Dodatkowy rabat na akcesoria! Odbierz -10% ZNIŻKI

Do końca promocji pozostało:

0
0
1
1
4
4
7
7
5
5
3
3
Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Wybrane auto: Mercedes-benz SPRINTER 3-t Skrzynia (B906) (2006.06 - 2018.12) 213 CDI (906.611, 906.613) (129KM, 95KW) (OM 651.957, OM 651.955, OM 651.956) (2006.06 - )
Kliknij, aby wyszukać części dla Twojego auta

Paski napędowe Continental. Co warto wiedzieć o paskach rozrządu tej znanej marki?

Firma Continental jest dziś jednym z największych i najlepiej znanych producentów opon samochodowych na świecie. A przecież jej pierwszymi artykułami dla branży motoryzacyjnej nie było ogumienie samochodowe, ale pasy napędowe. Ich wytwarzaniem marka Continental zajmuje się do dzisiaj i robi to z niemałym powodzeniem. Aby się o tym przekonać, wystarczy tylko przyjrzeć się nieco bliżej jej ofercie.

Serie pasków rozrządu Continental - porównanie: Standardowe, Extra, Elastyczne

Paski rozrządu Continental

Wszystkie paski rozrządu, bez względu na swoją markę, odpowiadają za synchroniczne przeniesienie mocy – momentu obrotowego z wału korbowego na wałki rozrządu. Właściwe połączenie pomiędzy kołami napędowymi a paskiem i pełna synchronizacja pracy wszystkich elementów układu rozrządu realizowane są dzięki zębom, stąd też tak charakterystyczna budowa pasków rozrządu. Jednak sekret budowy paska rozrządu nie kończy się na jego wyprofilowaniu. Widać to doskonale na przykładzie budowy pasków rozrządu wytwarzanych przez firmę Continental.

Klasyczne paski rozrządu marki Continental zbudowane są z czterech podstawowych elementów, czy też raczej warstw, którymi są:

  1. Tkanina poliamidowa – jest to tkanina pokrywająca sam grzbiet paska, której zadaniem jest wzmocnienie całej jego konstrukcji i zwiększenie odporności na wszelkie obciążenia. Tkanina poliamidowa sama w sobie jest bardzo odporna na wysoką temperaturę, a dodatkowo zwiększa trwałość paska i chroni przed zużyciem jego zewnętrzne krawędzie.
  2. Korpus z elastomeru – to główna część paska składająca się z twardego, wzmocnionego polimeru obudowującego włókna kordu. Materiał, z którego wykonywany jest korpus paska rozrządu Continental to elastomer HNBR, czyli uwodniony kauczuk buta-dienowo-nitrylowy. Elastomer ten dobrze sprawdza się w warunkach oddziaływania wielu różnych obciążeń mechanicznych, a także wysokiej temperatury (może być stosowany w temperaturze do 140℃), czasu (jest częściowo odporny na starzenie się) i sił dynamicznych.
  3. Włókna kordu – powstają głównie z włókna szklanego o wysokiej wytrzymałości i odporności na rozciąganie wzdłużne. Poszczególne włókna kordu wzmacniającego korpus paska rozrządu Continental plecione są parami w sposób krzyżowy, co chroni pasek przed skręcaniem się.
  4. Zęby paska pokryte tkaniną – tu również mamy do czynienia z tkaniną poliamidową, która chroni zęby przed zużyciem oraz siłami ścinającymi.

Szczegóły bodowy paska rozrządu Continental zależą jednak od jego przeznaczenia. W standardowych paskach rozrządu będzie to budowa identyczna z wyżej opisaną, różnice dotyczą jednak:

  • pasków pracujących bezpośrednio w kąpieli olejowej (taki pasek musi być w pełni odporny na olej i wszelkie zanieczyszczenia z silnika),
  • dwustronnych pasków rozrządu,
  • pasków rozrządu z użebrowaniem grzbietu (przeznaczonych do napędu elementów pomocniczych).

Paski wielorowkowe Continental Extra

Firma Continental wprowadziła oznaczenie „Extra” dla wyróżnienia niektórych swoich pasków wielorowkowych posiadających specjalne właściwości techniczne. Oznaczenie to ma na celu uniknięcie ewentualnej pomyłki, która mogłaby grozić dość poważnymi konsekwencjami. Co to za konsekwencje?

Wszystko tak naprawdę zależy od rodzaju napędu pasowego. Założenie niewłaściwego paska wielorowkowegonie posiadającego wymaganego oznaczenia „Extra” (oznaczenie to nie określa wprawdzie, jakie dokładnie właściwości posiada sam pasek, ale jedynie potwierdza dostosowanie do użycia a konkretnym typie napędu) – może skończyć się przyśpieszonym zużyciem paska, generowaniem nadmiernego hałasu, ale również uszkodzeniem paska.

Paski Continentl Extra stosowane są m. in. w układach start-stop oraz innych napędach odznaczających się dużymi wymaganiami wobec zastosowanego w nich paska.

Paski Continental elastyczne

W ofercie marki Continental znajdują się również paski wielorowkowe elastyczne przeznaczone do napędów pomocniczych bez rolek napinających. Ten typ pasków ma za zadanie zapewnić ciągłość napędu pomocniczego w układach, w których nie przewidziano tzw. systemu napinającego. Paski te odpowiadają za pracę takich elementów i urządzeń, jak:

  • alternatory,
  • wentylatory,
  • pompy wody.

Elastyczne paski wielorowkowe Continental przeznaczone są do silników nowoczesnych, a ich interwał wymiany określany jest przez producenta na 120 tys. km (o ile producent pojazdu nie podaje inaczej).

Popularne z kategorii Pasek rozrządu

Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT1139
132,00 zł
5.0 (8 ocen)
Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT1028
124,00 zł
5.0 (8 ocen)
Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT909
90,00 zł
5.0 (8 ocen)
Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT908
74,00 zł
5.0 (8 ocen)
Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT1218
57,00 zł
5.0 (8 ocen)
Pasek rozrządu CONTINENTAL CTAM CT957(SET)
103,00 zł
5.0 (8 ocen)
Pasek rozrządu w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Pasek rozrządu pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Pasek rozrządu
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
0 komentarzy

Powiązane artykuły

Jaki jest koszt wymiany paska rozrządu?

Jaki jest koszt wymiany paska rozrządu?

Koszty związane z wymianą paska rozrządu są bardzo różne. Na dobrą sprawę wszystko zależy od konstrukcji silnika w naszym samochodzie – im bardziej skomplikowana, tym wyższy nakład pieniężny za usługę. Okazuje się, że w niektórych przypadkach nie będzie to takie tanie...

czytaj więcej >
Co może zniszczyć pasek rozrządu?

Co może zniszczyć pasek rozrządu?

Niestety zerwanie paska rozrządu kończy się zwykle zniszczeniem silnika i przymusem dokonania gruntownego remontu silnika. Dlatego warto potraktować podzespół z należytą troską. Co może zniszczyć pasek rozrządu?

czytaj więcej >
Kiedy wymienić pasek rozrządu?

Kiedy wymienić pasek rozrządu?

Systematyczna kontrola i ewentualna wymiana paska rozrządu jednostki napędowej to niezwykle istotna czynność, której zaniechanie może skutkować poważnym uszkodzeniem silnika. W celu uniknięcia kosztownych napraw warto wiedzieć, kiedy należy wymienić pasek rozrządu na nowy.

czytaj więcej >
Serie pasków rozrządu Dayco - porównanie: Dayco TD Timing Belt, TBHT Timing Belt High Tenacity, PK Poly-V, PK-ELA

Paski napędowe Dayco. Dlaczego warto używać pasków rozrządu tego właśnie producenta?

Firma Dayco, choć na świecie cieszy się sporą renomą, w Polsce nadal wydaje się być mocno niedoceniana. Tymczasem sami jej klienci przyznają, że paski rozrządu Dayco, nawet jeśli nie są lepsze od tych produkowanych przez największe marki, z całą pewnością nie są też od nich gorsze. Co warto wiedzieć o paskach rozrządu Dayco? Jak wygląda oferta tego amerykańskiego producenta?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze
Skontaktuj się z nami jeśli potrzebujesz naszej porady