Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Porsche CAYENNE (9PA) (2002.09 - 2010.12)

Części samochodowe do Porsche Cayenne 9PA

Porsche Cayenne to samochód typu SUV zaliczany do klasy wyższej (segment I) produkowany od 2002 roku. Był to pierwszy w historii niemieckiej marki model w tej klasie samochodów oraz pierwszy dostępny z silnikiem wysokoprężnym. Cayenne powstało w wyniku współpracy Porsche z Volkswagenem. Ciekawostką jest to, że Cayenne, o dziwo, to najpopularniejsze Porsche w Stanach Zjednoczonych.

Pierwsza generacja Porsche Cayenne pojawiła się w 2002 roku podczas paryskich targów samochodowych. Już na dzień dobry samochód został skrytykowany za kontrowersyjną stylistykę. Cayenne zbudowano w oparciu o platformę pochodzącą z Volkswagena Tourage, a bliskim kuzynek konstrukcyjnym Porsche było również Audi Q7. Samochód odznaczał się ogromną przestronnością wnętrza oraz, jak na Niemców przystało, bardzo dobrym, precyzyjnym wykończeniem, pomijając jednak jakość wykorzystanych w tym celu materiałów.

Jak na Porsche przystało, Cayenne pierwszej generacji otrzymało solidne, mocne jednostki napędowe, z których prym wiodły, oczywiście, silniki benzynowe. W ofercie niemieckiego producenta znalazły się jednostki o pojemności 3.2 VR6 o mocy 250 KM, 3.6 V6 o mocy 290 KM, 4.5 V8 o mocy 340 KM oraz najmocniejsze silniki o pojemności 4.5 V8 Turbo generujące 450 i 521 KM. Pojawiła się również, po raz pierwszy w historii marki, jednostka wysokoprężna V6 o pojemności 3.0 l i mocy 340 KM. Automatyczny napęd na cztery koła AWD był obsługiwany, w zależności od wersji silnikowej, przez 6-biegową skrzynię manualną lub 6-stopniowy automat.

Porsche Cayenne, dzięki swoim gabarytom, oferowało nie tylko dużo miejsca w kabinie, ale również w przedziale bagażowym. Przestrzeń załadunkowa niemieckiego SUV-a zapewniała 540 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy ładowność zwiększała się do 1770 litrów pojemności. Zastosowanie napędu na cztery koła oraz możliwości regulacji prześwitu zawieszenia pozwalało Cayenne w sposób zadowalający radzić sobie podczas jazdy po niewymagający bezdrożach oraz nieutwardzonych drogach.

W 2006 roku Porsche zaprezentowało wersję Cayenne Turbo S z silnikiem o mocy 520 KM, które miało skutecznie rywalizować z Mercedesem ML 63 AMG. Cayenne stało się również rekordzistą w prędkości maksymalnej samochodów typu SUV i mogło jechać z doczepioną przyczepą nawet 214 km/h.

Zalety:

  • osiągi
  • przestronne wnętrze
  • duży bagażnik
  • bogate wyposażenie większości egzemplarzy
  • zadowalające właściwości terenowe
  • zawieszenie pneumatyczne

Wady:

  • duże spalanie
  • cena
  • wysokie koszty utrzymania
  • awaryjne niektóre jednostki napędowe (np. 4.5 V8)

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze