji. Zestaw do uzupełnienia płynu zawiera wszystko, co będzie nam w tym celu potrzebne Wystarczy spiąć wężyk zbiorniczka z przewodem zestawu, a na króciec zbiorniczka nałożyć krótką przeźroczystą rurkę (pełni funkcję przelewu) i rozpocząć napełnianie.

Jednak samo napełnienie zbiorniczka płynem to nie wszystko. Niezbędne jest również wprowadzenie do komputera informacji o tym, że płyn Eolys został uzupełniony oraz wykasowanie ewentualnych błędów, które wyskakiwały z powodu jego braku. Do tego już potrzebujemy pomocy mechanika dysponującego fabrycznym oprogramowaniem. Nadal jednak koszt uzupełniania płynu w ten sposób będzie wyraźnie niższy, niż w ASO, w którym za całą usługę zapłacimy nawet 1 tys. zł.

Popularne z kategorii Filtr cząstek stałych DPF/FAP

Filtr cząstek stałych (DPF) KAMOKA 8010069
1141,00 zł
0 (0 ocen)
Filtr cząstek stałych (DPF) KAMOKA 8010066
1331,00 zł
0 (0 ocen)
Filtr cząstek stałych (DPF) KAMOKA 8010074
856,00 zł
0 (0 ocen)
Filtr cząstek stałych (DPF) KAMOKA 8010041
1304,00 zł
0 (0 ocen)
Zestaw montażowy filtra cząstek stałych BM CATALYSTS FK11032
35,00 zł
0 (0 ocen)
Filtr cząstek stałych (DPF) EEC DPF102
790,00 zł
0 (0 ocen)
Filtr cząstek stałych DPF/FAP w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Filtr cząstek stałych DPF/FAP pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Filtr cząstek stałych DPF/FAP
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
5 komentarzy
Czy ktoś wie jakim interfejsem da się powiadomić komputer ile płynu się dolało.
Dolewam samemu płyn oczywiście też kasuję błędy. Fiat Scudo 2
Czy w przypadku aut, gdzie pojemnik na ten plan jest w kształcie gumowej nerki, tez można dolar płynu, czy trzeba wymieniać całą nerki??
myślałem, że to uzupełnianie to jakieś mega trudne zadanie, a to si okazuje, że do zrobienia!
Dobry wpis, ale może się udać ze skasowaniem błędu za pomocą złącza obd2, chociaż zależy kto jakie auto posiada. Ja u siebie czasami kasuję błędy za pomocą takiego złącza, które łączy się z apką w telefonie ;)

Powiązane artykuły

Czym grozi usunięcie filtra cząstek stałych?

Czym grozi usunięcie filtra cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych powstał w dobie pro ekologicznych konstrukcji poszczególnych auto części, by spełnić europejskie normy emisji spalin. Cel osiągnięto - zastosowanie tego filtra sprawia, że do środowiska trafia mniej szkodliwych spalin. Niestety, mimo dobrych intencji, filtr cząstek stałych został przez kierowców znienawidzony. Dlaczego?

czytaj więcej >
Jak wyczyścić filtr DPF / FAP (cząstek stałych) w samochodzie?

W jaki sposób można wyczyścić filtr cząstek stałych? Jakie metody są możliwe do zastosowania w autach z filtrami DPF, GPF i FAP?

Nieuniknionym efektem działania filtrów cząstek stałych, a więc DPF, GPF czy FAP, jest zbierający się w ich wnętrzu popiół oraz wszelkie zabrudzenia niesione przez wychodzące z silnika spaliny. W jaki sposób tak zabrudzone filtry można wyczyścić?

czytaj więcej >
Filtr cząstek stałych - zapchanie, regeneracja, wymiana

Filtr cząstek stałych - zapchanie, regeneracja, wymiana

Filtr cząstek stałych, zwany w skrócie DPF bądź FAP, to jeden z filtrów wykorzystywanych w systemach wydechowych w silnikach Diesla. Jego podstawowym zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek sadzy. Filtry cząstek stałych znajdują się na rynku od 1980 roku, ale dopiero w 1996 roku zostały wykorzystane w motoryzacji. Opracowanie DPF-a spowodowało zmniejszenie emisji czarnego dymu, z którego znane były silniki wysokoprężne starszej generacji.

czytaj więcej >
Objawy zapchanego DPF. Dlaczego filtr DPF się zatyka?

Dlaczego filtr DPF się zatyka? Jak rozpoznać objawy jego zapchania?

Mało która część samochodowa wzbudza równie wiele kontrowersji, co filtr cząstek stałych w silnikach Diesla, czyli popularny DPF. Tym, czego obawia się większość kierowców, jest moment, w którym filtr ten zostanie ostatecznie zapchany. Zawsze bowiem oznacza to mniejsze lub większe wydatki. A po czym poznać, ze filtr w Waszym samochodzie się zapchał? Spokojnie, auto samo Was o tym poinformuje.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze
Skontaktuj się z nami jeśli potrzebujesz naszej porady