Mercedes 190 W201 został zaprezentowany w 1982 roku, produkowany był w Bremie oraz Sindelfingen w Niemczech. Oprócz tego auto było składane także w Tajlandii. Jest to poprzednik Klasy C W202. Samochód dostępny był jako 4-drzwiowy sedan.
Sylwetka tego samochodu do przede wszystkim kanciaste kształty, które zostały uwydatnione zastosowaniem dużych, kwadratowych reflektorów zarówno z przodu jak i z tyłu. W 1988 roku samochód przeszedł facelifting, po którym pojawiły się nowe elementy nadwozia. Auto zyskało nowe zderzaki z przodu oraz z tyłu, wprowadzono również poprawki wewnątrz tj. nowe fotele dla kierowcy i pasażera. W wersji poliftingowej dostępne były również regulowane mocowania pasów bezpieczeństwa. Sedan niemieckiego producenta to przestronne auto, w zupełności wystarczające do komfrotowego podróżowania w 5 osób. Do bagażnika mieści się około 410 litrów bagażu co jest stosunkowo dobrą pojemnością jak na samochód w tej wersji nadwoziowej.
Oferta silnikowa W201 była zróżnicowana, składała się z silników napędzanych benzyną o pojemności od 1.8 do 2.6 litra (90 – 160 koni mechanicznych). Gama wysokoprężnych jednostek napędowych z kolei to motory o objętości skokowej od 2.0 do 2.5 l i mocy od 72 do 126 KM. "Baby-Benz" w każdej wersji charakteryzował się napędem na tylną oś. Producent do 190 W201 oferował trzy rodzaje przekładni, dwie z nich to manualne, 4- lub 5- stopniowe skrzynie biegów, trzecia natomiast przeznaczona była dla osób ceniących sobie komfort jazdy i wygodę, była to czterostopniowa przekładnia automatyczna. Do sprzedaży trafiły także sportowe wersje modelu 190 W201, jedna z nich to Cosworth wyposażony w jednostkę 2.3 16 V generującą 185 koni mechanicznych. Ta odmiana szczególną popularność zyskała w Wielkiej Brytanii. Na rynku dostępny był także Mercedes 190 Evolution (2.5 16V 195 – 204 KM) oraz Mercedes 190 Evolution II (2.5 16V 235 KM), auta te charakteryzowały się również niewielkimi zmianami wizualnymi, otrzymały między innymi wysoki spojler na klapie bagażnika. Następcą tej ostatniej odmiany został Mercedes klasy C.
Produkcja Mercedesa 190 W201 zakończyła się w 1993 roku a jego następcą został model sygnowany symbolem W202.