CZĘŚCI SAMOCHODOWE DO -9%! ODBIERZ KOD
Do końca promocji pozostało:
Choć na rynku dostępnych jest wiele rodzajów zacisków, wyróżnić można ich dwa główne typy. Pierwszy z nich to zaciski stałe, natomiast drugi to zaciski pływające Jeśli chodzi o zacisk pływający, jego charakterystyczną cechą jest posiadanie tylko jednego tłoczka. Zacisk ten dociska tłoczek z jednej strony, co powoduje pociągnięcie klocka również z drugiej strony tarczy. Tym samym zacisk wykonuje niejako ruch opływowy, od czego wzięła się jego nazwa. Sporadycznie można natrafić na zacisk pływający z dwoma tłoczkami, jednak jest to bardzo rzadkie.
Wobec zacisków pływających często usłyszeć można sporo zarzutów. Przede wszystkim wskazuje się na stosunkowo małą trwałość tych zacisków, ze względu na ich podatność na wibracje. Ponadto elementy te są mniej sztywne, a do ich produkcji wykorzystuje się materiały o ograniczonej odporności na działanie skrajnych temperatur. Niemniej jednak właściwości zacisku pływającego są wystarczające, aby zapewnić skuteczne hamowanie przez długi czas, o ile mowa o samochodzie osobowym, a nie sportowym.