Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Ford Focus to już właściwie legenda i jeden z najpopularniejszych przedstawicieli samochodów niższej klasy średniej (segment C). Focus to bez wątpienia jeden z najlepiej sprzedających się modeli w ofercie Forda. Druga generacja tego samochodu zadebiutowała w 2004 roku podczas paryskich targów samochodowych i od razu przypadła do gustu publiczności. Projektantem tej wersji Focusa został Murat Guler.
Forda Focusa II zbudowano na płycie podłogowej C1, ...